Desprit D'escuro @ work met nieuw dekje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit D'escuro @ work met nieuw dekje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:58

Hai!

Eindelijk nog eens foto's van Desprit @ work!
Tis al een tijdje geleden dat ik nog foto's van het rijden hier op bokt heb geplaatst.
Dit kwam door een paar medische probleempjes ...
Ze was een 1-1.5maand geleden kreupel.. Niet ernstig kreupel , maar ze liep niet 100 %
Veearts laten komen en foto's laten nemen , die sprak van een ontsteking op het kniegewricht en heeft toen een spuit in het gewricht gegeven en ik moest dus 2 weken aan de hand met haar stappen. Hij zei ook , dat als ze binnen de 6 maand herviel , dat we dan opnieuw foto's moesten nemen en als het zwarte vlekje op de foto's nog te zien was, dat het zou kunnen dat ze lichte vorm /begin van artrose heeft Bloos!!

Ik , m'n ouders, Manege-eigenaar,lesgevers,... waren er van verschoten dat het artrose zou kunnen zijn! Ik geloofde het niet, want tenslotte is ze nog maar 4! Ik ben pas begonnen met 'opleren' aan haar 3jaar. En dat was toen de eerste 2maand aan de longe 3x per week 15-20min. Na 2 - 3 maand , had ik het zadel erop gelegt en ze aanvaarde alles supergoed dat ik dan ben beginnen lessen iedere zaterdag. En voor de rest reed ik haar in de week niet overdreven veel en niet overdreef lang/zwaar. Dus ik verstond me er niet aan dat ze nu al artrose zou kunnen hebben Bloos! !

Nuja, Na die 2weken stappen aan de hand met haar , mocht ik weer rustig beginnen rijden . De eerste keren voelde ik wel dat ze er nog last van had dus durfde ik niet teveel forceren en ik hield het rustig.Toen is die zelfde veearts nog eens komen kijken toen ik aan het rijden was en die heeft dan misschien 10-15min. staan kijken en die zei dat alles terug goed was met die knie, maar dat ze te stijf liep in haar achterhand en dat hij dacht dat het ergens vanuit haar rug kwam.
Dus toen zei hij , dat ze waarschijnlijk moest gekraakt worden!

Toen na al dat wachten hebben we een andere dierenarts laten komen om een 2de opinie te krijgen.
Die heeft haar gelongeerd, laten draven, galoperen , op kleine voltes , grote cirkels. Heeft haar rug nagekeken, haar gebit, alles Tong uitsteken Hij bekeek de foto's die de andere veearts had genomen en hij zag meteen dat er iets niet klopte. Hij zag op de foto's dat er net een klein stukje bot was afgebroken maar hij was het niet zeker. Desprit zette haar achterbenen ook verkeerd maar dit is nu opgelost door hoefijzers. Toen heeft hij de foto's thuis nog eens goedbeken en stuurde hij mij een mailtje om te zeggen dat het dus degelijk een stukje bot was die afgebroken was waarschijnlijk door een val/trap.

Nu moet ik het dus 2 maand ( en langer , is te zien hoe ze loopt) heel rustig aan doen , niet te veel kleine voltes maken, geen korte draaien nemen en normaal zou het na 2maanden gevoelloos moeten zijn en zou alles terug in orde moeten zijn Lachen

Dus nu doen we het dus héél rustig aan. Ik neem nog altijd lessen,maar de moeilijke oefeningen laat ik over en stap ik dan even enz enz.

Nu dus na al die problemen, kan ik eindelijk terug een beetje normaal rijden! En het was 9 april mijn verjaardag dus moest ik natuurlijk even binnen in de ruitershop! En ja, ik heb een nieuw dekje gekocht van Harryshorse en nieuwe getten van Br (die had ik wel niet aangedaan op de foto's omdat ik te lui was om nog vlug achter m'n getten te gaan Clown )

Mijn eigen commentaar over het rijden:
-Soms ben ik nog wat te streng met m'n binnenhand.
-Recht blijven zitten . ( Daar let ik wel op! )
-Desprit loopt soms ietsje te diep, dus van mij mag haar neusje er nog wat meer uitgereden worden.
-Soms zijn m'n voeten ook te diep in de stijgbeugels

En de rest vullen jullie maar aan!

Het was ook weer de eerste keer dat ik terug in de buitenpiste reed dus ze moest natuurlijk weer even dom doen in het begin. En af en toe als ze haar druk maakte , krulde ze haar zelf een beetje op en deed ze soms een beetje humeurig! Nuja , je bent een merrie of niet! Clown

De foto's:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding
Hier zou haar neusje er ietsje meer uit mogen , en ja m'n binnenhand!

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding
Blijven rechtzitten!

7.Afbeelding

8.Afbeelding
Galopje, en hier heb je zo'n moment dat ze haar opkrult en haar druk maakt in bepaalde dingen Rolleyes

9.Afbeelding
Nog even in de andere piste, en hier terug , m'n binnenhand die te sterk is .Ik zou m'n binnenhand meer naar binnen moeten brengen en meer kunnen loslaten. maar daar wordt dus aangewerkt Knipoog

Nu, na m'n hele verhaal zou ik het tof fijn vinden als ik een beetje reacties krijg met nog tips en commentaar! maar hou het wel lief!

