Quike @ work (FRIES)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

Quike @ work (FRIES)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 14:39

FF wat foto's van het rijden op mijn verzorgpony. Mijn vriendin is ook meegekomen (om te rijden). Ik ben degene met de donkere rijbroek, Jenniffer (mijn vriendin) met de beige (of hoe je het ook schrijft).

1. Eerst ff poetsen natuurlijk!
Afbeelding

2. eerst even losstappen
Afbeelding

3. en even losdraven
Afbeelding

4. Nu loopt ze heel raar met haar hoofd (ze heeft veel moeite met aan de teugel, dat heeft ze verkeerd aangeleerd)
Afbeelding

5. Nog een drafje (op de foto loopt ze niet aan de teugel, maar dat deed ze wel (bijna) de hele tijd)
Afbeelding

6. En een galopje!
Afbeelding

7. even wisselen
Afbeelding

8. Jennifer in stap (dit is haar eerste keer op Quike)
Afbeelding

9. Ook zij gaat draven
Afbeelding

Dit was het dan. Tips heel graag, maar kraak me niet helemaal af! Haha!
Dit zijn mijn eigen aandachtspunten (die hoef je dus NIET te noemen)":

-Handen recht op en bij elkaar houden
-een boogje in mijn armen (niet helemaal recht dus)
-Aan de teugel
-schouders naar achteren

-xxx- Lieke
Laatst bijgewerkt door lieke4quike op 23-05-07 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

ravellie

Re: Quike @ work (FRIES)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:43

Allereerst wil ik zeggen dat ik het best knap vind: zo'n klein meiske op een fries Haha!

Ik ben zelf 27 en heb een eigen haflinger, maar kijk toch echt vaak vol ontzag naar de friezen bij ons op stal

Ik vind de rijfotos geen ontspannen beeld geven
Dat moet je niet verkeerd opvatten hoor.
Maar je hebt je armen stijf naar voren, je geeft het paard nauwelijks ruimte om te ontspannen

Ook het 'aan de teugel moment' zoals jij dat noemt vind ik een beetje typisch

Misschien is het handig een keer een lesje te nemen en te leren hoe je je paardje lekker laag en los kan leren rijden

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:45

Als ik jou was zal ik me eerst maar eens helemaal niet bezig houden met 'aan de teugel rijden'. Knipoog

De foto die jij 'aan de teugel' noemt geeft nou ook niet bepaald een mooi beeld. Knipoog Ik zie hem nog liever met het koppie omhoog lopen. Lachen

Een aantal foto's zijn heel klein dus daaruit kan ik vrij weinig opmaken.

Hoe lang rijd je hem al? Krijg je les? Ik vind jullie (nog?) niet echt een heel passende combinatie, als ik eerlijk ben. Maar dat kan misschien nog komen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-07 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:46

Ik ben het eens met ravellie Lachen
Verder vind ik het er wel leuk uitzien, mooie fries ook Lachen

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:47

sluit me helemaal aan bij ravellie.
Dat is niet aan de teugel, dat is in de krul trekken.
neem de tip aan van ravellie, en neem lessen, en ben vooral nog niet bezig met het '' aan de teugel rijden..''
wel een mooie fries Knipoog

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 14:58

Hoi bedankt voor jullie tips,
ik rijd daar voor de eerste keer zonder dat de eigenares er bij is. ik heb les van de eigenares en ik zit bij de rijveriniging, ik ben zelf pas 12 en dat aan de teugel komt niet alleen door mij, ik zal het uitleggen: ze reed eerst L2 met haar baasje, ze kan toen aan de teugel lopen. Maar dat heeft ze verkeerd aangeleerd. Ze ontspande haar rug niet en het was een hele slecht houding. toen is ze een tijdje uit de race geweest, ze was hoefbevangen en de dierenarts zij dat ze het waarschijnlijk niet ging halen (dat ze dood ging dus). Huilen Maar toen ging het steeds beter en het is een wonder dat er nog iemand op kan rijden Haha! . In het begin moest ik heel rustig aan doen met rijden. Nu moet ik dus proberen het af te leren dat ze verkeerd aan de teugel gaat, en haar goed ontspannen en goed aan de teugel krijgen. Dat is nog niet zo makkelijk. Over mijn armen ben ik het eens, ik probeer er de laatste tijd op te letten. Ik hoop dat jullie nu wat beter begrijpen waarom het 'aan de teugel' niet zo goed gaat.

-xxx- Lieke

p.s. Houd het wel op OPBOUWENDE KRIETIEK

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 15:00

Iemand vroeg hij lang ik hem rijd,
ik rijd hem nu ong. 5 maanden, waarvan ik in de eerste maanden het rustig aan moest doen. Bovendien kwam ik net van een shetlandertje af, waar ik op reed, en van een pony manege. Ik was dus ook nog niet echt gewent aan een paard, en zeker geen fries (die heeft toch weer hele andere bewegingen)! Haha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:02

'Nageven' vind ik persoonlijk een iets fijner woord Knipoog Pling Pling

Wat versta jij verder zelf onder 'aan de teugel lopen' als ik vragen mag.

