Op het NK Western vorig jaar besloten Romkabouter en ik dus een "equipe" te vormen op de TREC in Lunteren 2007. Zo gezegd, zo gedaan en in die hoedanigheid reisden we beide, Romkabouter vergezeld door susan en zijn Solid Paint Bred ruin Chip Of Chipola, oftewel Stanley. Ik ging samen met mijn meisje Simply Lost My Spots, ook een Solid Paint Bred zoals haar naam al aanduidt.
Op zaterdag werdt de POR vereden (het onderdeel van ca. 25-30 km met kaart en kompas en in volledige uitrusting), op zondag de MA (150m langzaam mogelijk galoperen en dan 150m terug zo snel mogelijk stappen. 1 pas "uit gang" en je kreeg 0 punten!) En daarna de PTV (onderdeel waarbij je verschillende hindernissen op voorgeschreven wijze moet nemen, o.a. een bezembak, slalom, labirint, onder laaghangende takken door (30 cm hoger dan schofthoogte van je paard), achterwaarts aan de hand en onder het zadel tussen balen in, een brug, hek, waterbak, afgrond naar beneden stappen, heuvel op galoperen enz.)
Voor meer info over TREC kijk op http://www.trec-nl.nl
Hier de foto's die susan en ik gemaakt hebben, gelukkig is er ook druk door een prof gefotograveerd en tevens is alles op dvd opgenomen gezien susan zich als vrijwilliger geeld had en geen tijd had ons heel de dag op de foto te nemen.

We gaan een weekend op TREC en nemen mee: VEEL!

Simply en ik zijn er al en ik begin vast uit et pakken met Sim rustig om haar heen kijkend...

Romkaboter en susan arriveren en al snel is susan liefdevol de tent aan het opzetten:

We zijn daarna zo'n 5.5 uur bezig geweest met zelf ingetekende route op de kaart de weg rond Lunteren te vinden, wat een prachtige omgeving! In de Zandgroeve kregen we de eerste 4 PTV hindernissen al, berg af (steil!!) stappen, waterbak door, brug over en heuvel op galoperen. Daar boven op de heuvel stond de lunch klaar en werdt ook onze bepakking gecontroleerd op alle (verplichte!) spullen die we mee moeten nemen.
Onderweg werden Stanley en Simply echt mega goede maatjes dus bij terugkomst op het terrein besloten we één grote paddock te maken en ze samen te zetten. Dat ging helemaal GOED!

Daarna heb ik mijn bedje opgemaakt in de trailer, was de eerste keer dat ik in de trailer sliep en ondanks de kou heb ik eigenlijk wel erg lekker geslapen nadat we een avondje lekker aan het "kampvuur" (lees:kaars) gezeten hebben met een tweetal bokkers die we ook van Endurance kenden.
De volgende ochtend was ik al erg vroeg wakker, ik hoorde Simply schrapen, ze wilde hooi en wel NU!

Die morgen was het echt heerlijk rustig en het blijft verbazingwekkend hoe braaf en makkelijk alle paarden stonden in de paddoks!

Na een paar uur klaarde het wat op, kwam de zon tevoorschijn en moesten we ons klaar maken voor de MA!

Even lekker losstappen...

We zagen al snel dat de meeste ruiters vooral gewoon nun best deden de paarden in 1 gang te houden en zich niet zo heel veel op het tempo concentreerden, gezien je alle punten verliest als je maar 1 pas in de verkeerde gang gaat. Onderweg zaten er strategisch geplaatste vrijwilligers die het nauw in de gaten hielden!
Bokker Carola op Ad:

Romkabouter op Stanley die echt mega netjes en rustig galopeerde zolas een echt westernpaard beaamt!

En ik op Simply die wel wisselde van de linker naar de rechtergalop, maar gelukkig geen draf liet zien!

Na een paar uur rust en uitgebreidt het parcours gelopen te hebebn onder leiding van Merens was het tijd voor de PTV, het obstakel parcours. Helaas heb ik daar geen foto's van, dat was wel MEGA leuk! Simply en Stanley, beide geen "springpaarden" of paarden die ooit echt gespronbgen hadden namen de hindernissen super! De "western" onderdelen als de brug en het hek en achterwaarts gaan tussen de balken waren voor Nederlands Kampioen Trail Stanley een "piece of cake". Simply heeft zich echt van haar beste kant aan mij laten zien en heeft heel het weekend met plezier gelopen!
Hier nog even een poseer foto van Sim en Stan, Rom en ik die uiteindelijk in de T2 (beginners) een mooie 4e plek wisten te behalen! TREC is LEUK en zeker voor herhaling vatbaar! Trots zijn we op onze veelzijdige Paints!

" wil ik dit ook!! Lijkt me helemaal super. 
Wat een leuk verslag met dito foto's! en wat staan jullie er leuk op samen met die 2 Solid Paint Breds zonder bit! Ziet er echt goed en relaxed uit SUPER!