zwarte (b)engel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

zwarte (b)engel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 12:20

allereerst weer wat achtergrond informatie: Het is een pittige tante, vroeger voor de kar beleerd en daarna heb ik haar pas ingereden. Voor de kar word ze met stang gereden, onder het zadel loopt ze al een hele poos goed op een ongebroken bustrensje dus dat houden we zo! Mevrouw weet waar de grenzen liggen, maar probeerd die nog altijd te verleggen Knipoog De sporen zijn niet bedoeld om te mishandelen, ik probeer er bepaalde hulpen mee te versterken die ze anders negeerd!

De foto's zijn over 2 dagen genomen, de eerste dag was weer een poging tot dressuur. Door het slechte weer dat lang aanhield ben ik eindelijk sinds een week of 2/3 weer in staat goed te rijden in de wei, het is voor mij ook écht weer wennen om weer zo aan het werk te moeten gaan en haar er echt 'onder' te houden zeg maar ( in het bos crossen we altijd wat, dat vind ze ook een stuk leuker!) Ik had gewoon een vreselijk slechte dag, dat is ook wel aan mijn houding te zien. Verder ben ik deze week naar de dokter geweest voor mijn ogen, heb er al zo'n anderhalf tot 2 weken érg veel last van en hoop er zo snel achter te komen wat het nou precies is!

dus, bij deze de foto's van Sun.. opbouwend commentaar is welkom als je me uit kan leggen waarom en hoe jij het op zou lossen Lachen let wel: ik ben zeker geen Anky en heb ook mijn slechte dagen!

1. Afbeelding
over mijn houding zullen we het maar niet hebben, maar hier zie je dus dat ze gaat hangen en sloffen..
2. Afbeelding
Eindelijk weer tempo erin zonder een rodeo, wederom belabberde houding - en ik moest níét poepen. Ik wéét dat ik niet aan de teugels trek (de rechter staat ietwat slap, te zien als je eventjes je bril opzet en op het scherm gedrukt gaat zitten Koe ), maar als ik de foto zie moet ik haar wel meer ruimte geven in de sprong.

3. Afbeelding
4. Afbeelding
beugel gaatje korter gemaakt Clown
5. Afbeelding
nette afzet, maar er mag iets meer tempo in

mijn commentaar:
* Mijn houding: foto 1&2 waren van mijn superslechte dag, spierpijn&ogen, en dan nog de enge hoek met vogeltjes Ziek Normaliter is mijn houding redelijk, maar dit is gewoon te belabbert voor woorden.
* Ik heb sunny een tijd (te)veel terug en omlaag gereden waardoor ze dus vreselijk begon te hangen en op de voorhand liep, dit probeer ik te verhelpen door veel (schijn)overgangen te rijden maar daar word ze vreselijk heet van. Ze is dol op springen, zodoende bekijk ik nu of ik haar achterhand kan verbeteren door lage kruisjes te springen.
* Het is een pittige, zeker niet makkelijke tante die de laatste tijd voornamelijk bokbuien had. Die bok-energie probeer ik nu langzaam te veranderen in positieve, bruikbare energie..

Afbeelding
met de groetjes van sunny -die even de nieuwe pad moest showen- Doei, doei

sylviej

Re: zwarte (b)engel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:29

leuke ponyy!!!

echt een mooi hoofdje heeft ie

en ook mooi fris dekje!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:47

Leuk paard, is het een welsh cob ofzo?
Even over de opmerking met de stang voor de wagen. Veel mensen denken dat menpaarden een harde mond hebben door gebruik van een een stang. Een stang is echter bedoelt om de hulpen beter te laten doorkomen omdat je in plaats van een halve meter, soms wel vier meter tussen je hand en de paardenmond heb. Je kan dus prima zo'n paard met een trensje rijden

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:53

niet zo onzeker zijn...ziet er gezellig uit....

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:38

mooie foto's Haha! is een leuk paardje...!