Als jullie niet genoeg krijgen van dit supermooie paard Clown kijk dan deze foto's even bij ITP : viewtopic.php?f=53&t=755193&hilit=

Groetjes! Alison en Desprit Lachen

laverite

Re: Desprit D'escuro @ work met nieuw dekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:02

alisooooooooon :p
wanneer zijn die foto's gemaakt Haha!
Jammer dat je je getten er niet bij hebt Knipoog Haha.

Het ziet er echt superontspannen uit ! Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:09

Je hebt een mooi paard Ja
Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen, na alle blessure-leed Knipoog

Ik lees dat je paard pas 4 jaar oud is en natuurlijk de nodige tijd stil heeft gestaan vanwege die blessure.
Het is moeilijk om het vanaf een foto te bepalen, maar ik vermoed dat het een paard is dat zich nogal makkelijk opkrult en dan haar eigen tempo gaat bepalen.
Da's op zich niet vreemd, want heel veel jonge paarden doen dat.
Mijn tip is om in elk geval de achterhand goed actief proberen te houden en altijd voorwaarts te blijven rijden als ze zich op probeert te krullen.
Dus achterhand activeren en lekker voorwaarts rijden met het neusje iets eruit Lachen
Het is wel belangrijk om die ruimte aan de voorkant daadwerkelijk te geven, anders kan ze geen kant op en gaat ze..... juist ja, opkrullen Knipoog

Veel succes samen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:11

Leuke foto's van spriet Ja.
Hopelijk zijn de problemen vlug achter de rug Ja.
Haar manen zijn erg leuk Haha! ik zie graag dit soort rechtstaande manen Haha!
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 17-04-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:15

Sprietie! Haha!
Jammer van haar knie zeg ... Da komt wel goed Knipoog
Kvin 't een leuk beeld, alleen wel ietsje te diep op alle foto's. Allé, succes nog é!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 22:20

@Miekje: Idd jammer dat ik te lui was om achter m'n getten te gaan Tong uitsteken maarja Clown foto's zijn zondag genomen Knipoog

@ Oscar: Dankje ,Dat heb je inderdaad juist. Ze durft zich nog wel eens gemakkelijk opkrullen en dan haar eigen tempo bepalen. Vooral als ze zich druk maakt om iets dat eigenlijk niets voorstelt.Ik probeer haar dan ook vooruit te rijden en m'n handen te geven wanneer ze naar beneden komt. Bedankt voor de tip ! Lachen

@ Helene: Dankje !

@ Yulan: Dankje! en idd , op het moment zelf had ik niet echt door dat ze toch net ietsje te diep liep, ja op sommige momenten wel maar nu ik de foto's bekijk, dacht ik bij m'n eigen : ohje Tong uitsteken die loopt toch wel ietsje te diep . Dus nu weet ik dat ik daaraan moet werken! Foto's kunnen soms goed zijn!Als ik op m'n paard zit, en ik denkt dan ; wow ze loopt goed naar beneden, dan loopt ze meestal al ietsje te diep. Dus eigenlijk zou ze ietsje minder mogen Knipoog Bedankt!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:18

235 keer bekeken en 5 reacties... Zijn er nog lieve bokkers die een berichtje willen zetten?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:39

je houding is veel vernetterd alison! Haha!
( nu nog op mijne letten Clown )

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:36

@ laverite : héhé dankje! Kben er ook al meer op gaan letten om echt rechter te gaan zitten en m'n schouders recht te houden want de laatste tijd begon ik echt pijn te krijgen in m'n schouders omdat ik ze niet ontspannde .. nu is het idd al beetje verbeterd!

nog bokkers?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 11:42

bokt is ook weer actief hoor. Rolleyes

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:48

netjes! ziet er lekker ontspannen uit Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:17

Mooi hoor. Dekje staat haar goed, en idd ik heb al vaak gezien dat ze zich teveel gaat opkrullen, net of ze graag op je hand loopt. Als je met lange teugel draaft blijft ze dan in de zelfde houding lopen?
Hopelijk voor jou hervalt haar manken niet. Maar aangezien er op de foto al een zwart vlekje te zien is kan het wel dat ze er later meer last van zal krijgen. Maar is natuurlijk niet zeker als je de foto's niet gezien hebt.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:48

@ ryantj: dankje ! Haha!

@ Zitake: Als ik met lange teugel aandraaft dan blijf ze in dezelfde houding lopen dus dan krult ze haar niet op. alleen als ik vraag om naar beneden te komen durft ze op die momenten wel ietsje te diep gaan lopen. Het zwarte vlekje op de foto is het stukje bot die weg afgebroken is. De veearts zei dat dat na 2 maanden normaal gezien moet genezen zijn . Bedankt voor je reactie

Nog mensen? Haha!

arielh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:58

ik vindt dat je best goed rijdt.
en een mooi paardje Haha! !!!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 17:25

@ Arielh: Dankje ! Lachen

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:27

zier er leuk uit!!
lekker ontspannen, commentaar geef je zelf al Lachen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 18:06

Dankje! Lachen

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:27

Prachtig paardje zeg! Helemaal mijn smaak Lachen Het ziet er lekker ontspannen uit!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:51

Dankje ! Ik was meteen verliefd op dr toen ik haar zag met dr schattig koppie Clown

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 23:56

Nog bokkers?