Amondi @ work zonde zadel en hoofdstel :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amondi

Amondi @ work zonde zadel en hoofdstel :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:28

nog niet zo heel lang doe ik dit maar vind het echt geweldig en mn pony geniet er ook heerlijk van...
ben die dag dat de foto's zijn genomen ook door het dorp heen gereden voor het eerst zonder zadel en hoofdstel en jawel hoor het ging geweldig...uiteraard was degene die foto's maakt wel alert voor als er iets zou gebeuren enz, maar dat hadden we toch niet verwacht.... deze manier van rijden is mijn eigen keuze en ik vertrouw mn pony 100% en hij luisterd uitstekend vandaar dat we dit ook kunnen doen Haha! topper!
en bedankt Machica voor het maken van de super leuke foto's
(let trouwens niet op mijn hoofd ik was zeer geconcentreerd bezig Tong uitsteken en dan ga je van die malle gezichten trekken tsja kan het ook niet helpen)

opweg naar de bak
Afbeelding
en beginnen maar Tong uitsteken
Afbeelding
pasje achterwaarts
Afbeelding
en weer vooruit
Afbeelding
Afbeelding
en hier snap ik totaal niet waar ik die kansloze arm moet laten :S
Afbeelding
ff mooi zijn
Afbeelding
relax galopje
Afbeelding
harder
Afbeelding
en dan is mijn hoofd weer jammer :/
Afbeelding
Afbeelding
en spring (wat een held van een pony tog weer:P)
Afbeelding
het dorp
Afbeelding
zie mn haar (dusszz)
Afbeelding
dat was het weer daaaaag
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amondi op 13-06-07 18:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Amondi @ work zonde zadel en hoofdstel :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:29

Woow vind dit echt heel knap dat je dit met je pony kunt! foto 2 is trouwens super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:30

wouw wat knap dat je kan rijden zonder hoofdstel. ziet er erg ontspannen uit alleen gallopeer je iets te veel op de voor hand probeer daar aan te werken

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:30

ziet er netjes en leuk uit hoor!! leuke pony ook!! je ziet dat ook dat jullie er beiden plezier in hebben, ga zo door zou ik zeggen Haha!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:33

Je kan je pony wel voor 100% vertrouwen, maar het is en blijft een vluchtdier. Vind het dus ook totaal niet verstandig om zo het dorp in te gaan.
In een afgesloten bak is nog tot daar aan toe.
Vergeet niet dat mocht er wat gebeuren dat je niet alleen jezelf daar mee hebt, maar ook je pony en omstanders!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:36

dat op de voorhand vallen ja :S we werken er aan maar dit doen we nog maar een maandje ongeveer, vast niet langer dus ben blij dat het al zo gaat Haha!
wel bedankt Knipoog

en ja tuurlijk is het misschien gevaarlijk maar ik weet ook echt wel wat ik doe en als hij er echt vandoor zou gaan zou je hem met zadel en hoofdstel ook niet houden, en er was ook iemand bij, maargoed ieder zijn mening, ben ook blij dat je je mening uit ik heb alleen wel een andere Haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:39

Zo! dat ziet er super uit! Ontzettend mooi paard en heel knap dat je er zo netjes op zit! sowieso geweldig dat je op deze manier zo ontspannen kunt rijden..Zo te zien doet hij precies wat je van hem vraagt en dat vind ik echt knap met zo weinig hulpmiddelen..Staat volgens mij voor een hele mooie, sterke band tussen jullie tweeen *LOL*
Ik vind echter wel dat je een cap op mag zetten.. ik hoop niet dat er nu een hele discussie losbarst, want dat is de bedoeling niet Knipoog Nogmaals: geweldig !

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:40

Wat geweldig, Vork
Ik keek echt met een glimlach naar die foto's.
Prachtige hoofdje ook! Haha!
Ik vind het een leuke combi, Veel plezier verder nog Vingers aflikken

Miepietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:40

Wel knap dat je het doet en durft.
Ik ben het er ook mee eens dat het gevaarlijk is voor jou, je paard en mensen eromheen, maar als je het aandurft.
Wat ik dan helemaal verkeerd van je vind is dat je geen cap draagt, in zulk soort gevallen moet je júíst een cap dragen, ik vind het gewoon dubbelop gevaarlijk wat je deed.

Safiralief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:42

Erg leuk om te zien dat je zo met je paard omgaat!!!
Toppie!!!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:43

jah dank je wel. hij doet iid precies wat ik wil ook wijken voor been enzo, voorheen is hij 3x z2 dres geweest dus hij kent alle hulpen wel en ook zonder middelen volgt hij ze prima op
en over de cap ja eigenlijk wel stom maar ook dat is eigen risico en vind het voor de foto ook mooier Knipoog

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:43

dank je wel iedereen en ja nogmaals ieder zn eigen mening Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:44

Zo heel knap dat dit lukt Lachen Ik zou idd wel blijven werken naar die ontspanning toe, hij loopt een beetje te sterrenkijken nu Lachen Let ook op je houding, laat je benen lang, voorwaartse hulpen kun je prima met je zit geven, zeker zonder zadel.

Vind het wel stoer zo op de baan hoor Ja

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:44

dank je wel
geweldig advies ga ik cker aan werken thanks

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:46

wat heb je om zijn hals hangen een touw of egt een ring.
vind het verder geweldig dat je dit doet..
hij heeft iets weg van mijn pony.. niet raar met de zelfde opa:P

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:47

ilse18 schreef:
Je kan je pony wel voor 100% vertrouwen, maar het is en blijft een vluchtdier. Vind het dus ook totaal niet verstandig om zo het dorp in te gaan.
In een afgesloten bak is nog tot daar aan toe.
Vergeet niet dat mocht er wat gebeuren dat je niet alleen jezelf daar mee hebt, maar ook je pony en omstanders!

