Springen@jumpingveld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Springen@jumpingveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 18:13

Jaja, het belgisch kampioenschap in kapellen is weer afgelopen en dan profiteren wij natuurlijk ook even van het veld en een paar overblijvende sprongen.
De lepels waren spijtig genoeg al weggenomen dus we konnen den sprongen niet verzetten.
Even ter info:
De witte pony=Bingo, de pony van mijn zusje (meisje met ruitjesrijbroek)
Bruin paard= Twight, paard van Tanjake13 op bokt (blond meisje met zwarte t-shirt)
En ikzelf was met mijn paard gekomen maar heb met m'n paard niet gereden daar (artrose) dus heb ik de 2paardjes getest Tong uitsteken
Het was trouwens alweer héél lang geleden dat ik nog gesprongen had, en ik die verschrikkelijke kippenvleugels heb ik nog steeds met het springen, heb groen topje aan Tong uitsteken
Hier de fototjes
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

Zo dat waren ze, commentaar mag trouwens, maar houd het vriendelijk Knipoog

Leonie

Re: Springen@jumpingveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:20

Op de foto's lijkt het alsof Tanja niet meegeeft met haar paard en ook in het zadel blijft zitten. Of denk ik dat maar?

Verder ziet het er wel leuk uit.
Hebben jullie trouwens ambities om daar volgend jaar te rijden? Omdat je nu al gaat oefenen? Knipoog

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 18:21

haha, het is dat we zo'n getrainde springruiters zijn Knipoog
(ik heb nog nooit springles gehad, elise (mn zusje) heeft nog nooit deftig rijles gehad en Tanja een paar keer springles maar ook niet extreem veel denk ik)

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:21

Leuke foto's Pascaline!
Ziet er gezellig uit! Haha!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:24

super om zo nog even te kunnen profiteren zeg!
alleen mis ik wel overal een cap, zeker met springen zou ik dat toch doen.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 18:27

Daar heb je gelijk in Marlo, normaal rijd ik altijd met cap, maar aangezien ik al lang niet meer gereden had, was ik hem thuis vergeten en te lui om die te gaan halen Bloos
Tanja:eigen keuze en moet ze zelf weten
En m'n zusje had een cap op maar omdat we even gewisseld hadden had ze die afgezet en laastet sprongetjes zonder gedaan...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:46

Ziet er leuk uit Haha!
Jullie hebben je vast geweldig geamuseerd Ja

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:22

Oooh!
WILLE WILLE WILLE ik ook doen Tong uitsteken
Leuk Leuk!

Ziet er ondanks ja (bijna) nooit springles hebt super uit!

Nog veel beterschap aan Zazou tje!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:25

Aha... Eindelijk op bokt nog mensen gevonden die in mijn buurt wonen...
Mijn vader woont daar ook... Ben er dit weekend ook geweest...
Jammer dat het kampioenschap was afgelast... Ben wel nog naar de Grote Prijs gaan kijken...

Ontopic: Jullie doen het niet slecht om nooit springles te krijgen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:45

Leuke foto's Jammer dat jullie denken van staal te zijn. Dames de volgende keer wel even een cap op. Een schedelbasisfractuur is niet fijn

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:19

Ooh echt leuke foto'tjes Haha!
Van tjaar zijn er precies wel wa sprongetjes blijven staan voorlopig nog he Clown Das kei leuk!
Kzeg het, jammer dat ik da net iets te ver vind om der henne te kome (te voet toch Knipoog ) Maar achja.. onze ambities zijn om daar ooit eens te komen rijden in de showproef Lachen dus wie weet over één of enkele jaartjes?? Haha! Normaal zou ik daar vorig jaar hebben meegedaan met mijn vorige paardje.. maar ja Lachen dat is nu allemaal helaas helemaal aangepast moeten worden, maar ooit... Vork Cool (altijd blijven dromen en geloven he Tong uitsteken )

De foto's zijn echt leuk! Jammer dat het niet deze week was! Want dan had het BK wrs wel doorgegaan.. Maar nu gaat het het laatste weekend van september door.. Locatie voorlopig nog onbekend.. Lachen
Ben wel lekker jaloers op jullie Tong uitsteken
Alleen, ja, een tok zou fijn zijn he Knipoog maar daar is al genoeg over gezegd natuurlijk. En dat is en blijft een eigen keuze, maar je zusje kan zo'n beslissing nog niet nemen vind ik Bloos
Maar goed...

En tziet er echt best netjes uit! Alleen overschat Twightje de sprongetjes precies een beetje Clown en houdt Tanja hem soms iets te veel vast.. Maar dat kan mss wel zijn doordat die wat twijfelde ofzo? Op foto 8 heeft die precies wat last van een spooksprong Clown Jullie hebben alleszins veel lol gehad, en de paardjes ook!
En Bingo, die kan nog steeds zo geweldig springen Haha! dat is zeker! Ben zo blij nog hem nog zo vaak te zien en wat van hem te horen Haha! Echt een super pony!

