Foto's Clinic Antoine de Bodt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:57

Juist daarom ben ik naar de clinic gaan kijken. Ter voorkoming van problemen. Ik wil mijn paard zo lang mogelijk heel houden.

Ik heb vandaag geen foto's gemaakt, ben wel van een uur of half drie tot een uur of negen gebleven. Ik heb Astridh op Jet gezien en ook Maartje op Jurita. En ik heb Orri gemeet. Het was dus meer een boktmeeting dan gisteren.

Ik hoop dat Antoine vaker komt, ik ga de volgende keer beslist meedoen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 00:01

Wat ik nog kwijt wou (effe very off topic) dat Astrid echt een vet gave trailer & auto heeft (buiten haar erg leuke paarden om) heb jammer genoeg Jet niet gezien, ik was er al weer vanaf half elf ´s morgens!!!!*
Maar volgende keer ga ik zeker ook rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 00:50

Cassidy schreef:
Antoine zei het gisteren zo: Als jij je hele leven lang meer gewicht op je rechter been plaatst als je staat, dan zal je op een gegeven moment last gaan krijgen van je rechter enkel, en van je rug. Dan kun je pijnstillers slikken en injecties geven. De pijn is weg, maar het probleem niet.

Ga op beide benen staan, en je voorkomt het probleem.


Zonder verder in te gaan op de materie, wil ik hier toch even over kwijt dat ieder paard en ieder mens dat van nature heeft, iedereen is scheef (volgens mij alles op pootjes).

De vergelijking met mens en paard houdt op waar de mens op het paard gaat zitten. Om het paard te helpen zichzelf op een gunstige manier te ontwikkelen, rijden we dressuurmatig. Dressuur heeft namelijk in essentie als doel om het paard atletisch te ontwikkelen en recht te maken, allemaal om ervoor te zorgen dat het paard ons kan dragen. Rechtgericht zijn is een van de rode draden in dressuur (of africhting in het algemeen).
Een van de westernruiters zei ergens iets over de noodzakelijkheid van de dressuurmatige vorming van een paard. Dat is absoluut waar, maar ik denk dat in de westernsport ook die tools aanwezig zijn. Het moet haast wel, want we gebruiken allemaal hetzelfde materiaal, het paard. Daarom denk ik dat eea makkelijk te combineren met de stijl van rijden waar je voor kiest.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 05:33

Ja en laat nou die westernruiter waar de opmerking over ging helemaal geen 'scheef' paard hebben. Er wordt bij de verhalen over de bodt eigenlijk alleen aandacht gegeven aan het rechtrichten terwijl het daarmee niet ophoudt natuurlijk maar juist begint. Dit westernpaard was recht maar had een korte hals en durfde (door het gebruikte bit) geen aanleuning te nemen en kon daardoor er niet vanachteren onder komen. Was wel een erg mooi paard overigens Kwijl

En leuk dat mijn discotrailer zo in de smaak valt, zelf vindt ik die glimmertjes nou niet bepaald mooi maar met mijn auto ben ik wel erg happy.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 08:27

Degene op de Quarter (wat jullie westernpaard noemen, Antoine schold hem al uit voor Haflinger Lips are sealed) heeft gisterenavond nog een half uurtje les gehad van Antoine, ditmaal met een trens. Aan de dubbele longe en los. En er vielen een hoop puzzlestukjes op zijn plaats.

De laatste opmerking van Antoine zette mij ook aan het denken. Op dit moment is het in de westernsport en met name in de sliding stop zo, dat men wil zien dat het paard bij de stop de achterhand eronder zet maar tegelijkertijd met het neusje over de grond blijft lopen. Dit kan volgens AdB alleen maar betekenen dat de paarden op de voorhand stoppen, omdat het paardenlichaam van nature, bij het halthouden, de achterhand eronder zetten en met het hoofd naar boven komen.

Dus hoezo in de westernsport zijn die tools aanwezig? Als de jury dingen wil zien die absoluut niet goed zijn voor het paard, zijn we toch verkeerd bezig? We willen toch allemaal ons paard zo lang mogelijk heel houden? Maar dat gaat niet als er onnatuurlijke dingen van zo'n dier geeist worden.

Ik heb gisterenavond tenminste weer genoeg denkvoer mee naar huis genomen....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 09:51


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:00

Ik ken de hele man niet... maar hoe fout om met een pony die onregelmatig is door een peesblessure te gaan rijden...
Verder ziet het er netjes uit...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:09

Maar wat doet hij waardoor dat paard in zo'n korte tijd die ontspanning zoekt ?

