Viralda, terug van weggeweest!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Viralda, terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:48

Viralda is het paard dat ik bijrijd (zie profiel voor eerdere foto's en topics) en ze is de laatste twee weken bij de hengstenboer geweest. Haar eigenaar wil haar namelijk drachtig, maar dat wilde niet zo vlotten. Over twee weken weten we of het nu eindelijk wel gelukt is, maar in de tussentijd mag ik ook weer met d'r aan de slag! Hyper!
Ze is nu vrij vlot voor het been gelukkig en hierdoor kan ik ook wat meer aan de voorkant zitten. De manege is sinds kort overgenomen en nu zijn dus de spiegels uit de bak, ik heb dan ook géén idee hoe ik op dat beest zit als ik aan het rijden ben en uhm... tja dat is te zien Clown
Ik erger me vooral aan mijn handen, teugels zijn veeul te lang! En mijn benen moet ik langer maken/houden, maar dat lost wel op als ik er gewoon op let. De teugels en handen zijn altijd een moeilijk punt geweest. Tips e.d. hierover, of over andere dingen die je op de foto's ziet, zijn altijd welkom!

Hier komen de foto's.

Meet Viralda en mij Doei!
Afbeelding

En hop erop. Eerst zo rond mogelijk aan een redelijk lange teugel rondstappen
1 Afbeelding

Linksom
2 Afbeelding

rechtsom
3 Afbeelding

Slangevolte. Die handen! Nagelbijten / Gniffelen
4 http://i11.tinypic.com/525a92f.jpg

En weer rechtsom
5 Afbeelding

En uhm ja, blijkbaar rijd ik altijd met zo'n korte beugels Clown Ik vond het ook nogal kort toen ik opstapte, maar had geen zin ze te verstellen, wilde het eerst zo proberen. Morgen maak ik ze allebei toch minstens een gat langer. Ik lijk wel een springruiter zo Huilen van het lachen
6 Afbeelding

Aanleuning wordt al netter/constanter
7 Afbeelding

En we draven aan
8 Afbeelding
9 Afbeelding

En oeps! Daar duikt ze weer te laag met haar neusje
10 Afbeelding

Dat is beter
11 Afbeelding
12 Afbeelding

In stap slangevoltes op de binnenhoefslag om haar wat soepeler te krijgen
13 Afbeelding

Een net drafje
14 Afbeelding

De galop ging echt prut vandaag, maar ik wil jullie de galop toch ook laten zien. Ze maakte zich heel erg sterk, wilde niet nageven, reageerde niet op mijn binnenbeen en had geweldig mooie contrastelling af en toe Clown
15 Afbeelding

En toen was de kaart vol! Niet echt een mooie afsluitende foto, maar zo staan ze in elk geval in volgorde.
Commentaar is dus altijd welkom, mits het goed onderbouwd is, kan ik daar alleen maar van leren Lachen Bedenk wel dat de pony niet zo gek lang onder de man is en ik geen Anky ben. Ik ben (naast haar eigenaar die 1x in de week erop zit) de enige die haar rijdt.

Doei, doei

kisseros

Re: Viralda, terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:53

DE 1STE Vork
ik zou de beugels een gaatje langer maken,
en teugels korter pake,
op sommige foto's loopt die een beetje op de voorhand.
het zijn wel leuke foto's geworden

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:55

t ziet er wel leuk uit Ja
Maar je teugels vind ik ook wel wat lang Knipoog

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:00

Wel leuke pony..
misschien je handen wat meer bij elkaar houden?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:35

Leuke foto's Anne Ja

Je geeft zelf al aan waar je knelpunten zitten, gewoon lekker dooroefenen dus Haha!
Leuk paard!

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:57

Neem alsjeblieft je teugels een stuk korter. Op deze manier help je t in de hand dat je paard op de voorhand duikt. En idd, beugels minstens gat langer, maar dat zei je zelf gelukkig ook al!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 01:00

Let idd op dat het paard niet te veel op de voorhand vallen gaat. Het is wel fijn dat je ook die ontspanning zoekt, maar daarbij mag de achterhand nog wel er bij blijven Haha! . En ook al wat je zelf zegt idd, beugels langer Vork .

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:14

Leuke foto's Anne.
Zijn wel erg duidelijk met dat nieuwe dak he?
Je rug heb je eigenlijk wel mooi recht.
Eerst zat je wel eens naar voren.
Alleen moet je proberen wat trotser te zitten, schouders naar achter,hoofd omhoog.
Ziet er goed uit!

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:21

Worden je teugels 'stiekem' langer tijdens het rijden?
Ik heb namelijk een tijdje plakbandjes erom gedaan, dan had ik een indicatie waar mijn handen moesten blijven.

Fijn dat ie weer terug is en ben benieuwd of er een veulen is blijven plakken... spannend!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:28

leuk beestje ....
Misschien kan je je hakken wat meer uit drukken en bij sommige foto's niet je benen naar achtere plaatsen .
verder lekker door oefenen !!
veel succe !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:35

kisseros schreef:
DE 1STE Vork
ik zou de beugels een gaatje langer maken,
en teugels korter pake,
op sommige foto's loopt die een beetje op de voorhand.
Zo wat een Nederlands. Clown Mijn beugels heb ik gisteren al een gaatje langer gedaan. Zodra ik hieraan gewend ben, gaan ze nog een gaatje langer (volgende week denk ik zo)
Mijn teugels daar heb ik ook op gelet, maar dit is wel erg moeilijk.
Het op de voorhand lopen vind ik éigenlijk nog wel meevallen. Viralda kennende kan het namelijk nog veel erger Huilen van het lachen

Loesaardbei: Dankje! Maar laat het haar eigenaar niet lezen, het is namelijk wel een paard hoor Tong uitsteken En inderdaad, mijn handen moeten een metertje dichter bij elkaar. Ook daaraan ga ik vanaf nu hard werken!

Nen schreef:
Neem alsjeblieft je teugels een stuk korter. Op deze manier help je t in de hand dat je paard op de voorhand duikt. En idd, beugels minstens gat langer, maar dat zei je zelf gelukkig ook al!
Dit snap ik niet helemaal. Doordat ik mijn teugels te lang heb, zit ze met haar hoofd lager, maar dit zegt toch niet dat ze dan op de voorhand duikt? Als ik met mijn been haar nog altijd goed voorwaarts zou houden en de impuls hoog houdt, dan kan ze toch ook in die positie goed op de achterhand lopen?

JML: Dat vind ik een hele slimme oplossing! Ik was het vandaag vergeten te doen, maar morgen ga ik witte stukjes tape eraan doen. Als ik de witte dingetjes voor mijn handen zie, zijn mijn teugels te lang. Goed idee! ben benieuwd of het werkt

Irma de foto's zijn inderdaad veel mooier zo met dat nieuwe dak. Ben er ook echt heel erg blij mee!
En mij viel ook op dat ik rechter zit dan eerst. Mooi, hoef ik daar in elk geval niet meer aan te werken. Handen en voeten zijn al moeilijk genoeg!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:54

probeer haar iest meer opwaarts te laten lopen en wat meer vanuit haar achterhand te laten lopen.. ook je beugels een gaatje langer.