Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:21

Hoi!

Ik heb gister(3-6-2007) mijn onderlinge L2 debuut gehad Lachen Eerst even wat over de pony...

Het is een welsh cob, al járen manegepony, en sinds ik af en toe op m rij heb ik de klik toch wel meteen gehad... Omdat hij meestal wel braaf zn rondjes loopt(zolang je m niet aan het werk zet is ie lief Vork) loopt hij vrij veel in beginners-lessen... Mede hierdoor is hij niet al te los in zn lijf, wat resulteert in pas na 50 min. hem een beetje fijn te hebben lopen... Helaas mogen we met wedstrijden maar 20 minuten inrijden, dus dat lukt dan helaas niet Knipoog Nou mocht ik hem overnemen, dus meneer had zn eerste rondjes al gelopen... Nou ik had m met 10 minuten wel lekker ontspannen, niet van bit vastpakken en sjouwen maar.... Maar die nageeflijkheid bleef maar matigjes komen... Af en toe een keer een paar passen en meer niet... Nouja, daar rekenen ze met onderlinge niet op af, zeker niet als het een manegepaard is...

Het proefje zelf ging MÉGA goed, We zullen het maar op de gezonde spannen houden die me alert maakte Tong uitsteken haha Knipoog Wijken ging bagger, maar dat vind Target ook wel lastig... Daar had ik dan ook een 4 en een 3 op Vork Voor de rest nog 1 keer een 5je ergens, en de rest 6jes en 7ens Lachen Ik was vooral erg blij met een 7 op volte 15m in galop Vork Ik vind voltes van 15m en 10m altijd zo moeilijk inschatten Tong uitsteken Maarrrrrr bij de prijsuitreiking hield de voorzitter eerst een heel verhaal, over hoe er gereden was enzo... En toen gingen ze naar de eerste prijs... en die was voor; MIJ!!!!!! Haha! Haha! Haha! Mennnnnnn wat was ik blij, en ik had het éééééécht niet verwacht Tong uitsteken Maarja, ik had 181 pnt, meteen een wp dus! En nog mooier; ik was de enige van de categorie met een wp! Nou een beter debuut kan bijna niet Tong uitsteken

Nou commentaar over mijn houding;

-af en toe nog kapstokjes, maar dit verbetert al
-ook heel af en toe(vooral in galop) nog dat ik mn benen af steek
-pianohandjes Schijnheilig
-hakken optrekken

Commentaar is welkom, maar alleen als het onderbouwd is. Afkraken is wat anders dan iemand tips geven Knipoog

1.Afbeelding
2.Afbeelding
Gekke bekken trekken ben ik ook erg goed in Schijnheilig Ik had het warm Tong uitsteken En was toch wel zenuwachtig Bloos
3.Afbeelding
Met de mooie man Lachen Ik trek mijn hakken hier een beetje op Schijnheilig
4.Afbeelding
Wel een leuk beeld Lachen
5.Afbeelding
Wijken... Hier zie je dus waarom ik een 3 had Vork
6.Afbeelding
Wel droppige foto, alleen een niet-zo-charmant sta moment Tong uitsteken En mn benen... maarja daarvoor zit ik op les Schijnheilig
7.Afbeelding
Hier zit ik er dan alweer een stuk mooier bij... ik kan het wel Tong uitsteken
8.Afbeelding
Drafje Lachen Mn handen doen een beetje raar, maar voor de rest een heel mooie foto vind ik Lachen
9.Afbeelding
Galopje...
10.Afbeelding
Hier ben ik heeeeeeeeeeeel trots op Lachen Echt een mooie foto Lachen
11.Afbeelding
Erg aparte foto Tong uitsteken
12.Afbeelding
Opzich wel netjes, maar onderbeen mag iets meer terug...
13.Afbeelding
Zie je mn rechtervoet? Tong uitsteken Dat was vlak voor ik mn beugel bijna verloor Tong uitsteken Khaalde de druk er een beetje weg...
14.Afbeelding
Helemaal trots op mn ventje Lachen
15.Afbeelding
Rood hoofd Tong uitsteken

De foto's zijn gemaakt door mijn broer. Er zit copyright op! Dit was een selectie van alle foto's, voor de rest;
http://www.deceiver.nl

Bedankt voor het kijken! Laat je een berichtje achter? Lachen
Laatst bijgewerkt door Berdien op 05-06-07 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek aangepast

Amethyst_

Re: Ik en Target(Welsh cob)@ Onderling L2-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:43

het is een MANEGEPAARD he... Dus niet teveel op afrekenen aub dat ie niet perfect 'in de krul' loopt....
Laatst bijgewerkt door Amethyst_ op 04-06-07 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:49

leuk beestje Haha! ik vind het er opzich wel netjes uitzien hoor Lachen je mag je handen wel ieeeets meer dragen echt maar een klein stukje hoor Tong uitsteken maar verder is heet wel netjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:49

Je hebt het pas 25 min. geleden geplaatst;). maargoed. Ziet er goed uit en gefeliciteerd met je 1e plaats!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:53

Jah sorry Bloos Maar ik ben dan zelf ook weer te ongeduldig Tong uitsteken Dan wil ik NU NU NU reacties Bloos Maarja, bedankt daarvoor Lachen En ik zal proberen te letten op mn handen Lachen

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:56

Leuke pony, maar als ik eerlijk ben vindt ik het op de foto, er niet echt op L2 niveau uitzien!
Sorry, maar je vrieg om eerlijk commetaar! Bloos

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:58

Zal misschien komen omdat ie niet helemaal mooi aan de teugel loopt... Maar als je m zag lopen qua oefeningen zat het wel op dat niveau hoor Knipoog Denk dat ik anders wp had gehad Haha! Want k had een jury die er om bekend staat heel streng te jureren....
Maarja, kvroeg idd om eerlijk commentaar Lachen Maar dan vraag ik ook waaróm je het er niet zo uit vind zien Knipoog

