Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog werkfoto's van mijn lieve schat heb geplaatst.
12 mei wordt ze 6 jaar en ik heb haar nu zo'n 8 maanden.
Even wat info voor wie haar nog niet zou kennen:
Er is nooit veel met Bastet gedaan geweest. Ze is aan haar 3 jaar ingereden en lichtjes dressuur aangereden. Dan is ze zo'n 1,5 jaar lang enkel gelongeerd geweest. Ze heeft ook hoefbevangenheid gehad door te veel eten en te weinig werk. Kort na die periode heb ik haar gekocht.
We hebben al een heleboel ups en downs gekend, maar we hebben een schitterende band en Bastet is een fantastisch dier!
Over mijn houding: ik probeer mijn rug rechter te houden en meer naar achter te zitten, mijn schouders blijven moeilijk omdat het enorm pijn doet als ik ze naar achter doe, toch ga ik er op letten

Rijtechnisch zijn we vooral bezig (geweest) met overgangen, evenwicht en balans.
Overgangen gaan al stukken beter. Evenwicht en balans blijft moeilijk.
Ze durft ook nog eens door het bit heen te lopen, daardoor ook dat de balans moeilijk is voor mij

1.
Rustig draven, links en rechts losmaken.
( hier links; moeilijke kant aangezien ze rechtsgebogen is )
Mijn linkerhand staat hier hoger dan mijn rechterhand ( wat niet zou mogen ) maar er is wel beduidend minder contact op ( wél goed )
2
idem als vorige foto
3
Haar oplettende hoofdje

4
Veel fouten op deze foto; oa binnenhand die veel te strak is. Ook valt ze ( denk ik ) een beetje over de schouder.
Mijn buitenhand had ik iets meer mogen aannemen omdat over de schouder vallen te beperken. ( mijn binnenhand losser )
Ook zie ik nogal spanning op deze foto. Maar ik werk aan al deze puntjes

5
Rustig galopje, binnenhand zit hier volledig fout. Haar galop is ook erg moeilijk uit te zitten oa omdat ze nog haar rug wegdrukt soms.
En omdat ze enorm krachtige ruime passen kan nemen.
6
Even naar de weide wat laten lekker galopperen

7
idem
8
Laten uitdraven..
9
uiteraard ook belonen
<3
10
11
12
Ook al ging het rijden niet super vandaag; toch hebben we zo'n supergeweldige band met elkaar

13
14
En nu lekker de weide in

15
Uiteindelijk toch besloten deze galopfoto erbij te zetten, ik ben wel niet wild van dit plaatje maar misschien kunnen jullie aan de hand van deze foto enkele nuttige tips geven

Houd het wel vriendelijk