Matador's join-up

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Matador's join-up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 14:40

Omdat ik in heel korte tijd tot twee keer toe keihard van Matador ben afgevallen liep ik met het idee om hem te verkopen - de band en het respect wat we hadden was er niet meer helaas. Nachtenlang heb ik er van wakker gelegen, want ondanks alles ben ik zó gek met dit paard, dat ik hem eigenlijk niet kwijt wilde.

Maar wat dan?

Ik - als rasechte dressuurprikker - ging me verdiepen in de andere wegen die naar Rome leiden ( Haha! ) en kwam bij NH uit. Op mijn geopende topic kreeg ik gelukkig via pb een aantal fijne tips en hulp toegeworpen, dank hier voor Ja

Ik besloot een join-up met hem te gaan doen! Zenuwachtig was ik, want ik wilde het niet verpesten of fout doen, maar gelukkig staat op bokt veel info hier over en ik heb de stoute schoenen aangetrokken...

Commentaar geven - graag! NH is voor mij compleet nieuw en onbekend. Maar zoals ik al eerder zei - er zijn meer wegen die naar Rome leiden en de wegen die ik tot nu toe ingeslagen ben, kwamen steeds in een doodlopende steeg uit Knipoog

Maar ik ben en blijf stiekum een dressuurprikkertje hoor! Haha!

Opmerking vooraf - ik zie er zo houterig uit omdat ik met mn linkeronderbeen in een spalk zit ivm gescheurde enkelbanden (cadeautje van Matador voor de laatste keer afvallen)

Allereerst eens stevig van leer trekken in de kraal
Afbeelding

Voetjes van de vloer dan maar - opjagen lukte prima Knipoog
Afbeelding

Afbeelding
Close-upje... oortje wijst naar binnen, goed teken!

Afbeelding
Van richting veranderen, kostte in het begin wat moeite

Afbeelding
Gaat langzamer lopen, toont nog geen interesse in mij (dat kwam vrij kort er na)

Afbeelding
Hals gaat zakken, bijna zover dat hij naar binnen komt Lachen

Afbeelding
Daar is tie dan, ik doe heel ongeïnteresseerd maar mn hart maakte een sprongetje van blijdschap op dat moment Haha!

Afbeelding
Het moment nét voordat ik een neusje tegen mn schouder voelde....

Afbeelding
Mijn dominante ruin... loopt achter mij aan als een mak schaapje .

Afbeelding
Niet te geloven hoe snel en makkelijk dit ging... 15-20 minuten en mijn dominante, lompe paard is rustig, onderdanig en volgt mij op de voet.

Hierna kon ik hem zonder moeite weer in de wei zetten, zonder omver gelopen te worden, een duw te krijgen, of hoeven op mn voeten.

We zijn er nog niet, maar er is hoop voor de toekomst voor ons tweetjes! Ja
Laatst bijgewerkt door Barmat op 06-05-07 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xBibi

Re: Matador's join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:41

Super! Ik heb veel over join-up's gelezen en het lijkt me echt heel gaaf om te doen Ja Veel succes verder!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:45

geweldig! erg leuk dat je dit ook gaat proberen! Knipoog
succes ermee verder!
enne.... niet verkopen hoor! het is echt een heel leuk paardje! Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:46

ziet er goed uit hoor, heb het ook een tijdje gedaan bij een paardje die ik reed, die probeerde me er ook elke keer af te gooien, elke keer voor ik ging rijden met hoofdstel en zadel los in de bak, eeen gewone 20x40, duurde wel iets langer voor ze kwam, maar ze kwam, en na een week heeft ze geen stap verkeerd meer gezet met mij onder het zadel, en hoop dat het bij jouw ook zo goed helpt, paard was zelf bijna verkocht (reed op een friezenfokkerij paarden) alleen durfde het meisje het niet alleen aan, maar verder vond ze het een super paard, dus hoop dat het bij jouw zo ver komt dat je er normaal op kunt rijden zonder te verkopen

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:48

wauw, super dat dit zo snel ging zeg!
Veel succes nog verder, je bent op de goede weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:05

Ik heb er geen verstand van
Maar het ziet er goed uit denk ik Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:07

Ik vind het er heel correct uit zien, ziet er uit alsof je weet waar je mee bezig bent Lachen

Ik hoop dat dit positieve invloed heeft op de band tussen het paard en jou Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:09

Geweldig dat het zo goed gaat!! Hoop dat het een succes gaat worden. Het begin is iig heel erg hoopvol. Haha!

Cyntje

Gaaf Barmat, ik heb er verder niet veel verstand van maar het ziet er aardig geslaagd uit! Nu maar hopen dat het verbeterd en je je er weer gelukkiger bij gaat voelen Haha!

Ogrop

Eindelijk weer eens een Join-up die goed gebruikt word! Super, dat hij zo vlug kwam. Iig proficiat. Goed dat je, je er in hebt verdiept. Hoevaak zien we wel geen join-up's die slecht worden gebruikt.

Super hoor! Hopelijk gaat alles verder goed!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:13

Bedankt allemaal voor de reacties Lachen

@ Soet: Wat een aardig compliment Bloos Ik heb nog NOOIT een join-up gedaan, heb ooit eens een clinic van Emiel V. gezien maar interesseerde mij er toen helemaaaaal niet voor en heb er voor de rest alleen maar heel goed over gelezen...

Ik ben blij dat ik het klaarblijkelijk goed gedaan heb Bloos

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:16

Gaaf zeg! braaf matje! fijn dat hij het zo goed oppikte!