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:00

ik ben het ook met xsimone eens!

ik vind dat je pony in de L2 minstens wel aan de teugel kan lopen!
of teminste ronder
en vind dit er ook niet geweldig uitzien ofzo, lijkt me eerder B
ik rij zelf ook B dus ja, maar ik vind dit geen L2 zeker niet.
en waarom rij je op wedstrijd met martigaal?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:03

Het is onderling he Knipoog Vergeet dat niet... En Martingaal beslist de manege over, niet ik... Ik rij de pony in de les ook vrijwel altijd wel ronder, maar met wedstrijd lukt dat qua tijd gewoon niet... Maarja, ik heb aan het begin van het topic een heel verhaal neer gezet, en niet zonder reden, dus als dat nou eerst es gelezen word Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:03

Ik vind het een erg mooi paard!

Voor de rest ziet het er netjes uit. Commentaar heb je zelf al gezien Knipoog

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:06

Leuk paard!! Gefeliciteerd met je punten.

Persoonlijk vind ik jou er niets uit zien als L2 combinatie. Er wordt minstens verwacht dat je kunt wijken en dat het paard afgebogen loopt.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:06

Ga met bovenstaande mee, een paard hoort in de L2 gewoon de gehele proef nageefelijk te lopen, dat is hier nergens te zien, Vind het er persoonlijk meer als B nivo uitzien, en ook dan mag die ronder naar mijn mening,

Met hulpteugels mag je officeel ook niet starten, ik heb je verhaal gelezen, maar geef ondanks dat gewoon mijn eerlijke mening,

Verder wel leuke foto`s, succes verder.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:09

Netjes hoor Lachen vind dat je op foto 10 wel heel streng met je binnenhand doorkomt Knipoog

en ik wist helemaal niet dat Target een welsh cob was Tong uitsteken weer wat geleerd Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:10

Het is ook niet officieel he Haha! En anders moeten ze helemaal uit gaan zoeken bij wie de martingaal er wel bij moet en bij wie niet... Zoals ik zou het wel zonder kúnnen... Maar het mag niet... En tsja, dr zit natuurlijk wel wat in dat ie nageeflijk zou moeten... Maar ik heb mn wp-tje, en opzich zijn momentopnames moeilijker te beoordelen dan als je het ook daadwerkelijk gezien hebt Knipoog

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:10

Heeej, vind het mooie foto's hoor.
En voor en manege pony tog harstikke goed Haha!
Leuk dat je 1e was jóh!!! Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:13

Kijk, niet dat ik het commentaar niet kan waarderen... Maar speedy_cindy lijkt beter te begrijpen dat het met een manegepaard anders is Knipoog Maarja, heb vanuit de B mn wp-tjes netjes verdient, allemaal met Target... De jury kan het gelukkig wel waarderen, dus tja Tong uitsteken

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:13

Ik vind jullie een leuke combinatie en de pony vind ik mooi. Aan de teugel lopen zal een volgende keer vast wel beter gaan.

Het is wel grappig. Ik zag de geluidswal en toen dacht ik, goh dat lijkt wel de geluidswal bij Zwolle. Kijk vervolgens waar je vandaan komt en blijkt het nog te kloppen ook Haha!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:14

Ik ben het ook met xsimone en Daffiejj eens.
Vind dit absoluut niet L2 waardig.
In de L2 mag je toch zeker wel verwachten dat je pony netjes rond loopt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:16

Ja is HC de haerst Lachen Dankje voor je reactie Lachen

Jaaa we gaan in de les weer hard oefenen voor de volgende keer Lachen leuk feitje; heb dit seizoen 3 prijzen gewonnen, en 3 keer 1e Tong uitsteken Maarja, was allang blij dat ie achterwaarts wel netjes deed Lachen Want dan wil meneer nog wel es dwars door je teugel heen lopen en gewoon naar voren gaan... En als iets niet goed ging, tsja; heb je weer wat om voor te oefenen he Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:18

Toch nog even een vriendelijk doch dringend verzoek om EERST het verhaaltje over de pony etc. te lezen VÓÓRDAT je een reactie plaatst Knipoog Ik vind dat de 'omstandigheden' dusdanig zijn dat je niet helemaal kan verwachten dat ie perfect loopt Knipoog En het was de eerste keer, dus alles ging al boven verwachting...

edit; nog even over het wijken; op officiele wedstrijden gaan dingen toch ook wel eens mis? Toen ik nog int L1 zat ging het wijken altijd goed, maar 10m is niet niks hoor... Met inrijden ging het goed, maar daar bleek de bak langer Vork Dus toen had ik in de ring ruimte te weinig, en toen ging ik zelf rare dingen doen.... Als je de pony ook kent weet je dat dit al een hele prestatie was Knipoog

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:21

Sja, eerlijk gezegd zou ik ook niet zeggen dan je L2 rijdt, maar als enige in die categorie een winstpunt halen, is natuurlijk wel hardstikke goed, proficiat!
En wat is het trouwens een ontzettend gave Cob! Ik ben echt verliefd op die 4 witte voetjes Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:22

Ja ik ook Schijnheilig En dan zo'n mooi sterretje op zn hoofd Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:24

Ja, hij is geweldig Knipoog Maarja, ik heb dan ook een zwak voor zwarte Welsh Cobs, zie profiel Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:30

Qua commentaar sluit ik me bij de rest aan, maar veel blijven oefenen en dan komt het helemaal goed. Wel een onwijs leuk paardje en de foto's zijn mooi gelukt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:14

Ook ik ga met genoemde commentaar mee. Knipoog Maar gefeliciteerd!! Haha!