Nieuwe foto's bram!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:07

*zucht* hier ben ik dus voor gewaarschuwd door mensen op andere forums,..... de kritiek van Bokt. Ik ben geen engel en heb noch de wijsheid in pacht, maar ik wil nog 1 ding over dit topic zeggen en dan bemoei ik me er niet meer mee.

Ymke vroeg om opbouwende kritiek, die heeft ze gekregen naast de kritiek die misschien was minder lief is gegeven maar vast wel goede bedoelingen had. Want dat is een van de redenen waarom we hier zitten toch? Omdat we een dezelfde passie delen: paarden. En volgens mij wil iedereen hier hetzelfde wat dat betreft: het beste voor zijn/haar en andermans paard!!

Ook jammer dat Ymke haar tekst onder de foto's heeft aangepast n.a.v. ons "commentaar", komt helaas niet helemaal oprecht over Ymke. Een foto is altijd een momentopname, en kan ook niet bepalend zijn voor de hele rit, maar denk daar dan ook aan op het moment dat je een foto plaatst.

Verder vind ik het raar dat Sanja de mensen hier zo aanvalt (nou ja, raar, de instructrice van de "gedupeerde"), terwijl er toch redelijk werd gecommuniceerd tussen Ymke, Kawa en Steef (de meest betrokken partijen in mijn ogen).

Ik hou het verder bij dit topic voor gezien, jammer dat het zo uit de hand is gelopen, en dat er duidelijk 2 kanten zijn in dit verhaal, terwijl dat er maar 1 zou moeten zijn,......... Nl. de kant van het paard!!!!!!!!!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 18:30

Sorrt Anoukie, maar gecommuniceerd tussen mij ,runningkawa en steef? Laat me niet lachen. Die 2 communiceren alleen met zichzelf en hun droomwereldje. Waarom ik het heb aangepast, omdat jullie er maar niet over op kunnen houden.

Steef, waarom ik geen goede foto's plaats van die dag?.Dit zijn toevallig 3 foto's die gemaakt zijn door iemand die ook bij de bak stond en iemand stond te fotograveren. Het zijn ook de enige foto's van die dag!

Veder om Sanja nog even te verdedigen! Ze hoeft geen naam hoog te houden en ze hoeft mij heus niet op te hemelen omdat ik haar betaal. Ik les namelijk gratis bij haar *LOL* Zo nu nog wat te zeggen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:36

Nou ga jij Runningkawa en Steef beschuldigen van dingen die niet waar zijn. Ik heb zelf nooit last van communicatiestoornissen met die 2 gehad hoor! Jij hebt een communicatiestoornis met ze, en waarom omdat ze gelijk hebben en je voor heel bokt te kakken zetten. (en terecht)

Dat je gratis lest bij je instructrice betekend niets, en natuurlijk heeft ze haar naam wel hoog te houden. Niemand haalt zijn/haar leerling naar beneden, daar heb je je instructrice niet voor. Maar waarschijnlijk voelt zij zich wel een beetje aangesproken omdat zij jou wel alles leert, en jou waarschijnlijk ook wijs heeft gemaakt dat hij zo goed loopt.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:40

flair schreef:
Nou ga jij Runningkawa en Steef beschuldigen van dingen die niet waar zijn. Ik heb zelf nooit last van communicatiestoornissen met die 2 gehad hoor! Jij hebt een communicatiestoornis met ze, en waarom omdat ze gelijk hebben en je voor heel bokt te kakken zetten. (en terecht)

Dat je gratis lest bij je instructrice betekend niets, en natuurlijk heeft ze haar naam wel hoog te houden. Niemand haalt zijn/haar leerling naar beneden, daar heb je je instructrice niet voor. Maar waarschijnlijk voelt zij zich wel een beetje aangesproken omdat zij jou wel alles leert, en jou waarschijnlijk ook wijs heeft gemaakt dat hij zo goed loopt.


Die is raak , het spijt me, toch een reactie,...........

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 18:50

flair schreef:
Nou ga jij Runningkawa en Steef beschuldigen van dingen die niet waar zijn. Ik heb zelf nooit last van communicatiestoornissen met die 2 gehad hoor!


