ik ben rond februari/maart begonnen met longeren met sil via bijzet's geleerd wat druk/contact op de teugels te hebben en na een maandje ben ik overgegaan om met lange lijnen te longeren. Ondertussen heeft lisa er een aantal keer opgezeten en dat deed hij allemaal super braaf!
nu zijn we een tijdje verder en heel rustig aan blijven we een beetje bezig, ik longeer het 2 a 3 keer per week en af en toe stapt lisa er eens op. Op deze foto's zit ik er voor de derde keer op.
Ik sta helemaal open voor commentaar maar wil daar ook graag van leren en zou het dan ook graag goed onderbouwd willen zien!
het hoofdstel wat hij om heeft is niet zijn eigen normale hoofdstel maar ik had even een penny uitspatting

mijn houding is om te huilen,
het lijkt wel of mijn benen een eigen leven hebben (moet denk ik mijn beugels wat langer en eigenlijk een zadel met wat meer kniewrong)
ja, ik speel graag piano te paard
ik zit soms wat voor over.
Dit weet ik en ik ga er zeker aan werken maar ik rij dus niet zo vaak. Houd er ook een beetje rekening mee dat ik afgelopen 2 jaar heel weinig op een paard heb gezeten. nog 1 opmerking voordat ik echt de foto's ga plaatsen, ik weet dat ik een beetje lang ben voor hem.
eerst even bandageren, sil komt even kijken wat ik aan het doen ben.

en dan lekker stappen

*smile*

en een lekker drafje

ik zit hier op het verkeerde been

klaar voor de start??? en duiken maar!

het eerste galopje wat ik op zijn rug doe
mijn binnenhand is echt erg!

en even lekker stappen

en een galopje rechtsom

even poseren (zonder cap)

toen ging de zon schijnen en nog even 1 drafje gedaan voor een foto met zon

dit was sil voor de eerste keer aan de longe
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ON68RELU.jpg
sil heeft de neiging, al van begin af aan, om met zijn neus op de grond te lopen hij is nu dus al wat hoger kwa houding maar daar wil ik nog niet te veel aan klooien ik laat hem lieven zo op zijn eigen benen lopen.
[edit]
bijna vergeten te vermelden, mocht je na deze foto's net zoals ik helemaal in love zijn met hem, hij is te koop.
. Ik heb één tipje: let erop dat je je rug niet te hol trekt, valt me vooral op bij het lichtrijden. Veel succes verder met het samen opleiden van dit paardje, ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!
klein paardje trouwens