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:18

Ziet er idd goed uit! een goed begin in ieder geval.
heel veel succes nog met je paardje! hopen dat het steeds weer wat beter gaat!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:23

Ziet er goed uit, zo te zien heb je hem niet teveel gepusht. Op foto 5 trekt hij echt zo'n gezicht van "pompidompidom, ik kom dus mooi niet naar je toe" Haha!

Wel een klein tipje (voor de volgende keer, als die er eventueel komt, maar dat hoeft natuurlijk niet); op de eerste twee foto's zie ik dat je met je met je rechterarm uitgestrekt loopt terwijl je hem op de rechterhand hebt lopen. Met andere woorden, je 'drijft' hem daar richting de voorhand. Dat kun je beter andersom doen, dus drijven richting de achterhand, hier zit natuurlijk zijn motortje.

Als je hem vervolgens van hand wil laten veranderen, hoef je je touw enkel maar over te pakken in je andere hand en hem zo dus van voren te begrenzen, misschien gaat dan dan dus ook beter.

Begrijp je? Ik ben niet zo goed in uitleggen Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:57

Zwartwitje schreef:
Ziet er goed uit, zo te zien heb je hem niet teveel gepusht. Op foto 5 trekt hij echt zo'n gezicht van "pompidompidom, ik kom dus mooi niet naar je toe" Haha!

Wel een klein tipje (voor de volgende keer, als die er eventueel komt, maar dat hoeft natuurlijk niet); op de eerste twee foto's zie ik dat je met je met je rechterarm uitgestrekt loopt terwijl je hem op de rechterhand hebt lopen. Met andere woorden, je 'drijft' hem daar richting de voorhand. Dat kun je beter andersom doen, dus drijven richting de achterhand, hier zit natuurlijk zijn motortje.

Als je hem vervolgens van hand wil laten veranderen, hoef je je touw enkel maar over te pakken in je andere hand en hem zo dus van voren te begrenzen, misschien gaat dan dan dus ook beter.

Begrijp je? Ik ben niet zo goed in uitleggen Haha!

Ik snap wat je bedoelt Lachen Eigenlijk hetzelfde als met longeren dus... de drijvende hand wijst naar de achterhand.

Ik zal het een eventueel volgende keer proberen. Het punt is dat ik links niet goed kan gebruiken, die arm is niet helemaal in orde en zal ook nooit meer in orde zijn, maar goed, proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Bedankt voor je tip!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:05

Ziet er goed uit zeg...dat NHS-en doet wonderen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:45

Bar ziet er hartstikke goed uit zo'n brave Mat!!
Gewoon doorgaan. Dat moet volgens mij resultaat hebben.
Fijn!!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:49

Soet schreef:
Eindelijk weer eens een Join-up die goed gebruikt word! Super, dat hij zo vlug kwam. Iig proficiat. Goed dat je, je er in hebt verdiept. Hoevaak zien we wel geen join-up's die slecht worden gebruikt.

Super hoor! Hopelijk gaat alles verder goed!

Inderdaad. Lachen

Dit wilde ik ook zeggen, het 'misbruik' ervan is hiervan in ieder geval niet te zien, ziet er netjes uit.
Nu hopen dat het positieve invloed heeft. Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:50

Barmat schreef:
Ik snap wat je bedoelt Lachen Eigenlijk hetzelfde als met longeren dus... de drijvende hand wijst naar de achterhand.

Ik zal het een eventueel volgende keer proberen. Het punt is dat ik links niet goed kan gebruiken, die arm is niet helemaal in orde en zal ook nooit meer in orde zijn, maar goed, proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Bedankt voor je tip!

Even een kléine opmerking. Join up moet je zeker niet te vaak doen, je neemt dan oa. veel te veel respect af. Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:29

Barmat ! Petje af hoor, niet alleen dat het je gelukt is die Joinup maar ook dat je met zoveel liefde en doorzettingsvermogen probeert om er weer iets van te maken en voor jou dus blijkbaar niets teveel is om het weer te laten klikken tussen jou en Matador. Echt geweldig goed van je, een dikke pluim van mij voor jou !

Jammer dat je toch een eindje weg zit, ik had graag eens willen kijken of helpen al ben ik ook geen superheld op dat gebied.
Ik ga het ook proberen......eerst veel lezen..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:24

Haha! Barmat toch maar aan de join up gewaagd.
Nu niet te enthousiast worden en telkens doen. Alleen wanneer echt nodig. Zag er goed uit

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:26

dat ziet er netjes uit Ja ik denk ook dat hij een 2e, 3e en 4e kans verdiend van je.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:57

Super, goed gedaan! En lekker herhalen als meneer weer denkt dwars over je heen te lopen. Respect aan de hand is zo belangrijk en wel zo veilig als hij op gepaste afstand meeloopt en niet dwars over je heen loopt.
Succes samen. Blijkbaar toch wel wat opgestoken bij de clinic van Emiel Voest.

Misschien een idee om samen een cursus te gaan doen bij Emiel Voest of een van zijn leerlingen. Dat is echt heeeeeeeeeel erg leuk en je leert er als dressuurprikker ongelooflijk veel van. Ik spreek uit ervaring. Ik heb met mijn superdominante merrie bij equixantos een driedaagse cursus gedaan. Geweldige ervaring. Wij hebben er nog elke dag plezier van bij de dagelijkse omgang. Ze loopt netjes achter me, stopt als ik stop, gedraagt zich tijdens het poetsen. Mijn houding naar haar is veranderd en daardoor ook haar houding naar mij.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:24

Ziet er goed uit !!!

Hopelijk is dit een nieuw (goed) begin voor jullie samen !!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:30

veel suc6 Pling