Verder voel ik mij niet aangesproken en ik kan ook echt geen reacties in dit topic vinden die jou naar beneden halen.
Iedereen geeft goedbedoeld advies
En zolang jij les hebt en helemaal blij met je verzorgfries bent.
Ach meid, dan moet je gewoon hartstikke blij zijn hoor Knipoog

Edit: en ik vind het ook zeker heel knap dat je van een shet naar een fries gaat hoor
Scheelt nogal Haha!
En een fries heeft idd hele andere gangen.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 15:05

bedankt,
ik bedoel ook niet dat iedereen me hier afkraakt, maar ik heb het in andere topics wel gezien, dus ik herhinderde iedereen er aan dat niet te doen bij mij. Knipoog
\-xxx-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:11

Ziet er leuk uit, leuke fries !
Probeer alleen je handen bij elkaar te houden.
Verder over dat 'aan de teugel'.. op die foto waar jij zegt dat ie mooi aan de teugel loopt, loopt hij veel te diep. Als een paard netjes aan de teugel loopt ziet het er heel anders uit.

Ik heb even een snel voorbeeldje gemaakt van het hoofd van een paard dat nageeflijk (aan de teugel) loopt:

Afbeelding

Zie je het verschil met jou foto en dit plaatje ?

Edit: Je kunt ook beter niet zelf aan je teugels gaan zitten om hem naar beneden te krijgen. Een paard dat goed over de rug gereden word komt vanzelf naar beneden.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:54

Ik sluit me ook aan bij ravellie,
Ik heb zelf ook twee friezen waarvan ene altijd in te diep wil lopen, dit doet ze uit zichzelf..
Probeer haar goed naar voren te rijden en dat lekker voorwaarts is op het been. Hierdoor gaat ze makkelijker over de rug lopen en zakt haar hoofd vanzelf.

Ik vind het heel knap van je dat je van shet naar een fries bent gegaan en ook nog zo netjes rechtop zit!
Veel plezier met ;t mooie friesje

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:21

mooie fries,doe goed je best

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:30

Hee Lieke,
leuke fotos Tong uitsteken
Maar Quike heeft toch M2, Z1 startgerechtigd gelopen, heb je namelijk zelf verteld.
Maargoed ziet er niet verkeerd uit maar ik heb Quike vaak zat mooier zien lopen, maar dat weet je zelf ook wel denk ik Tong uitsteken.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:10

Heej Aniek,
ja klopt, ik heb niet zo'n mooie foto's van Quike (rijden dan).
Iedereen denkt hier geloof ik dat Quike niet mooi kan lopen, maar dat is niet zo Knipoog
hahahahahahahahaha, die foto's van Dena waren trouwens goed gelukt hé?
-xxx- Lieke

p.s. was het leuk in Engeland

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:16

ik zou ook je beugels een gaatje langer doen;)

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:14

Ik ben dus die vriendin.. Jennifer,, Quike kan mooier lopen okee, maar de meeste dingen vind ik niet echt kloppen die jullie zeggen.. Op die ene foto waar ze zo diep loopt okee dat is veels te diep maar het is niet zo dat Lieke hem in de krul trekt want zo reed ze hem namelijk zelf niet.. Hij drukte zij hoofd eventjes helemaal naar beneden en precies op dat moment knipte ik.. Hierbij dus de reden.. Er is namelijk nog zo´n foto, waar ze stilstaat, en daarop doet ze precies hetzelfde (staat niet op bokt) Dus ik vind dat jullie haar daar niet op moeten aankijken.. Vandaag hebben we weer samen gereden en dat ging veel beter.. Hier ook weer foto´s van (Veeeeeeeel) dus ga maar es gauw kijken.. Kun je zien dat Lieke het WEL goed doet..

Lieke:: Quike is nog steeds een mooi beestje vind ik en ze rijd super.. Lekker licht vandaag op et been..

Kusjesss Jennii

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:22

jeetje wat super knap zeg..! vind het een heel leuk gezicht..! een hele grote fries en klein meisje..! super leuk..!
het commentaar is al gegeven...Knipoog het aan de teugel vind ik o0k nog helemaal niet hoeven,,,! succes verder..!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:45

Jazeker waren prachtige foto's Tong uitsteken, kom er ook nog wel een keer een paar van jou en Quike make

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:56

Leuke fries maar waarom rijdt je met sporen? En ze loopt idd te diep aan de teugel op de foto. Lachen Probeer eerst is het paard goed aan het been te krijgen, zonder sporen proberen te rijden, ontspannen, lekker actief en dan aan de teugel proberen.

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:23

Hai Lieke, Quike is M1 (of M2) startgerechtigd met Karin en met mij inmiddels L2. Ook het verkeerd aan de teugel leren lopen klopt niet helemaal. Wat ze wel vaak doet is het achter de teugel kruipen (zoals op de foto duidelijk te zien is). Zorg dat je haar goed blijft aanvullen met je been en houdt je handen goed stil. Komt ze te veel omhoog, sluit je zachtjes je hand en geef je een beetje kuitdruk. Blijf er voor zorgen dat ze haar rug onspant.
Activeer haar rechterachter been goed en rij haar door de wending. Quike is geen makkelijke fries, maar wel de allerliefste!
Veel succes ermee.
Gr. Irene

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:53

eej Irene,
bedankt voor de tips. Dat verhaal over aan de teugel klopt inderdaad niet helemaal zoals met daar staat, maarja.
heel erg bedankt voor de tips
-xxx- Lieke