Het ziet er wel mooi uit en inderdaad super dat hij dit door geeft aan mensen en het niet lekker voor zichzelf houd Haha!

amarant

Berichten: 35
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Starnmeer

WAT EEN TE GEK WEEKEND!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:17

Het kon niet beter afgelopen weekend!!! En te gek om hier alle reacties te lezen!!!! Ik hoop dat iedereen er veel van geleerd heeft.

Ik zelf heb eindelijk de bevestiging gekregen dat de manier van rijden (die ik in Amerika heb geleerd van een reining instructeur!) die ik al die tijd heb geprobeerd vol te houden.....maar niemand kon vinden die mij daar in kon begeleiden, ik nu weer heb kunnen zien bij Antoine...........

We zullen zeker regelmatiger zo'n weekend organiseren. Enne als het effe kan zit ik denk ik in Begie!!

Enne Cassidy top hoor dat je de foto's zo snel hebt geplaatst, zien is geloven............

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:32

Hele leuke foto's! Ik ben ook benieuwd naar de foto's die Orri van Jur en mij heeft gemaakt. Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 13:28

vanda's schreef:
Ik ken de hele man niet... maar hoe fout om met een pony die onregelmatig is door een peesblessure te gaan rijden...
Verder ziet het er netjes uit...


Moeilijk he, begrijpend lezen?

GOED lezen wat er staat. Er staat: NET HERSTELD VAN EEN PEESBLESSURE...

En als je de verhalen van Antoine de Bodt geloofd, heeft hij vaker paarden die hinkeldepinkel op drie benen de manege binnenkomen, en na 10 Minuten rad lopen. Dus ja, hij rijdt op kreupele paarden...Lips are sealed

Je moet alleen wel eerst uitgebreid laten onderzoeken waarom een paard kreupel is. Rijden met een breuk is namelijk niet fijn. Maar als een paard kreupel loopt door overbelasting kan met zijn methode het paard binnen tien minuten rad lopen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:33

Jura schreef:
Hele leuke foto's! Ik ben ook benieuwd naar de foto's die Orri van Jur en mij heeft gemaakt. Lachen


En van het geweldige spinneweb in de disco trailer Schijnheilig

Heee Amarant, jou appie heb ik nog even binnen staan bewonderen,
met Jura samen.... Lachen leuk paardje!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: WAT EEN TE GEK WEEKEND!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 13:40

amarant schreef:
Enne Cassidy top hoor dat je de foto's zo snel hebt geplaatst, zien is geloven............


Die serie dat Antoine op Moon zit is inderdaad heel duidelijk. Bij de andere paarden denk ik dat een video beter laat zien wat de verschillen zijn voor en na. Ze gingen er allemaal zo lekker van lopen!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:19

Cassidy"]
[quote="vanda's schreef:
Ik ken de hele man niet... maar hoe fout om met een pony die onregelmatig is door een peesblessure te gaan rijden...
Verder ziet het er netjes uit...


Moeilijk he, begrijpend lezen?

GOED lezen wat er staat. Er staat: NET HERSTELD VAN EEN PEESBLESSURE...

En als je de verhalen van Antoine de Bodt geloofd, heeft hij vaker paarden die hinkeldepinkel op drie benen de manege binnenkomen, en na 10 Minuten rad lopen. Dus ja, hij rijdt op kreupele paarden...Lips are sealed

Je moet alleen wel eerst uitgebreid laten onderzoeken waarom een paard kreupel is. Rijden met een breuk is namelijk niet fijn. Maar als een paard kreupel loopt door overbelasting kan met zijn methode het paard binnen tien minuten rad lopen.
[/quote]

Er staat toch echt in jouw verhaal dat ie nog onregelmatig was toen ze begon met rijden........ Dat is in mijn ogen dus nog NIET hersteld...

En voel je niet zo aangevallen. Zoals ik al zei, ik ken de hele man niet. Lees de topics over hem ook nooit. Merk alleen dat hij blijkbaar nogal populair is om een topic over te beginnen.
Ik vind dat hij de paarden leuk aan het lopen heeft. Maar een paard met een blessure moet je niet doorpakken naar mijn mening...

En meningen verschillen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:42

Ik wil even een reactie geven op de 'kreupele'pony.
Ik was er ook en heb die pony zien lopen, alles wat ze deden is in overleg gegaan met de eigenaar, ik heb dat gehoord wat ik zat er precies tussen in. Dus krijg aub geen verkeerd beeld van wat daar gebeurd is.
En ik moet zeggen dat de pony met de minuut beter ging lopen, ik meende hem zelfs rad te zien lopen.
Dus dan is er toch belasting op de geblesserde , bijna herstelde, pees.