Dot op de Duitse Kampioenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Dot op de Duitse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 14:06

Hier zijn de foto's van Dutch Design a.k.a. Dot op de Duitse Kampioenschappen... Het zijn voorbeeldfototjes, zodat ik ze kan zien voor ik ze bestel, vandaar die krassen erdoor... ik kon alleen niet wachten op de 'originelen' Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:10

jammer van die krasjes nog Haha! maar wel mooie foto's.Het is ook een supermooi beessie Lovers

Jewel... :+:

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:15

Vooral de derde foto is erg mooi Francis! Was ze nou een jaarling of een tweejarige?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 14:30

Dot is een jaarling, geboren op 11 Mei, dus nu zo'n 16 maanden. Maar op die show kreeg ik wel heel veel opmerkingen over hoe groot ze is (ruim 1.48 nu, een gemiddelde volwassen Paint is tussen de 1.45 en 1.55!).
Ik mocht zelfs bijna een keer de ring niet in "omdat de jaarlingen eerst nog moesten"... Ja, wéét ik... daar moet ik dus ook bij!!

Ze werd daar overigens in de Open Klasse Jaarlingen 3 keer tweede en één keer derde (er waren 4 juries), en in de Amateurklasse, waar alle merries van alle leeftijden bij elkaar staan, werd ze van de 15 paarden (zij was de enige jaarling tussen allemaal volwassen merries) toch nog twee keer als 5e geplaatst!
Ik was super trots op haar, vooral ook omdat ze zich als een Pro liet showen!! Zelfs toen het volkslied gespeeld werd en andere merries begonnen te 'dansen' bleef zij staan als een huis! Haha!
En dan te bedenken dat ze de show daarvoor nog aan't stijgeren was geweest en zelfs achterover gevallen was... Boos!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 15:59

Ohhhhhhhhhhh, wat is ze grooooooooot!!!! Sjonge jonge!!! En vooral die derde foto, geweldig!!!! De volgende keer (over 2 weken??) even ijzers van 10 cm voor eronder laten zetten, hahahaha, wat giga overbouwd he! Die Paintman van mij is ook zo uit model momenteel!!! Maar goed, Dot is en blijft een geweldig lekker ding om te zien!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 16:31

Nou, eigenlijk valt dat overbouwd zijn nu wel mee. Op de foto lijkt het inderdaad heel erg, maar zo erg is het in werkelijkheid niet... Ik denk dat het met de 'hoek' van de foto te maken heeft ofzo, de bodem was wel vlak. Maar als je naar haar hoeven kijkt, zie je dat haar achterhoeven ook hoger in het beeld staan als haar voorhoeven... misschien had die fotograaf een borrel op ofzo }> Clown

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:38

Francis schreef:
............en andere merries begonnen te 'dansen' bleef zij staan als een huis! Haha!
En dan te bedenken dat ze de show daarvoor nog aan't stijgeren was geweest en zelfs achterover gevallen was... Boos!

Daar heeft ze dus van geleerd (the hard way) Knipoog

Dot is gewoon een dotje Haha!
Maar hoe groot gaat dit nog worden denk je Verward , dalijk denkt iedereen dat het er één van Samber is of zo Clown

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 19:06

Hihi, dat dachten ze vorig jaar al Sugarmiss Haha!
Ik woon hier direct aan een ruiterroute (en Veluwetrail) dus er komt hier vooral 's zomers veel paardenvolk langs... Hoe vaak ik al heb moeten uitleggen dat ze "nee, geen Samber maar een American Paint Horse is"... Lips are sealed
Ik denk dat ze de 1.60 wel gaat halen... D'r moeder was ook al 1.58, maar ik denk dat Dot groter wordt. Een 'real hunter-type' zoals ze in Amerika zeggen Tong uitsteken

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:21

Kassa dan Haha! Ik heb eens gelezen op een USA-forum dat elke cm boven de 1.60 $1000 waard is bij de hunter-fans Vingers aflikken

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:15

oja???? interessant.
ik heb ook nog een jaarling en die van mij is al 1.50 m.
ik gil nu al ik heb een kameel. Haha!
hoe groot ze uiteindelijk gaat worden, geen idee. paps en mams waren niet zo verschrikkelijk groot. zal deze week wel weer eens foto's gaan maken.

leuk beestje trouwens francis, is ze ook een dot in omgang?

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 23:16

Ja, ok Rina...maar wat voor paardje heb jij? Een jaarling van 1.50 kan op zich best, maar je moet ook naar het ras kijken. Voor een KWPNer of een Trahkener ofzo is het denk ik vrij normaal... dan worden ze rond de 1.70 ofzo en dat is voor deze rassen een normale maat. Maar een Paint is gemiddeld tussen de 1.45 en 1.55, en dan is een jaarling van ruim 1.48 dus groot! In weze zou ze voor een Reiningtype al uitgegroeid zijn...

