Flurk onder de man

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Flurk onder de man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 11:53

http://www.youtube.com/watch?v=_SOgfFTaYxY (hier onder de man)
http://www.youtube.com/watch?v=5td7C1sXIVs (hier aangespannen)

Hier een kort filmpje van Flurk onder de man.
De foto's volgen nog.
Flurk is volgende maand 3 jaar en af en toe pakken we hem eventjes op.
Ik zou het wel leuk vinden om eens jullie berichten hierover te lezen
Maar afzeiken daar vraag ik niet om en wil je dat toch doe het dan even in een pbtje
alvast jullie dank

bromfiets

Re: Flurk onder de man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:22

Hihihi, wat een superleuke naam!!!
En het ziet er toch netjes uit voor zo'n jong paardje? Ik vind in ieder geval van wel. Ik zou alleen proberen om hem iets voorwaartser te rijden, maar daar heb je misschien een reden voor. Veel plezier nog met hem!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:49

bromfiets schreef:
Hihihi, wat een superleuke naam!!!
En het ziet er toch netjes uit voor zo'n jong paardje? Ik vind in ieder geval van wel. Ik zou alleen proberen om hem iets voorwaartser te rijden, maar daar heb je misschien een reden voor. Veel plezier nog met hem!!

haha
bedankt voor de tip
maar die knop zijn we nu aan het programeren

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:18

Wat gaat dat super gaaf zeg Lida!
Hij is echt een knappe vent aan het worden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 19:03

Neraldo schreef:
Wat gaat dat super gaaf zeg Lida!
Hij is echt een knappe vent aan het worden.

ben ook best wel trots hoor

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:33

Heej ziet er goed uit maar om hem voorwaartser te maken helpt het echt niet om elke pas maar been te geven hoor! Dan wordt ie alleen maar slomer van omdat ie er na 5 passen (dus 5 x been) niet meer op reageerd omdat hij dan denkt dat dat normaal is!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 15:17

horsiegek schreef:
Heej ziet er goed uit maar om hem voorwaartser te maken helpt het echt niet om elke pas maar been te geven hoor! Dan wordt ie alleen maar slomer van omdat ie er na 5 passen (dus 5 x been) niet meer op reageerd omdat hij dan denkt dat dat normaal is!

haha
thanks
dat zag ik ook op het filmpje (stom dat ik dat zelf niet in de gaten had)
sommige dingen moet je zien om het te geloven

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:18

Nog geen 3 en dan al onder t zadel en voor de kar? kan aan mij liggen maar vind beetje apart. wacht gewoon nog even heb je er alleen maar meer plezier van! en dit is niet afzeiken maar een tip Knipoog

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 15:22

Kimonoo schreef:
Nog geen 3 en dan al onder t zadel en voor de kar? kan aan mij liggen maar vind beetje apart. wacht gewoon nog even heb je er alleen maar meer plezier van! en dit is niet afzeiken maar een tip Knipoog

dank voor je tip!
Echter als je goed kijkt dan zie je dat dit een begin fase is en hij nog niet iedere keer aan de bak hoeft dus het valt reuze mee
bovendien zijn zijn ritjes 10 tot 15 minuten dus dat kan makkelijk
en karren kun je al veel vroeger doen dan 3 jaar oud

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:26

Netjes hoor.Ziet er goed uit Ja

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:31

naja ik vind voor 3j veels te jong of da nu even is of niet maar oke voor de rest al aardig hoor

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:12

loveme schreef:
naja ik vind voor 3j veels te jong of da nu even is of niet maar oke voor de rest al aardig hoor

mag jij vinden en natuurlijk schrijven
das het leuke in deze wereld
zeg wat je op je hart hebt
Afbeelding

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:16

hihi dat plaatje:)

ik ben het inderdaad met de anderen eens dat 3 erg jong is om in te rijden. maar dat is je eigen keuze. hoe eerder je hem inrijdt, hoe eerder je hem af moet schrijven. houdt dat wel in je achterhoofd...

ik vind het wel een leuk dier:)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:18

ikenindi schreef:

ik ben het inderdaad met de anderen eens dat 3 erg jong is om in te rijden. maar dat is je eigen keuze. hoe eerder je hem inrijdt, hoe eerder je hem af moet schrijven. houdt dat wel in je achterhoofd...

haha
de vorige is met 2 beleerd voor de kar en die heeft gewerkt tot z'n 15 de en nu loopt hij lekker te genieten van zijn pensioen
oke wat jong maar inmiddels is hij dan ook al 18 ondertussen en dat is voor mij lang zat

