Royal dance (v. NRPS hengt Rockefeller) voor het eerst op bo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjnien1986

Royal dance (v. NRPS hengt Rockefeller) voor het eerst op bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:02

Hey allemaal ik heb sinds augustus deze merrie en ik vond het tijd dat ik eens foto's van haar op internet plaatste. Deze foto's zijn van de wedstrijd van 19 mei in haren en hebben daar onze 6e winstpunt gehaald Go jij! Go jij!

Ik heb al heel wat met haar meegemaakt, toen ik haar net 2 dagen had lag ze al met haar been vast tussen de tralies dus kon ze gelijk op rust. Toen ze daar eindelijk weer van haar hersteld was, had ze in de wei haar rechterachterbeen bij de kogel opeens tot aan de pees openliggen. En toen ze daar eindelijk van hersteld was begonnen de rijproblemen. Ze is van 2002 dus toen nog maar 4. We kwamen erachter dat ze door de vorige eigenaar ontzettend op de slof is gereden dus een enorme onderhals had. Na vele maanden van proberen de ontspanning erin te rijden (wat meer inhield door de bak heen voorwaarts rijden/crossen en proberen te bereiken dat ze uit zichzelf de teugels op ging zoeken) begon ze eindelijk een beetje nageeflijk te lopen, maar zoals je op de foto's kan zien vind ze dit nog erg moeilijk. Ook heeft ze nogal een lange rug wat het moeilijk maakt voor haar om haar achterhand er goed onder te zetten, ook hier trainen we rustig op verder. Vooral nu ik sinds een maand een andere instructrice heb gaat het een heeeel stuk beter!
Ik hoop dat jullie beseffen dat hier heel wat maanden werk in hebben gezeten en we zijn er nog lang niet dus houd daar rekening mee Lachen. Ow en ze heeft een heel lekker grasbuikje hihi.

Toch ben ik ontzettend trots op haar en zou haar voor geen goed willen missen, die vele uren training zijn het zeker helemaal waard!

Commentaar op mezelf:
-Rechtop zitten
-Schouders naar achter
-Hakken uitdrukken
-Voor me kijken
-En van die binnenhand afblijven anders gaat ze nooooit nageeflijk lopen natuurlijk Tong uitsteken
Dankzij mijn nieuwe instructrice ben ik hier ontzettend op gewezen en hier zijn we dan ook volop mee bezig.

Veel kijkplezier Haha!

1. Laten we maar beginnen met haar mooie hoofdje Bloos

Afbeelding

2. Even instappen

Afbeelding

3. Rustig drafje

Afbeelding

4. Begin van de proef opperste concentratie Tong uitsteken

Afbeelding

5. Eerste middendraf, hakken uitdrukkeennn

Afbeelding

6. Galopje rechts, binnenhand meer meegeven

Afbeelding

7. E-M van hand veranderen ging een beetje scheef Clown , beetje gespannen

Afbeelding

8. Galopje links, weer binnenhand meer meegeven

Afbeelding

9. Begin halsstrekken, dit wilde ze eerst dus ook niet doordat ze zoveel op de slof gereden was Verdrietig

Afbeelding

10. Met zijn tweeen de bocht om

Afbeelding

11. Inzet 2e middendraf, kwam nog niet echt reactie

Afbeelding

12. Iets meer ruimte en been en toen kwam er toch nog een beetje uit Tong uitsteken

Afbeelding

13. Weer rustig opvangen

Afbeelding

14. Afgroeten

Afbeelding

15. En een heeele diepe zucht Tong uitsteken Zie vooral die mega oren!! Haha!

Afbeelding

NathalietjeB

Re: Royal dance (v. NRPS hengt Rockefeller) voor het eerst op bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:05

ligt het aan mij of loopt jou paardje heel erg op haar voorhand...??
want op de foto's lijkt ze erg op de voorhand t lopen..
voor de rest mooi paardje probeer enkel je hakken wat meer uit te drukken

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:07

ja dat klopt, komt omdat ze door de vorige eigenaar aan de slof naar beneden is getrokken. Ook heeft ze veel moeite met haar achterhand door haar lange rug. Maar we werken eraan Lachen bedankt!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:13

ik vind dat je het heel erg goed doet. Zeker het stukje hals strekken ziet er goed uit. Haha! Daar kan je mee verder. Ik denk dat het op de voorhand lopen niet alleen te maken heeft met de slof. Je ziet aan je houding dat je constant je benen gespannen optrekt, dus eigenlijk een hulp geeft. Mijn mening ga je paard leren op eigen benen te laten lopen. Dus dat houdt in op een kleine hulp reageren. Dit bereik je alleen door herhalen, herahlen en herhalen. Clown Kijk dus goed naar jezelf of je geen onnodige hulpen geeft.

Ik heb een zelfde probeelm gehad met mijn merrie, alleen was zij al 7 en heb ik zelf de slof er aan gehangen. Nu, 6 jaar later, rij ik op het meest zachte bitje met kleine hulpen. Dus gewoon blijven werken je bent al een eind op weg. En zorg dat je een goede instructrice naast je hebt waar je vertrouwen in hebt en die je kan stimmuleren hard te werken

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:18

jah ik weet het (schaam) sinds ik mijn nieuwe instructrice heb wordt ik daar ook steeds op gewezen. We zijn de hele les bezig met overgangen, ontspanning en dat ik mijn benen stilhoud Tong uitsteken. Ik heb nog maar een maand van haar les, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het stukje bij beetje beter zal gaan Lachen bedankt!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:04

sjnien1986 schreef:
jah ik weet het (schaam) sinds ik mijn nieuwe instructrice heb wordt ik daar ook steeds op gewezen. We zijn de hele les bezig met overgangen, ontspanning en dat ik mijn benen stilhoud Tong uitsteken. Ik heb nog maar een maand van haar les, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het stukje bij beetje beter zal gaan Lachen bedankt!

Ga vaak genoeg bij iemand kijken die zijn/haar benen niet stil kan houden of loopt te knijpen. Als je irritatiegrens bereikt is zal je het zelf veel minder snel weer doen Clown

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 21:15

Dat is een goeie Haha! Dat ga ik es doen Tong uitsteken

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:22

Ik heb daar ook de neiging toe om me benen moeilijk stil te houden en ook nog wel eens om ze naar voren te steken. Is nu gelukkig al beter!

Een tip van mijn instructrice is om een paar keer te rijden met je beugels vastgebonden aan elkaar.
Niks gevaarlijks, gewoon onder de buik van het paard de beugels aan elkaar binden d.m.v. een halstertouw.
Hierdoor houdt je je benen stil, je tenen naar binnen, en zijn je hakken in loodlijn met je lichaam. Zal wel wat spierpijn veroorzaken, maar een hele goede oefening!

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 21:33

Ik denk dat het komt, omdat we nog steeds elkaar aan het leren aanvoelen zijn. Ik had het namelijk op mijn vorige paardje niet (heb ik zelfs nog een foto van Tong uitsteken). Ze gooit soms ook zo hoog op..

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:38

Ja oms moet je inderdaad wennen ook de (andere) gangen van je nieuwe paardje! Heel veel succes saampies!