Dank je voor het compliment trouwens en ja, Dot doet haar naam eer aan... Eigenlijk heet ze Dot vanwege de 'dot' (=engels voor stip) op haar hoofd, maar ik hoopte wel dat ze die naam ook in't Nederlands waar zou gaan maken. Ze is heel braaf, wél ondeugend af en toe, maar goed, dat mag voor een jaarling vind ik. Maar als ik bij haar kom krijg ik altijd een kus van d'r... ze vraagt er zelfs om, want als ik haar geen kus op d'r neus geef, blijft ze met d'r neus naar m'n gezicht komen tot ik het wel gedaan heb. Haha!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

zozo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:01

Sugarmiss schreef:
Kassa dan Haha! Ik heb eens gelezen op een USA-forum dat elke cm boven de 1.60 $1000 waard is bij de hunter-fans Vingers aflikken


oh Verward dan moeten we nu maar eens 'Copper' gaan meten dan.... Tong uitsteken

De gemiddelde paint tussen de 1.45 - 1.55?
wauw....ik geloof dat Copper ook wel boven de 1.60 zit ...
mag ie dan nog wel 'door' voor paint ? }> Clown
Misschien toch maar eens meenemen naar de 'halterklasses'?
Ik zal binnenkort weer eens wat foto's maken & neerzetten...kunnen jullie zien of ie gegroeid is. Haha!

Maareh.... Francis; ze wordt wel mooi hoor Kwijl ik zie toch wel een heel apart (maar ook eigenwijs) koppie Cool mooi, groot & rond oog, zie ik graag! Knipoog
En je bent dus ook goed geplaatst! Gefeliciteerd!!!

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 17:27

Mooie foto's Francis, toch vind ik haar in het echt veel mooier Lachen Deze foto's zijn ook wel erg donker vind ik Haha! Maar het blijft een mooi beestje...en erg groot natuurlijk Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:46

Francis schreef:
Ja, ok Rina...maar wat voor paardje heb jij? Een jaarling van 1.50 kan op zich best, maar je moet ook naar het ras kijken. Voor een KWPNer of een Trahkener ofzo is het denk ik vrij normaal... dan worden ze rond de 1.70 ofzo en dat is voor deze rassen een normale maat. Maar een Paint is gemiddeld tussen de 1.45 en 1.55, en dan is een jaarling van ruim 1.48 dus groot! In weze zou ze voor een Reiningtype al uitgegroeid zijn...

Dank je voor het compliment trouwens en ja, Dot doet haar naam eer aan... Eigenlijk heet ze Dot vanwege de 'dot' (=engels voor stip) op haar hoofd, maar ik hoopte wel dat ze die naam ook in't Nederlands waar zou gaan maken. Ze is heel braaf, wél ondeugend af en toe, maar goed, dat mag voor een jaarling vind ik. Maar als ik bij haar kom krijg ik altijd een kus van d'r... ze vraagt er zelfs om, want als ik haar geen kus op d'r neus geef, blijft ze met d'r neus naar m'n gezicht komen tot ik het wel gedaan heb. Haha!


ik snap dat een warmbloed zoals een kwpn-er op 1 jarige leefdtijd al 1.50 moet zijn, anders heb je een leuke e-pony. maar mijn jaarling is een quartermerrie, skip poco sue tivio genaamd. ze is gefokt als allround paardje. vader is een halterrype en moeder een cuttingpaard. hier een fotootje van haar.

Afbeelding

zie nu dat het wel een heeeeeel klein fotootje is, weet iemand nog een betere site om foto's te uploaden Verward ik word er nl. helemaal gek van.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 09:41

Ah ja, voor een Quarter is ze dan inderdaad 'lekker aan de maat' Haha!
Komt dus waarschijnlijk door de Halterbloedlijn. In Amerika zijn dat vaak van die 'kastelen' van paarden!

Voor uploaden van foto's gebruik ik MSN-photos... maar je moet wel altijd eerst de grotere afbeelding in je scherm zetten voordat je de URL copieert, want als je het van de kleine doet, krijg je ook de URL voor de kleine foto. Misschien dat je dat op 'jouw site' ook zo kunt doen?
Hier is de link voor MSN: http://photos.msn.com/
Wel eerst even 'subscriben'....

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:54

Wat een leuk paard! Die bruine vlekken om d´r ogen zien er echt grappig uit Pling !!!
Waar in Dld. was je op de keuring??

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 17:27

Het was geen keuring maar een wedstrijd... Ik rijd western, en één van de wedstrijdonderdelen is Halter. Een soort exterieurkeuring, ongeveer het zelfde als op een hondententoonstelling: "wie heeft het mooiste paardje". Dit onderdeel kun je al van veulen af aan mee doen.
Dit was dus op de Duitse Kampioenschappen voor Paints (APHA approved) in Neuwied.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 67 bezoekers