Driejarige tinker Anne aan het werk met amazone Anne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Driejarige tinker Anne aan het werk met amazone Anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 22:16

Hey allemaal!

Nadat ik vanmiddag Viralda gereden had ( Topic Viralda ), mocht ik ook nog even Anne rijden (jaja, een naamgenoot!) Anne is een grofgebouwde tinkermerrie van 3 jaar. Ze is echt nét onder het zadel en nog niet gek veel bereden.
Ze was in het begin heel erg traag, ze reageerde niet op het been en een zweep? Achjoh, boeiend. Anne ging wel in haar eigen tempootje. Ze heeft nu heel wat brokken naar binnen mogen werken die haar energie wat op hebben gekrikt, ook hebben de ruiters die haar rijden hier extra aan gewerkt. Het gaat dan ook steeds beter, soms vliegt ze echt door de bak heen.

Ohja, Anne is zo krom als een banaan, daarom heb ik geen stelling rechtsom. Ik ben allang blij als ze rechtuit kijkt. Clown Nu is het ook vooral belangrijk dat ze de beenhulpen snapt.

FOTO'S!

Meet paard en amazone ANNE!
1 Afbeelding

In stap warmrijden
2 Afbeelding

3 http://i9.tinypic.com/4papax4.jpg

Aaaah! Bloos! Een deur! *LOL*
4 Afbeelding

Nog meer stapwerk
5 http://i12.tinypic.com/4vd1t6u.jpg

En ACTIE! Hyper!
6 Afbeelding

Toektoektoektoek *maakt denderend hoefgeluid* Daar komen we!!!
7 Afbeelding

8 http://i7.tinypic.com/6azfxn5.jpg

Soms is sturen moeilijk. Vooral in de buurt van die stomme deur
9 Afbeelding

10 Afbeelding

Ja, we maken ook voltes hoor Knipoog
11 Afbeelding

12 Afbeelding

Rechtsom is moeilijk, helemaal bij de deur
13 Afbeelding

14 Afbeelding

Op de foto's is te zien dat ze soms zelfs afbuigt. Geen idee of het een toevallige momentopname is waar ze met d'r hoofd aan het schudden was ofzo, maar ik heb meerdere foto's waar haar hoofdhouding zo is:
15 Afbeelding
Even voor de duidelijkheid: Hier doe ik dus niets aan Knipoog het is dus ongedwongen, van mij hoeft ze alleen maar voorwaarts te kunnen links en rechtsom en grote voltes kunnen maken. De rest komt later.

En de galopknop zat er vandaag ook weer op! Go jij! Go jij!
16 Afbeelding

17 Afbeelding

Na de galop heb ik nog wat gedraafd en toen waren beide Annes moe!
18 Afbeelding

Ohja! Misschien ook wel leuk om erbij te vermelden dat het een manegepony is. Ze loopt nu nog niet volop in de lessen, alleen bij goede ruiters. Later is het de bedoeling dat ze ook minder goede ruiters op haar rug krijgt en als ik kijk hoe ze is gaat dat zeker lukken! Het is echt een grote vriendelijke knuffelbeer.

Lydia64

Re: Driejarige tinker Anne aan het werk met amazone Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:03

Mooie tinker hoor!
Ziet er goed uit voordat ze nog maar net is ingereden.

Gr Lydia

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:19

Leuke foto's Anne Betsy.
Maar wat moet ik hier nou weer voor 'n commentaar opgeven?
Krijg steeds al de slape lach als ik Anne zie.
Poging: Probeer je handen laag en bij elkaar te houden.
Probeer je benen lang te houden.
Misschien wat meer (kleine) voltes bij de grote deur om haar eraan te laten wennen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:21

Irmaatje schreef:
Poging: Probeer je handen laag en bij elkaar te houden.
Probeer je benen lang te houden.
Dat zijn idd de twee grootste problemen van mij denk ik. Mijn hakken en mijn handen. Op het ene paard zitten mijn handen te hoog, de ander te laag en ze zitten altijd te ver uit elkaar. :+ Gelukkig let (nieuwe instructrice voor de rest van de bokkers) Hier erg goed op, dus ik hoop dit er snel uit te hebben.
Benen lang houden ga ik ook op letten. Maar pffff! Dat is moeilijk! Misschien mensen hier tips voor?

Citaat:
Misschien wat meer (kleine) voltes bij de grote deur om haar eraan te laten wennen.
Dit doe ik idd al een beetje, vooral in het begin. Ze vindt de deur vooral in het begin altijd eng. Later wordt het steeds minder en ik ga de deur ook echt niet uit de weg. Ook al is er wel iets 'engs' zoals iemand die aan het vegen is, of met de kruiwagen langskom, ze moet er gewoon langs en dan ga ik ervanuit dat dit vanzelf minder wordt. Ze zal vanzelf wel zien dat die deur niet bijt toch? :D