Haay!

Vandaag heb ik weer eens, na ruim vijf maanden, op mijn exverzorgpaardje Chuwaz gereden.
Ik ben sinds januari met hem gestopt en kwam vandaag om de sleutel van zijn zadelkast in te leveren, want die had ik nog steeds. Ik mocht meteen even rijden!
Chuwaz heeft vorige zomer last gehad van zijn rug door waarschijnlijk een verkeerd passend zadel. Daarna ben ik nooit meer echt intensief bezig geweest met rijden, dus het is al een jaar geleden dat ik echt intensief met hem bezig ben geweest.
Chuwaz is geen gemakkelijk paard om te rijden; hij is vaak slecht aan het been en niet voorwaarts. Ook let hij liever op andere dingen dan zijn ruiter en vindt hij het leuk af en toe er vandoor te gaan.
Mijn rijden op Chuwaz is wel eens beter geweest, maar toch heb ik voor mijn gevoel heerlijk gereden. Er zaten echt hele fijne stukken tussen, helaas zijn die niet vastgelegd aangezien de eigenaresse van Chuwaz en mijn camera niet zo'n denderende combi zijn.

Mijn houding op de foto's is echt om te janken, m'n beugels zaten voor m'n gevoel goed, maar op de foto's lijken ze nog een paar gaten langer te kunnen. Ook leg ik m'n handen nogal eens op m'n bovenbenen en moet ik naar voren gaan kijken.
Maargoed, genoeg gezegd. Hieronder de foto's. Commentaar graag, wil graag leren, maar wel opbouwend ajb!
En houdt er een klein beetje rekening mee dat ik al een hele poos niet meet op Chuw heb gereden.

Nathalie
[1] Instappen. Veel overgangen stap - halt - stap gemaakt om hem actiever te krijgen.

[2] Drafje, dat onderbeen van mij... Chuwaz loopt hier wel vrij actief

[3] Voorbeeld van hoe het níet moet: naar beneden kijken, achterhand er niet bij, teugels als waslijntjes en nog op het verkeerde been ook.

[4] Drafje, die benen en handen..

[5] Uitdraven, wel lekker actief blijven.

[6] Uitstappen

[7] Chuw heeft wel een lekker bekkie hier

Van de galop helaas geen gelukte foto's..