Waar beschuldig ik ze van ? Dat ze in een droomwereldje leven, ja dat is ook zo. Alsof ze de beste ruiters van de wereld zijn en anky wel even van de titel afrijden! Laat me niet lachen. Mensen met zo'n instelling komen niet ver, zowel in de paardensport als in hun sociale leven niet.

Waarom jij nooit last van ze hebt? Waarschijnlijk plaats jij geen foto's van een ouder paard, nee want jou flair is volgens mij de 10 nog niet gepasseerd en dat zien ze graag. Ik mishandel mijn paard ,dat hij nog moet lopen terwijl hij AL 20 is. Lach me dood, Kort door de bocht en kromme gedachte's . Zet jullie je paardjes wanneer ze boven de 15 komen en erg graag willen lopen maar stil, kijken wie straks het hardst lacht! Meer kan ik er niet over zeggen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:55

Ymke, Flair is 11 en op mijn foto`s heb ik nooit een reactie van hun gehad, en waarom niet? Ik zet niet onder mijn foto`s dat ze goed loopt haar rug gebruikt....etc Als ik dat wel doe, dan krijg ik gelijk reacties dat dat niet klopt net zoals jij, alleen ben ik geen leugenaar dus zet ik dat er niet bij. Het gaat er helemaal niet om dat jij op een ouder paard rijd, het gaat erom hoe je erop rijd en hoe je hem belast.

Plus dat ik niet vind dat Steef en Runninkawa in een droomwereld leven, ze zijn realistisch en dat kan jij waarschijnlijk niet hebben, je WILT niet inzien dat ze gelijk hebben en daarom zijn het voor jou beroerde mensen.
Laatst bijgewerkt door XJuul op 24-09-02 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:55

flair schreef:
Boogie daar gaat het toch niet om!
Het gaat erom dat Ymke bij haar foto heeft gezet dat hij lekker over de rug loopt terwijl dat helemaal niet het geval is!


is dat zo'n groot probleem dan? iedereen maakt weleens een fout.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:58

Boogie, ja precies ja WELEENS! Als je alle topics van Ymke doorspit (als die er nog staan) zul je zien dat dit niet de eerste keer is.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:11

Citaat:
Waar zijn we nou toch helemaal mee bezig... have a break, have a KitKat


KitKat Chunky is zeer zeker aan te bevelen Haha!

Ik denk dat het slim is om het hierbij te laten, dit is echt een 'never-ending story'

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:39

#Ymke# schreef:
Sorrt Anoukie, maar gecommuniceerd tussen mij ,runningkawa en steef? Laat me niet lachen. Die 2 communiceren alleen met zichzelf en hun droomwereldje. Waarom ik het heb aangepast, omdat jullie er maar niet over op kunnen houden.

Steef, waarom ik geen goede foto's plaats van die dag?.Dit zijn toevallig 3 foto's die gemaakt zijn door iemand die ook bij de bak stond en iemand stond te fotograveren. Het zijn ook de enige foto's van die dag!

Veder om Sanja nog even te verdedigen! Ze hoeft geen naam hoog te houden en ze hoeft mij heus niet op te hemelen omdat ik haar betaal. Ik les namelijk gratis bij haar *LOL* Zo nu nog wat te zeggen


Nou, ik ben dan in ieder geval blij dat ik je laat lachen Haha!, goed dat je er de lol van blijft inzien . Je hebt het aangepast, om dat "jullie" er maar niet over kunnen ophouden,......... Jij zelf ook niet, maar waarom jullie in het algemeen? Zet er dan meteen het juiste commentaar onder, ipv blijven doorzagen dat hij zo goed over zijn rug loopt. Waarschijnlijk zegt Sanja dat tegen jou, vandaar je commentaar?? Schijnheilig

Verdedig je instructrice maar hoor, dat is beter dan diegene afvallen. Maar wat ik me dan afvraag, is hoe Sanja bij dit topic is gekomen. Bij toeval? Of zijn die 29 reacties van Sanja alleen maar op jouw topics geweest, de spreekwoordelijke "ruggesteun"?

