Deze foto's dateren van 2 weken geleden maar ik heb ze niet eerder kunnen plaatsen omdat mijn internet eruitlag.
Het gaat echt steeds beter met Bastetje.

Ik moet wel blijven op mijn houding letten, het ene moment is het beter, het andere weer superslecht.
Op de foto's had ik juist mijn nieuwe lederen rijlaarzen, het was dus echt nog even wennen en aftasten.
Vandaar ook mijn dikwijls slechte beenligging.
1. De aanleuning in galop is veel verbeterd

Ik zit er wel nogal belabberd op en het is nog erg moeilijk om Bastet overal goed in evenwicht te rijden.
Ze valt regelmatig nog over/op de schouder in galop, maar ik ben er me van bewust, en er wordt aan gewerkt!

2. Goh, zo overdreven naar beneden kijken doe ik normaal nooit.
Vermoedelijk was ik net aangesprongen en controleerde ik nog eens voor de zekerheid of ik wel juist zat.
Veel te strenge binnenhand.
3.
Maar ik kan ook nageven op mijn binnenhand

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7TOMKCXP
4. nageven
5. Even ter illustratie: als ze teveel wil gaan duiken of haar gewicht te veel naar voor wil plaatsen
en steun wil zoeken op mijn handen, dan plaats ik mijn handen naar voor terwijl ik haar goed aandrijf.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6KJF4O6X
6. Binnenhand

7. drafje
8.
Niet te hoog ingesteld, ze mag nog ontspannender, actiever..
9.
10.
Dit vind ik een betrekkelijk goeie foto. Aanleuning op buitenteugel, nageven op binnenteugel terwijl haar aanleuning constant blijft ( = goed! )
10. Even halthouden
11. Nog een ontspannen drafje, maar ze mag stukken actiever.
Maar dat komt wel

12.
Belonen, want ze had goed meegewerkt.
13. Even lief kijken naar de camera.
14.
Dat hoofdje

15.

De titel nog even uitleggen:
- de zon was ( gelukkig! ) aanwezig
- het genot is er bijna altijd
- onze band is meer dan super
- we hebben enkele maanden geleden 1 wedstrijdje gereden die erg goed was verlopen,
maar ik ben nog niet van plan om al wedstrijden te starten.
Af en toe eens eentje voor de fun, maar voor de rest wil ik eerst alle knopjes nog beter bevestigen.
(en dan bedoel ik meer bij mezelf dan bij bastet

Bastet is een inmiddels 6jaarse merrie.
Bwp, ( liberty M x D-Day )
Ik heb haar nu zo'n 8tal maanden.
Dankjewel voor het kijken.
[ commentaar op mijn houding mag uiteraard maar ik ben me zeer bewust van mijn fouten dus als het 1 maal gezegd is geweest moet het niet constant herhaald worden