BWP Bastet ( Liberty M x D-Day ) @dressuur in beige

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

BWP Bastet ( Liberty M x D-Day ) @dressuur in beige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:42

haaj,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog werkfoto's van mijn lieve schat heb geplaatst.
12 mei wordt ze 6 jaar en ik heb haar nu zo'n 8 maanden.
Even wat info voor wie haar nog niet zou kennen:

Er is nooit veel met Bastet gedaan geweest. Ze is aan haar 3 jaar ingereden en lichtjes dressuur aangereden. Dan is ze zo'n 1,5 jaar lang enkel gelongeerd geweest. Ze heeft ook hoefbevangenheid gehad door te veel eten en te weinig werk. Kort na die periode heb ik haar gekocht.

We hebben al een heleboel ups en downs gekend, maar we hebben een schitterende band en Bastet is een fantastisch dier!

Over mijn houding: ik probeer mijn rug rechter te houden en meer naar achter te zitten, mijn schouders blijven moeilijk omdat het enorm pijn doet als ik ze naar achter doe, toch ga ik er op letten Lachen

Rijtechnisch zijn we vooral bezig (geweest) met overgangen, evenwicht en balans.
Overgangen gaan al stukken beter. Evenwicht en balans blijft moeilijk.

Ze durft ook nog eens door het bit heen te lopen, daardoor ook dat de balans moeilijk is voor mij Lachen

Afbeelding
1.
Rustig draven, links en rechts losmaken.
( hier links; moeilijke kant aangezien ze rechtsgebogen is )
Mijn linkerhand staat hier hoger dan mijn rechterhand ( wat niet zou mogen ) maar er is wel beduidend minder contact op ( wél goed )

Afbeelding
2
idem als vorige foto

Afbeelding
3
Haar oplettende hoofdje Lachen

Afbeelding
4
Veel fouten op deze foto; oa binnenhand die veel te strak is. Ook valt ze ( denk ik ) een beetje over de schouder.
Mijn buitenhand had ik iets meer mogen aannemen omdat over de schouder vallen te beperken. ( mijn binnenhand losser )
Ook zie ik nogal spanning op deze foto. Maar ik werk aan al deze puntjes Lachen

Afbeelding
5
Rustig galopje, binnenhand zit hier volledig fout. Haar galop is ook erg moeilijk uit te zitten oa omdat ze nog haar rug wegdrukt soms.
En omdat ze enorm krachtige ruime passen kan nemen.

Afbeelding
6
Even naar de weide wat laten lekker galopperen Lachen

Afbeelding
7
idem

Afbeelding
8
Laten uitdraven..

Afbeelding
9
uiteraard ook belonen

Afbeelding
<3
10

Afbeelding
11

Afbeelding
12
Ook al ging het rijden niet super vandaag; toch hebben we zo'n supergeweldige band met elkaar Lachen Het is echt een prachtpaard.

Afbeelding
13

Afbeelding
14
En nu lekker de weide in Knipoog

Afbeelding
15
Uiteindelijk toch besloten deze galopfoto erbij te zetten, ik ben wel niet wild van dit plaatje maar misschien kunnen jullie aan de hand van deze foto enkele nuttige tips geven Lachen

Houd het wel vriendelijk Lachen

tenemieken

Re: BWP Bastet ( Liberty M x D-Day ) @dressuur in beige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:00

hey

mooie foto's... de commentaar heb je zelf al gegeven maar het komt echt wel goed. blijven trainen en dan komen jullie er Knipoog
en het beige gaat echt heel goed bij je paardje...
nog veel plezier samen

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:04

wat een leuk paardje zeg.. heel lief hoofdje, jullie gaan de goed kant op... niet veel commentaar, enkel dat rechtzitten, maar dat geef je zelf al an dat je daaraan aan het werken bent.. ga zo door !! Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:06

Bastetje Lovers.
Je werkpunten weet je Knipoog.
Veel succes nog met haar het beige kleurtje staat haar goed Ja Haha!.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:09

Hej mieke!