Ik ben de hele tijd eerlijk en kritisch geweest, maar zelfs dat dringt volgens mij niet tot je door. Jammer, erg jammer. Er zitten zat mensen op Bokt die verstand van zaken hebben, maar daar wil je het blijkbaar niet van aannemen. En dan bedoel ik niet eens mezelf,.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:46

Mag ik even toevoegen dat ik zowel van steef als van Kawa nog nooit berichtjes heb gezien over hoe goed hun paarden wel niet lopen en over hoe goed ze zijn? Ik heb steef irl ontmoet en hij is oprecht bescheiden hoor.. dat siert hem aangezien ik vind dat ie leuk kan sturen. (maarja, wie ben ik)

Ik zou zeggen; Ymke, neem samen met sanje het begrip 'over de rug' nog eens door, en leer iets van steef zijn bescheidenheid. En Kawa en steef, don't bother, idd een neverending story.

Volgende boktmeeting? Clinic met Kawa, Steef, Ymke, Sanja? Dan neem ik Iwaldo mee Knipoog Die heeft nog wat oefening nodig eer hij over de rug komt en de achterhand eronder brengt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:24

droomwereld?
wie zit er op een roze wolk en denkt dat haar paard nog wel alles aankan.

ik goed rijden, nee niet echt, daarom haal ik ook les
En die is niet gratis, omdat zij geen tijd heeft om gratis les te gaan geven, misschien wel omdat ze goed is
Ze zou zich verder ook niet bemoeien met wat ik op bokt doe, ze heeft wel meer te doen.

Verder is met mijn sociale leven niets mis.
daarom woon ik ook al bijna 6 jaar samen en ken ik mijn vriend al 11 jaar.
En heb ik meer dan genoeg vrienden

Verder heb ik in paardenbegrippen nog niks gepresteerd, maar nog altijd meer dan jij.

En ik rij een paard door de rug zonder stootteugel of elastiek.

Verder verwijder ik nooit berichten of delen daarvan.
Komt dan ook meteen wat geloof waardiger over.
want als je bij jou gaat zoeken is dit niet het enige verwijderde, waarom, iets te verbergen?

Verder lieg ik nooit.
Niet irl en niet hier.

spit al mijn berichten maar door als je wilt
ik heb niets te verbergen.

En jij en je instructrice zetten je hier naar mijn idee behoor voor ...
But be my guest

En een meeting, aub niet
Zulke dierenbeulen wil ik ver van mijn paard hebben.
ik geef namelijk meer op mijn trouwe 4 voeter.
Als de Da bij mij herhaaldelijk zou zeggen hem beter niet of minder te rijden zal ik daar naar luisteren.
En niet doorrijden omdat ik zonodig meer wil

Er is me al meerdere malen gevraagd om paarden voor anderen te rijden, dat is wat ik dan zou gaan doen.
Maar nu schort me daar jammer genoeg de energie aan.

Verder is me ten ore gekomen dat je op hippix een zelfde soort disussie hebt gehad, zijn steef en ik toch niet de enige die zo denken.
maar goed dat wist ik al, merk je best goed met een berg pb'tjes. Haha!

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:30

Ik heb me echt geweldig vermaakt hoe jullie je druk kunnen maken over iemands bijschrift van een foto. Misschien klopt het niet wat ze zegt, maar wat maakt het nou uit. Misschien is het voor haar doen wel heel goed en is ze er juist trots op. Ik ga maar eens kijken naar eerdere topics. Ben benieuwd.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:41

Äls ik het me goed kan herinneren wilde ik ook eens naar vorige topics van Ymke kijken en waren opeens alle berichten waar ze commentaar op had gekregen weg....

Verder Runningkawa: Amen Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:42

ik ken kawa en steef niet irl. Ik heb vaak zat "opstootjes" met steef gehad, maar van zijn berichten hier heb ik wel een idee dat ie, zonder teveel poeha van "kijk mij eens" best weet waar ie het over heeft.
Ik ga terug naar een topic met foto's van Jamaica. Voor mij liep ze toen super, omdat we samen uit een klote periode kwamen. Een aantal bokkers (obsession, nathalie) vonden dat ze hier niet bijzonder liep. Als ik die foto's terug kijk loopt ze daar inderdaad niet super, totaal niet over de rug, etc etc.
Alleen voor mijn gevoel liep ze super omdat het eindelijk weer goed ging.
Lijkt op hetzelfde neer te komen, grote verschil is alleen dat ik er niet bij had gezet van kijk eens hoe goed ze over haar rug loopt.
Ik heb op zich ook niks tegen het rijden op bram, misschien omdat ik niet alles gevolgd heb.
Ik heb Ymke een jaar geleden ofzo gemeet, en ik denk daar het mijne van.
Denk ook dat het voor een "ouder" paard heel goed is om hem vwnw te rijden (voor zover ik begrepen heb wat het inhoudt) iig beter dan een paard dat zijn rug wegdrukt......