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:19

Leuk hoor, vind het er al goed uit zien. Heb zelf ook een driejarige fjord en daar ben ik ook al mee aan de gang gegaan hoor, hij heeft nu alweer een maand rust aangezien hij heel erg last heeft van het wisselen van zijn tanden, ben van plan om hem in het najaar echt op te gaan te pakken, eerst maar even lekker laten wisselen en van het land genieten. Als hij wat minder last heeft van zijn gebit wil ik wel proberen om in ieder geval er 1x a 2x in de week mee aan de slag te gaan, en dan het najaar doorzetten dus.
Succes verder met hem.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:23

Flurk schreef:
ikenindi schreef:

haha
de vorige is met 2 beleerd voor de kar en die heeft gewerkt tot z'n 15 de en nu loopt hij lekker te genieten van zijn pensioen
oke wat jong maar inmiddels is hij dan ook al 18 ondertussen en dat is voor mij lang zat

het gaat er niet om tot wanneer je hem kan rijden, maar vaak(en niet altijd, dat weet ik;)) krijgen paarden die echt te jong zijn ingereden op latere leeftijd erge last van hun rug. dat is dan gewoon zielig en had voorkomen kunnen worden. maar geloof me, ik weet hoe moeilijk het is om te wachten...die van mij is ook net 3 geworden;)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:25

ikenindi schreef:
Flurk schreef:

haha

het gaat er niet om tot wanneer je hem kan rijden, maar vaak(en niet altijd, dat weet ik;)) krijgen paarden die echt te jong zijn ingereden op latere leeftijd erge last van hun rug. dat is dan gewoon zielig en had voorkomen kunnen worden. maar geloof me, ik weet hoe moeilijk het is om te wachten...die van mij is ook net 3 geworden;)[/quote]
ook daar heb je gelijk in maar ik denk ook dat het eraan ligt hoe je het doet en hoe vaak

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:28

Ik denk dat dit ook wel een beetje aan de bouw van het paard ligt.
Fjorden kunnen dit makkelijk aan denk ik.

Edit: Leuk paardje trouwens Knipoog

jennifer16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:39

Kimonoo schreef:

tja..wat zal ik zeggen, tis niet mijn manier om een paard met 3 al te rijden , idd.... Ziek

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 11:46

nog 10 dagen en dan is hij 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:50

Zonde dat je hem nu al rijd. Als je nu al op hem rijd betekent het dat je een tijd terug al begonnen bent met zadelmak maken etc.. jammer.
Verder moet je écht proberen je benen er vanaf te houden en alleen drijven als het echt nodig is, anders heb je straks een paard die alleen nog op sporen/zweep reageert.
Verder veel succes, leuk beestje heb je Ja

Edit: Heb je trouwens les ? Dat kan wel eens slim zijn namelijk Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:51

Anoniem schreef:
Zonde dat je hem nu al rijd. Als je nu al op hem rijd betekent het dat je een tijd terug al begonnen bent met zadelmak maken etc.. jammer.
Verder moet je écht proberen je benen er vanaf te houden en alleen drijven als het echt nodig is, anders heb je straks een paard die alleen nog op sporen/zweep reageert.
Verder veel succes, leuk beestje heb je Ja

Edit: Heb je trouwens les ? Dat kan wel eens slim zijn namelijk Lachen

ik heb er pas 10 x opgezeten dus de tijd terug valt wel mee
en dat van die beenligging daar heb je volkomen gelijk in
ik schrok ook van deze beelden toen ik ze zag
ben daar ook niet trots op hoor
overigens het beestje wordt zo af en toe opgezadeld en niet iedere week of zo en de ritten zijn meestal een kwartiertje
De aangespannen ritjes zijn meestal een kleine 40 min. maar ookm die zijn af en toe
in oktober als hij weer voor 24 uur op stal komt wil ik echt wat met hem gaan doen
en ik verwacht verder geen problemen

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:09

Het ziet er netjes uit! En ik vindt het niet t evroeg hoor dat je al met hem aan het 'werk' gaat! want zo te zien is het nog niet echt werk, het ziet er lekker rustig uit. ga zo door en geniet ervan!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 14:17

sumic schreef:
Het ziet er netjes uit! En ik vindt het niet t evroeg hoor dat je al met hem aan het 'werk' gaat! want zo te zien is het nog niet echt werk, het ziet er lekker rustig uit. ga zo door en geniet ervan!

dank
kijk vandaag heb ik zijn boventanden eruit gehaald
en a.s vrijdag is hij eindelijk 3 jaar
Afbeelding