Ik heb eerlijk gezegd hetzelfde gevoel. Superknap wat jullie samen doen maar inderdaad: het is een VLUCHTdier.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:48

spottie schreef:
dat op de voorhand vallen ja :S we werken er aan maar dit doen we nog maar een maandje ongeveer, vast niet langer dus ben blij dat het al zo gaat Haha!
wel bedankt Knipoog

en ja tuurlijk is het misschien gevaarlijk maar ik weet ook echt wel wat ik doe en als hij er echt vandoor zou gaan zou je hem met zadel en hoofdstel ook niet houden, en er was ook iemand bij, maargoed ieder zijn mening, ben ook blij dat je je mening uit ik heb alleen wel een andere Haha!

dit is natuurlijk een argument van niks. met hoofdstel en zadel kun je meer beginnen als zonder en kun je fatsoenlijk sturen. Ik vind dit ook gevaarlijk. Je pony kan nog zo braaf zijn het is en blijft gevaarlijk.

stel er loopt een klein kind op de weg waar jij rijd en je pony gaat er vandoor en je kan niks beginnen wil je dat op je geweten hebben? neem aan van niet.

dat je het in de bak doet is alleen maar mooi. dat je zoiets met je pony kan doen
maar op de weg is het gewoon onverantwoord en heb niet alleen jij er last van maar ook andere mensen.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:48

Ziet er echt heel goed uit! Zou wel niet de weg op gaan hoor, al gaat het zo goed!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:58

heey stefanie Haha!

ik wist niet dat jij ook op bokt te vinden was Tong uitsteken
alles goed met jou?
Hier wel natuurlijk!
Hoe gaat het met je opleiding?
Ik hoor morgen of ik geslaagd ben Ach gut
Leuke fotos hoor!

xxx

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 02:07

Ongelovelijk dat je dit kunt.. Heel mooi om te zien Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 02:14

Breitling schreef:
spottie schreef:
wel bedankt Knipoog

dit is natuurlijk een argument van niks. met hoofdstel en zadel kun je meer beginnen als zonder en kun je fatsoenlijk sturen. Ik vind dit ook gevaarlijk. Je pony kan nog zo braaf zijn het is en blijft gevaarlijk.

stel er loopt een klein kind op de weg waar jij rijd en je pony gaat er vandoor en je kan niks beginnen wil je dat op je geweten hebben? neem aan van niet.

dat je het in de bak doet is alleen maar mooi. dat je zoiets met je pony kan doen
maar op de weg is het gewoon onverantwoord en heb niet alleen jij er last van maar ook andere mensen.

En dat vind ik een argument van niks.
Met zadel en hoofdstel zou je net zo stuurloos kunnen zijn, en zou je net zo veel kunnen 'aanrichten' als met zon halsriem(hoe noem je het precies? Tong uitsteken).

Ik vind het erg leuk dat je dit doet, als ik de kans had zou ik het zelf oook wel een keer willen doen Ja.

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:14

super knap dat je zo kan rijden met je pony!!!! en jullie hebben allebei plezier erin Haha!
en ik ben het er mee eens als je pony schrikt en gaat rennen hou je hem ook niet met een bit in.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:21

lisetje83 schreef:
super knap dat je zo kan rijden met je pony!!!! en jullie hebben allebei plezier erin Haha!
en ik ben het er mee eens als je pony schrikt en gaat rennen hou je hem ook niet met een bit in.

Dat is zo'n leeg argument. Met een bit heb je niet alles te vertellen maar zeker wel meer. Ik vind het erg onverantwoordelijk om zó langs de weg te gaan.
Ik ben best voor bitloos/optomingsloos, maar het moet wel verantwoordelijk blijven.

Verder vind ik het rijden er goed uitzien, paard heeft er duidelijk veel plezier in.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:31

Ah,nog een halsring fan!
Ziet er leuk uit hoor,zeer ontspannen allemaal.
Lekker zo doorgaan!

Aan allen die denken dat je persee een zadel en hoofdstel met bit nodig hebt om je paard onder controle te houden:
geeft niks,ik dacht er vroeger ook zo over,tot ik ondervond dat het geen verschil hoeft te maken.
Het ligt aan de training,opvoeding,band met je paard enz..
Een paard kan op alleen een halsring soms beter onder controle staan dan een paard met een pelham stang in zijn mond.
Er zijn combinaties zat die een gevaar op de weg zijn,ook al hebben ze een zadel op en hoofdstel om met scherp bit,dubbele neusriem en hulpteugels.

De optoming bepaald niet hoe gevaarlijk het wel of niet is,dat bepaald de bereidwilligheid tot meewerken/samenwerken van het betreffende paard waar mee gereden wordt.
Hier is duidelijk een eenheid aan het werk.
Toppie dus. Pling

En nog even voor de TS:
Hier is een optomingsloos topic,staan leuke plaatjes in:
viewtopic.php?f=34&t=448760&hilit=

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 09:13

maar op de weg is het gewoon onverantwoord en heb niet alleen jij er last van maar ook andere mensen.[/quote]

En dat vind ik een argument van niks.
Met zadel en hoofdstel zou je net zo stuurloos kunnen zijn, en zou je net zo veel kunnen 'aanrichten' als met zon halsriem(hoe noem je het precies? Tong uitsteken).

Ik vind het erg leuk dat je dit doet, als ik de kans had zou ik het zelf oook wel een keer willen doen Ja.[/quote]

iid en dat vind ik ook Haha!
het is trouwens een echte rijring zo stond het tenminste op de verpakking Knipoog