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:34

Hoe ik ben en hoe ik rijd staat buiten dit topic dacht ik zo. DAt is niet zo heel veel bijzonders in vergelijking met een hele hoop andere mensen. Maar met mijn sociale leven zit het goed, en ik dacht zelf eigenlijk wel dat ik niet op een roze wolk zat, eerder op een zwarte wolk omdat ik te perfectionistisch ben.
En dan vraag ik me hier af wie de grootste communicatiestoornis heeft, volgens mij is dat Ymke, die kan nl. in dit topic niet relativeren dat wij commentaar hebben op dat wij die knol van haar niet zo geweldig vinden lopen.
En dat Sanja jouw beschermt lijkt me meer zelfbescherming, want zij geeft jouw les, en laat bram dus in principe ook zo lopen.........

En daarentegen kan het me geen ene hol schelen hoe oud die bok van jouw is, als ik die verhalen hoor is ie gewoon aan pensioen toe, dat hebben meerdere bokkers gezegd, ook mensen die wel 10 x zoveel verstand hebben van paarden als ik dus waarom denk je er niet over?????

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:37

hey ymke
ik vind je paardje er helemala niet als 20 uitzien leuk paardje ik weet het achterliggende verhaal niet maar voor een paard van 20 vind ik hem netjes lopen. oke hij loopt neit door de rug en helemaal rond maar dat kun je ook niet verwachten als een paard een tijdje heeft stil gestaan (hij heeft toch stil gestaan?) en ook nog 20 is.
bverder veel succes met bram!! groetjes noortje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:52

Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Mensen, kom op zeg !
Ik ben het helemaal met stef eens, als dat paardje voor haar gevoel goed loopt, So Be It.
Ik heb ook geen leuke tijden gehad met me paard, en vond het in periodes ook "goed" gaan, terwijl het alleen maar bagger was. Frusty
Het gaat om je vooruitgang.

Ik heb de vorige Verward Discussie niet gelezen, maar uit de reacties hier kan ik er wel van uit opmaken dat het ging over het-niet-rijden-over-de-rug, terwijl zij zei van wel.

Oké, hij loopt op dat moment niet over de rug, en zij zet dat wel onder de foto, misschien dacht zij en haar instructrice juist van wel ?!
Vandaar dat ze het eronder zette, en nu erachter komt door middel van anderen dat dat niet het geval was, reageerd ze zo fel.

Maar daarbij vind ik het nog geen reden om jullie allemaal zo druk te maken over haar. Ik ben er sterk van overtuigd dat zij het beste ervoor heeft met haar wat oudere paardje.
Ik vind het zelfs leuk dat ze nog zo met hem bezig is, dan dat zo'n beest 23 uur op stal staat en maar 1 uurtje een beetje kan stappen.
Als zij tevreden is met haar paard zoals hij nu bezig is, en hoe zij er mee bezig is, SO BE IT, haar keuze, haar paard.
En ik las ook ergens dat iemand riep, ik kan rijden, maar niet genoeg want ik heb nog les, je bent NOOIT uitgelesd, je leert elke dag iets nieuws.
En zo zij misschien ook.

Begrijp me niet verkeerd dit is geen kritiek op jullie individueel, maar gewoon over het algemeen.

Mijn mening ??
Ik vind hem een beetje mager, en vind ook zijn kont ietsjes puntig, maar daarbij ben ik niet verliefd op arabieren Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:04

Jongens dit wordt weer zo'n eindeloze discussie of iets wel of niet goed is.
Doe me een lol en laat elkaars eens met rust.
Ik heb het al heel vaak gevraagd, handel dit soort dingen in pbtjes af.
Daar sluit ik het topic nu toch.