Maarja, Spaanse zadels horen niet op Hafjes, dat was mijn gedachte. Maar mijn Haflinger heeft wel een schoft en een nog rondere rug, dus misschien was het zadel wat.
Vandaag reed ik het zadel zonder dekje, om te zien of die ook zonder pad goed zou liggen op de rug. Nou, dat lag als een huis, zat als een huis, dus dit zadel is goedgekeurd en we gaan het kopen.
DAAROM ZIT ER DUS GEEN DEKJE ONDER!
Onder dit type zadel, de Zaldi Schooler, hoeft in principe ook geen dekje door de linnen onderkant maar het is wel gebruikelijk voor de zweetopname enzo. Gelukkig heb ik geen zweetmachine.
Alles is nog een beetje onwennig. Is ook wel te zien.

Hallo zadel waar ga jij met dat paardje naartoe?

Even wennen hoor, door het suede zit je vastgeplakt aan het zadel. Is wel lekker maar af en toe een beetje raar.

Jammer van het voetje maar geeft wel een prettig beeld.

Mooiste foto, vind ik er mooi uitzien.

Tja galop, galop is een beetje moeilijk voor mij. Meneer had een vrij aparte gallop die moeilijk uit te zitten was. Ik heb op hem leren galoperen zonder zadel zodat ik m'n zit kon oefenen.
Helaas deed dat mijn voetjes niet veel goed. Ja, ik heb zeer bewegelijke enkels

Word aan gewerkt!

*ramt voeten naar binnen* Ja maar, hij gaat haaaaard!

Scheurijzer...

En als laatste, Engels, Western en Spaans.

Hou commentaar vriendelijk, natuurlijk.

Het was nog een beetje onwennig maar het zadel zit wel heerlijk.
Maar:
- toch niet proberen m'n schouders op te trekken.
- blijven lachen!
- Tenen naar binnen, zeker in galop.

Berichtjes zijn altijd leuk!

edit; oh ja, voor ik het vergeet. Ik ben van plan deze kleur Schooler te kopen met London kleur hoofdstel. Wat vinden jullie een leuke kleur pk/leatherfeel pad voor eronder?