Obi @ springwedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:14

Hallo, hier even wat foto's van de spring wedstrijd van gisteren. Ik rijd gewoon 1 keer in de week op een manege en dit is dus ook een manege paard. Ik rijd eigenlijk elke week op dit paard en ik ben helemaal blij met hem ondanks dat ie wel eens nogal lomp kan zijn. Helaas lag de eerste balk er af maar ondanks dat zijn we nog 4e geworden! Dat was alweer een stuk beter dan de vorige keer want toen werden we gediskwalificeerd wgens verkeerd parcour (hij denderde door een hindernis heen waar hij niet overheen moest;)) En obi liep nog 1 keer meer mee met de wedstrijd en toen heeft hij 2 keer geweigerd dus het kan slechter.

Afbeelding

valt niet heel veel te zien op deze foto maar t zijn er niet zo veel omdat de fotograaf het fototoestel niet helemaal snapte Knipoog

Afbeelding

Dit vind ik wel een erg geslaagde foto

Afbeelding

Deze is ook wel leuk maar lijkt erg op de vorige alleen wel een andere hindernis Tong uitsteken

Afbeelding

Hier valt helaas ook niet zo heel veel te zien maar wel zijn mooie roze setje! Tong uitsteken En het mooie was nog ook dat er later ook een wat oudere man mee moest rijden Knipoog


Afbeelding

Heel erg opgelucht dat ik heelhuids naar de overkant gekomen was. Met inspringen lag ik er namelijk bijna naast zat zelfs op zijn nek en hij bleef maar rennen maar ik zou niet weten hoe maar ik kwam terug in t zadel dus ik bleef zitten o wat was ik blij Tong uitsteken (hij best hoog namelijk dus dan val je hard Knipoog)

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:39

Leuke foto's Anne Ja.
Gefeliciteerd met je 4e plaats, zeker verdiend hoor! Lachen

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:40

haha dank je!

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:40

Probeer na voren te blijven kijken Anne Lachen
Tenen na binnen , hakken naar beneden en iets meer mee gaan met de sprong. Je staat nu gewoon in de beugels Lachen Verder knap gedaan hoor Lachen

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:43

ja dat was mij ook al opgevallen Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:05

leuk setje! je gaat dianne al aardig hard achter na!
wat betreft het springen! leuk dat het zo goed ging!
Probeer boven de sprong je hand meer mee naar voren te geven zodat obi meer ruimte krijgt van voren en daardoor wat ruimer springt. Hierbij ga je dan automatisch met je bovenlichaam wat meer mee en dan moet je proberen je rug wat holler te houden. Kont de lucht in Knipoog maar desalnieteplus Knipoog ziet het er netjes uit!

JodieR
Berichten: 2289
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:13

Leuke foto's hoor anne Haha! , Haha . ja idd, ik snapte de camera niet helemaal goed ^^ Maarja. er zijn wel wat foto's uit gekomen !

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:26

Probeer meer te 'buigen' in je heup.. Je moet de hoek van heup en elleboog kleiner maken boven de sprong. Simpel gezegd, je moet er platter op Tong uitsteken Dan denk ik dat je meer mee kan zijn met de beweging van je paard. Blijven oefenen! Succes!

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:27

he dank je voor de tip! We gaan er aan werken. Maarrre niet egoistisch bedoeld maar meestal gaat t wel beter hoor ik was hier alleen dood zenuwachtig en we springen in de les best laag dus dit was erg hoog voor mij en zeker voor een heel parcour

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:06

Geeft ook niet, tis alleen een tipje. Misschien dat t beter gaat als je het nog van iemand hoort, dat je je er dan meer op kan concentreren de volgende keer. Succes

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:10

Moeten jullie met (spring)wedstrijden niet in wedstrijdtenue? Gefeliciteerd met je 4e plaats! Toch netjes, ondanks dat balkje!

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:13

leuk paard Lachen over je houding: ik vind dat je nu staat in de beugels, de verlichte zit is echt anders. Je geeft nu ook niet meer en dat gaat denk ik al beter als je de verlichte zit doet.

Xsander

Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-01-07

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:29

Ziet er leuk uit hoor Knipoog je hebt er in ieder geval veel plezier mee met het rijden Knipoog probeer wel met je handen mee te gaan boven de sprong

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Obi @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 09:15

Nogmaals bedankt voor de tips! Knipoog gaat aan gewerkt worden! Maar nee we hoeven niet in wedstrijd tenue. Het is ook maar een manege wedstrijd. Maar ik had eerst ook nog wel een roze vestje aan die kleurde bij mijn setje maar daar was t veel te warm voor.