Ik weet het, apart verhaal. In iedergeval heeft het kleine hummeltje (nahja, ik vind hem klein met zijn 90 cm.) nog geen officieele naam, zit nog te twijfelen tussen Switch (vanwege kleurverandering), Zoefzoef (zie hem gaan) of Surprise (spreekt voor zich)...

Maargoed. Vanmiddag kwamen een aantal mensen, waaronder Eline (Kas_flower) en mirjam_kl natuurlijk even mijn kersverse nieuwe, gewonnen aanwinst bekijken

Bij het longeren bleek hij niet zo'n snelheidsduiveltje te zijn als dat ik van zo'n kleine had verwacht, je moest hem echt even achter z'n broek aanzitten met de zweep... maar toen we eenmaal begonnen met een laag emmersprongetje begon hij steeds actiever, zowat hyper te worden. Géwéldig dattie het vond! Ik heb gelijk maar besloten dat dit mijn nieuwe 'springpony' gaat worden, aangezien Otje een beetje springen niet zo erg vind, maar als het moeilijker (technisch) word gaat ze klieren, haar doe ik er niet zo'n plezier mee.
Goed, ik kan nog wel úuuren doorvertellen over hem, maar daarvoor zijn jullie natuurlijk niet hier, jullie willen FOTO'S zien

Zie eerst onze toeschouwer die vanwege de warmte toch maar halverwege naar huis werd gebracht, mijn allerliefste Frans bulletje, Cérny

Men neme dan een pony, vers uit de kudde van de weide geplukt:

ahhh, wat kannie toch lief kijken

Aan de longe... Meneer snapte het idee van 'van hand veranderen' alleen nog niet echt, hier hadden we dus éven een miscommunicatie, hij wilde namelijk ook niet echt halthouden

Maar, al snel liep hij weer getrouw zijn rondjes, sloffend en wel... menzweep met klaptouwtje in de lucht zorgde gelukkig voor íetsje meer activiteit...

En toen: op naar het échte werk. Hindernisje opgebouwt, en springen maar.

Vlieguuuh!

In- uitjes..

En de meest mooie, fantástische foto. Eline, je kunt prof fotograaf worden, petje af hoor, prachtig gedaan!

Nog even een foto van hoe gister de kennismaking met de rest van 'de kudde' verliep: Hij stond op het punt om zijn 'merrie gil' tengehore te brengen en daarbij een serie van zo'n 10 bokken te lanceren, Cupido had ambities als dekhengst en probeerde er op alle denkbare manieren op te springen, Ysbrand volgt gestaag, Otje staat alles geinteresserd vanaf de zijlijn te bekijken, zoals het een echte hoogdrachtige mama betaamt.
Tenslot nog even een zeer mooie, spontaan genomen standfoto, toen hij afgelopen 30 april voor net in de weide arriveerde:
Zo; volgens mij is het wel duidelijk dat ik dík tevreden ben met hem

Kun je geen genoeg krijgen van dit uberschattige beestje? Er zal ook een topic gemaakt worden op ITP van de, inmiddels redelijk beroemde 'gewonnen pony'

Gelieve hier géén discussies te voeren over het wel/niet verantwoord zijn van het verloten van een pony, en of dit wel of niet strafbaar is. Dit is het in principe wél, maar niet als je als winnaar kan kiezen tussen bijv. een pony en een bouwradio, zoals bij mij het geval was. Op dit soort reacties zit ik niet te wachten, die discussie mag gerust voortgezet worden in een ander, apart topic.