Sinds verzorg ik een superlieve haflingerruin van nu bijna 4, Floris. Toen we een beetje aan elkaar gewent waren door poetsen en wat grondwerk, zijn we langzaam begonnen met "beleren". Eerst snapte hij bijvoorbeeld niks van longeren, dit hebben we heel langzaam opgebouwd, dus eerst met iemand in het midden en iemand ernaast, die steeds verder bij hem vandaan ging lopen. Inmiddels kunnen we hem longeren zonder zweep, hij vind het hartstikke leuk! Ook zijn we sinds een maandje langzaam aan begonnen met "rijden" veel meer dan heel veel stappen, en af en toe een klein stukje draven doen we nog niet, maar hij doet het heel erg goed! (we zijn begonnen met 5 minuutjes stappen, inmiddels kunnen we ongeveer 20/30 minuutjes stappen met kleine stukjes draven tussendoor) Gallop doen we alleen nog maar aan de longeerlijn zonder iemand erop.
Ter vergelijking even 2 foto's van hoe hij liep toen hij voor het eerst zonder iemand ernaast gelongeerd werd (Ik heb al genoeg commentaar gehad over de halstertouwen, inmiddels gevruiken we die allang niet meer zoals je kunt zien op de andere foto's)

En zo loopt hij nu:

Lekker drafje

Nog een lekker drafje

Galopje, dit vind hij nog vrij moeilijk, maar we oefenen rustig door 

Natuurlijk hebben we ook even gereden 

jammer dat ik onthoofd (en ontlichaamd
) ben, maar voor de rest opzich wle een fijn plaatje. het lijkt misschien alsof ik hem in zijn mond trek, maar hij sabbelt/knabbeld nog heel veel op het bit dus de foto is een beetje raar geworden. Ik hou de teugels zo los mogelijk, maar ik hou zeker wel contact, want natuurlijk is het nog een jonge pony, en als hij er vandoor vliegt wil ik wel een beetje grip hebben 
** Meer foto's kan ik momenteel niet uploaden, omdat zoom.nl vervelend doet, ik zal morgen proberen nog een paar plaatjes te plaatsen, want volgens mij had ik nog een paar mooie! 
Natuurlijk mogen jullie reageren/commentaar geven.. graag zelfs!! maar hou het wel een beetje lief ajb 
eigen commentaar:
* Mijn handen
* voor me kijken