Jullie zijn echt al superveel vooruit gegaan!
Denk alleen ook aan je houding Clown maar ach ik weet hoe moeilijk het is om aan je houding te denken en tergelijkertijd ook te denken aan de houding van je paard!Ik vind zelf dan wel het belangerijkste dat je paard goed loopt en dat haar houding het belangrijkste is, maar jouw eigen houding is eigenlijk ook belangerijk want het geeft invloed op de houding van je paard.Maar ik weet dat jullie er super hard aan werken om het voor beiden zo goed mogelijk te hebben ! Dus het is je vergeven Clown haha , neen mopje ! Maar ik ben de laatste tijd erg op m'n houding gaan letten want ik had de laatste tijd pijn in m'n rug/schouders na het paardrijden. Nu dat ik meer op m'n rug/schouders ben gaan letten ben ik ook rechter gaan zitten en heb ik wel minder pijn na het rijden Lachen dus alleen maar voordeel.

Over het rijden zelf , vind ik dat het er goed uit ziet!
Ik weet hoe moeilijk bastet te rijden is. Ik heb er misschien nog maar in totaal 10 min. op gezeten en die 10min. waren al genoeg om te voelen dat bastet niet zo'n gemakkelijk paardje is.Ze hobbelt zo door de piste Clown helemaal anders of mijn paardje! IK heb dus ook veel respect voor jou dat je Bastet zo goed rijdt. Alleen is je binnenhand op sommige foto's wat te streng ,maar daar kan ik van meespreken! Clown En ik weet zeker dat dit allemaal goed komt! Keep the good work Haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:41

Gave foto's hoor!
Het is en blijft een prachtdier! De verbeterpunten weet je idd zelf al dus kwestie van veel oefenen en het komt helemaal goed!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:26

Leuke foto's! Ziet er goed uit! Mooi ontspannen, en zoals gezegd, weet je je werkpunten al! Lachen

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:13

Ziet er netjes uit mieke! Commentaar geef je zelf al Knipoog
Ahja iedereen heeft wel eens een dagje minder.

Het komt wel helemaal goed met jullie!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:27

@charlotjuuh: dankjewel hoor Lachen

@astragirlie: dankjewel Lachen de ontspanning kon nog wat beter maarhowja Lachen

@laulau85: dankjewel!

@ ali: hé wat een fijn lang berichtje Clown Ik heb ook respect voor de manier waarop jij despritje rijdt Lachen jullie zijn een supercombinatie! en wandelmaatje Haha!

@helene: dankje Knipoog

@queenie_evy: ook bedankt en idd Knipoog

@tenemieken: dankjewel, we blijven werken idd Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:37

Mooie foto's. Ik blijf het echt een fijn paard vinden. En tja houding, kun je iets op blijven opmerken, is nog steeds teveel naar voor. Maar ik zag net dat je zadel (of lijkt het enkel zo) vanachter nogal laag ligt. Dit kan al een reden zijn dat je teveel naar voor hangt. Verdere commentaar heb je allemaal gegeven.
Het beige staat haar goed!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 22:06

@zitake: ja inderdaad, maar ik probeer er echt op te letten hoor. Het blijft gewoon zo moeilijk. Ik ga eens kijken naar mijn zadel, bedankt voor de tip.

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:14

leuke foto's van je chocoladebruine paardje Lachen
commentaar heb je er zelf bij gezet. Ik zit ook een beetje voor over. Hier werk ik ook nog steeds aan.

horselover21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:27

vind het er goed uit zien hoor.. het geeft een ontspannen beeld. en je verbeterpunten heb je zelf al gegeven.
het shabrakje staat dr goed!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 22:38

@horseslover21: dankjewel Lachen

@sindbad: haha ja CHOCOLADEbruin Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:33