Veel beterschap aan Zazou! die zal wel lekker de kriebels gehad hebben... Knipoog

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 20:52

Thnx voor de leuke reacties
We hebben echt zoveel lol gehad!

Bingo springt nog steeds geweldig goed Haha! Maar het is wel raar om met haar te springen, want zazou sprong veel vlakker en dan kom je soms in rare zit-situaties terecht Tong uitsteken

@Flanneke, in m'n onderschrift vind je een topic met allemaal mensen van in de buurt Knipoog

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:59

wahah die witte is leuk Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:00

Nostalgie.. kwil Jumping Kapelleuuuuuuhhhh!!! Vork Clown

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:54

Merci voor de fototjes pasca!! ze zijn toch beter gelukt als da ik dacht Haha!

Leonie schreef:
Op de foto's lijkt het alsof Tanja niet meegeeft met haar paard en ook in het zadel blijft zitten. Of denk ik dat maar?

Ja bij die eerste foto bleef ik idd zitten.. had totaal niet verwacht dat hij zo vroeg en zo hoog ging springen!
Was er wel even van verschoten..
Is ook al erg lang geleden dat we allemaal hebben gesprongen, maar als er zo een dure sprongen op het jumpingveld blijven liggen moet je er gebruik van maken he Knipoog

BlanCarla schreef:
En tziet er echt best netjes uit! Alleen overschat Twightje de sprongetjes precies een beetje Clown en houdt Tanja hem soms iets te veel vast.. Maar dat kan mss wel zijn doordat die wat twijfelde ofzo? Op foto 8 heeft die precies wat last van een spooksprong Clown Jullie hebben alleszins veel lol gehad, en de paardjes ook!
En Bingo, die kan nog steeds zo geweldig springen Haha! dat is zeker! Ben zo blij nog hem nog zo vaak te zien en wat van hem te horen Haha! Echt een super pony!

Veel beterschap aan Zazou! die zal wel lekker de kriebels gehad hebben... Knipoog

Dankje!!
Jah Twightje is blijkbaar een hoogspringer he, die zal er zeker geen balkjes af gooien als ik ooit op wedstrijd zou gaan Knipoog
De sprong op foto 8 was de waterbak, SUPER eng voor hem dus Haha!
Hij is er in ieder geval niet over geweest.
Jah ik houd Twightje idd erg vast voor de sprong omdat hij er op af wil rennen (ex-renpaardje Knipoog ), maar denk boven de sprong dat ik hem toch losser laat?
Of ik moest het me inbeelden, kan altijd Knipoog
Achja, valt nog veel te oefenen met ons! haha!
Groetjes en bedankt voor de reacties!!
xXx
Tanja (&Twightje!!)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:31

Boven de sprongen valt het idd goed mee hoor Lachen (foto 13 al helemaal Ja )
Het ziet er echt best netjes uit hoor! Alleen lijkt het soms alsof je hem iets te veel vasthoudt. Maar dat kan een foute indruk zijn he. En anders eens proberen om je hand iets meer naar voor te brengen boven de sprong? Maar niet te veel. Maar tziet er echt wel leuk uit hoor Haha!
Vind het echt een leuk paardje, en jullie zijn een mooie combi!! Ja

En owja, de waterbak Vork das iets engs ook he Knipoog

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 09:30

offtopic: BC je zei dat de jumping eind september hernomen zou worden, weet je hier meer over?

Ontopic: Hoe leer je een paar eigenlijk over de waterbak gaan? Bloos

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:45

grappig paardje dat schimmeltje Tong uitsteken

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:37

Pascaline schreef:
offtopic: BC je zei dat de jumping eind september hernomen zou worden, weet je hier meer over?

Ontopic: Hoe leer je een paar eigenlijk over de waterbak gaan? Bloos

Offtopic: Het laatste weekend van september (ik geloof 27-30 sept) gaat het BK Seniors verreden worden.. De locatie is echter nog niet bekend... (weten ze zelf nog niet eigenlijk.. is ni zo evident natuurlijk) Maar zodra ik iets meer weet zal ik het laten weten hoor Lachen

Ontopic: kent die water? Want anders gewoon is mee int MD gaan rijden.. en dan aan plassen en water laten wennen.
Dan mss een zeil in de piste leggen, hem daar leren over wandelen (desnoods aan de hand) dan dat zeil een keer over een sprong leggen (denk wel om de veiligheid!!) en dan een keer een oxertje (mag laag zijn he.. ) met daaronder het zeiltje gelegd (geeft "waterbak-effect" --> lieft een blauw dus (PMD-vuilzak??)
Dan kan je eens een steiltje erover bouwen en zo voort..

Als je echt wilt, kan je het zeiltje een paar cm ingraven en er wat water "in" doen Lachen

Succes alleszins! Is dit een beetje een reeks tips waar je op doelde?