Ze komt al mooi in haar velletje hé!
De verbeterpunten geef je al zelf aan, zo heb je tenminste iets om aan te werken Tong uitsteken Haha, grapje.
Tja, je houding .. 'k Vind dat je al netter hebt gezeten. Je moet consequent zijn op jezelf en de pijn even verbijten als je gaat 'recht' zitten, zo kun je een beetje uit die vicieuze raken van die pijnsteken bij het slecht/goed zitten Lachen .Ook heb je je armen zo 'wijd', net een O Tong uitsteken Gewoon proberen bovenarmen losjes langs je bovenlijf!
Voor de rest: doe zo voort! Knipoog

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:36

dit is niet aanvallend bedoelt ofzo hoor maar heb je na het rijden nooit geen last van je rug?
ik had dit vroeger heel erg naar voor zitten en had daarna zware rugpijn enzo
voor de rest vind ik het echt een heel mooi paardje leuke combinatie jullie twee ga zo door ! Haha!

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:54

Leuk paard:)

Maar.. Ga wel met je kont in het zadel zitten! Knipoog
De buiging blijft altijd een lastig punt maar heeft vaak ook te maken met een been die een paard buiten de massa zet. Of dit het geval ik kan ik natuurlijk niet beoordelen vanaf foto's, dus lessen! Ik weet niet of je al les hebt etc Knipoog.

veel succes ermee!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 09:47

@yulan; dankje, die O is meer in galop vind ik Lachen Voor de rest is het ook nog maar iets minder Lachen maar 'k ga er echt op beginnen letten. Tsss t is echt echt nodig. 'k ga wel eens zitlessen of zo gaan nemen haha Knipoog

@rominy: neen echt niet, enkel als ik 5 minuten mijn schouders naar achter doe krijg ik daar steken en doe ik ze weer (lomp! ) naar beneden. Maar ik heb binnenkort een afspraak met de dokter voor mijn rug. ( en schouders ) Ik heb soieso al last van mijn schouders doordat 1 voet van mij meer naar binnen gekanteld staat naar de andere, daardoor wordt mijn ene knie meer belast, wordt mijn rug ongelijk belast en krijg ik ook last van mijn schouders. Volg je nog Knipoog ?

@marriiel_: dankje, ik moet dat echt doen hé, ik weet het Lachen Haar galop is helaas echt moeilijk uit te zitten. Ik volg elke week groepsles en 1 keer per maand privéles. ( soms 2 keer )

@

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:37

laverite schreef:
@marriiel_: dankje, ik moet dat echt doen hé, ik weet het Lachen Haar galop is helaas echt moeilijk uit te zitten. Ik volg elke week groepsles en 1 keer per maand privéles. ( soms 2 keer )

Kan ik begrijpen, ik heb zelf ook een paard die nogal moeilijk uit te zitten is in de galop, het is echt een je evenwicht zoeken en goed blijven voelen wat zijn/haar volgende beweging zal zijn.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:40

Leuke foto's !
Is echt een mooi beest! Maar je moet wel wat naar achter zitten.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:24

Leuke foto's hoor.
Afgezien van het feit wat je zelf al geconstateerd hebt ziet het er leuk uit! Lachen

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:35

Mieke, je zegt dat je eens zitlessen moet volgen, maar ik denk dat het niet slecht is om dat ook eens te doen. Je houding op de foto's kan beter, je hebt al beter gezeten, en zitlessen leren je zoveel meer bij. Als je je schouders ontspannen naar achter doet en je hele lijf losjes is, ga je veel minder pijn hebben. Dit gaat ook een grote invloed hebben op Bastet. In feite zou iedere ruiter geregeld zitlessen moeten nemen Lachen Dit komt je alleen maar ten goede.

Verder staat het beige haar heel goed en ik zie ze steeds meer en meer een echte merrie worden Haha! Jullie zijn een fijne combinatie!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 08:35

@djeenie: ja ik ben ook van plan dat te doen, gisteren had ik trouwens ook een andere lesgeefster omdat mijn vaste lesgever op wedstrijd was en zij heeft continu op mijn houding gelet en ik zat al stukken beter Knipoog

@whoopylover: dankje

@dramaqueen; dankje;)

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:53

Ik vind jullie echt een toffe combinatie! En Bastet is een heel mooi paardje, ze ziet er zo lief uit!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:52

dankje theake!