Eerste wedstrijd

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 19:43

Vandaag m'n eerste wedstrijd gehad met m'n 4-jarige. Ze is nog wat jong, slungelig, speels en kijkerig. Maar thuis gaat het eigenlijk best goed. Dus mocht ze vandaag mee naar haar eerste wedstrijd. De wedstrijd werd verreden in een 20 bij 60 bak, dus aan 2 kanten witte hekjes om een 20 bij 40 ring te krijgen. Verder hadden ze doeken over de bakrand gedrapeerd om alles mooier aan te kleden. Genoeg te zien dus.

Het losrijden kon in de binnenbak, of in de buitenbak. De buitenbak zat tussen de 2 binnenbakken in. De paarden konden dus het parkeerterrein zien, maar ook iedereen die van en naar de bak ging waar de proefjes gereden werden. Ik had mij voorgenomen om buiten los te rijden. Het was mooi weer, en mijn paard kon hier veel van leren. In het begin heb ik behoorlijk wat wegspringacties van mijn paard moeten uitzitten. Bepaalde dingen waren 'eng'. Uiteindelijk liep ze toch behoorlijk fijn met losrijden. Met wat hulp kon ik de wedstrijdring in (deur moest open gehouden worden e.d.). Ze stapte braaf door de opening in het witte hekje. Maar verder dan deze ingang ging ze niet.
Maar na even diep ademhalen kon ik haar toch de ring inrijden. De eerste 3-4 rondjes bleef ze kijken, hoefslagrijden was niet te doen. En toen ging het beter. De jury gaf mij gelukkig de tijd om mijn paard evne tot rust te laten komen. Na een rondje of 6 moest ik beginnen. Mijn paard liep toen netjes. Het resultaat was eigenlijk een foutloze proef. Af en toe was de aanleuning wat onrustig, maar er waren geen oefeningen mislukt. Alles had wat flitsender gekund volgens de jury, maar dat zat er nu gewoon niet in. Braafheid is de eerste keer belangrijker dan het ideaalbeeld. Het resultaat 175 punten. Niets lager dan een 5. Zelfs het halsstrekken was een 6 (geeft toch aan dat ze in de ring ontspannen was). Helaas net een paar punten te weinig voor een winstpunt, maar ik was niet ontevreden.

Hier wat foto's van het losrijden (ik moet toch echt afleren om naar beneden te kijken en m'n hakken mogen soms wel wat lager):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ietsje achter de teugel, teugels hangen ook door.
Afbeelding

Afbeelding

Galopje (zweefmoment)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bentuh

Berichten: 3453
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:59

ik vind het er echt heel netjes uit zien.
ook redelijk ontspannen vooral voor zo jong paard.

alleen je hakken soms wat meer uitdrukken..

Dess
Berichten: 1674
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:33

Het ziet er erg goed uit. Alleen probeer iets minder naar beneden te kijken Lachen veel succes nog met je wedstrijden!

L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:42

Ziet er inderdaad heel goed uit. Maar zoals Dess al zei minder naar beneden kijken. Vind trouwens wel dat je een SUPER mooi jasje hebt.

Carolien61
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:52

Ziet er lekker uit, misschien zelf iets minder nagefelijk zijn dan je paard Haha!

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 00:06

li3kuhhh schreef:
Ziet er inderdaad heel goed uit. Maar zoals Dess al zei minder naar beneden kijken. Vind trouwens wel dat je een SUPER mooi jasje hebt.

Bedankt. Dit jasje is een eigen ontwerp. Ik ben in 2004 naar Thailand op vakantie geweest en had gehoord dat je daar goedkoop maatkleding kon laten maken. Dus thuis wat geschetst, wat foto's van biesjes e.d. opgezocht en daar een kleermaker opgezocht (Chang Mai). En uitgelegd wat ik wilde (4 knopen voor, 3 per mouw, 2 splitjes achter, biesje zus, zakje zo, enz). Hierna stoffen uitgezocht (cashmirwol, kraag is iets donkerder dan de rest van het jastje) en een prijs afgesproken. Kosten: 90 euro.

Maar het kan nog goedkoper. In Vietnam (Hoi An) maken ze zoiets voor 30 dollar. Heb namelijk tijdens een andere vakantie (2006) een zwarte laten maken. Ook weer een eigen ontwerp. Deze is behoorlijk anders dan m'n blauwe die je op de foto ziet. In Vietnam een zwart jasje laten maken, ook met goudkleurig bies. Maar nu niet heel smal, maar een bies van 8 mm breed. Verder 1 splitje achter en direct daarnaast knoopjes van goudkleurig zijde. Ook de knopen op het jasje zijn van zijde. Ook dit jasje is van cashmirwol, maar de afwerking is toch wel minder dan van het jasje uit Thailand. De voering zit er slordiger in.
Overigens kun je in Vietnam ook voor ong. 30-40 dollar laarzen op maat laten maken. Ik heb een poging gedaan om leren rijlaarzen te laten maken. Maar dit ging helaas bij het ontwerpen al mis. Zodra ik begon met een rits achter of aan de zijkant buiten wilden zij de rits per se aan de binnenkant zetten. OP dat moment ben ik niet verder gegaan, heb nergens werkelijk een bestelling gedaan. Heb wel 5 schoenmakers geprobeerd, maar het is echt oppassen. Of ze willen voor vrouwen laarzen met hoge hak (jaja, zelfs als je foto's laat zien van rijlaarzen zoals je ze hebben wilt), of de ritsen gaan fout, of het opmeten gaat fout (te laag).

Dus een tip voor iemand die in Azie maatkleding wil laten maken: zorg dat je een kleermaker treft die goed engels spreekt. GA anders niet met iemand in zee, dan gaat het fout. Zorg verder voor duidelijke foto's en schetsen. Leg uit dat je je in het jasje moet kunnen bewegen, anders zijn de mouwen bij de bovenarmen veel en veel te nauw.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-03-07 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:07

Ik heb je vanmorgen zien rijden, want ik was de ringmeester Haha! Ik vond het een erg fijn een ontspannen beeld geven en je bent goed op weg. Je paard loopt momenteel nog te veel op de voorhand en is soms nog wat onrustig in de aanleuning. Probeer in de training wat meer van achter naar voren te rijden, het achterbeen treedt nu nog niet zo veel onder. Als je nu wat minder van voren doet en wat meer voorwaarts rijdt dan komt het achterbeen er wat meer onder en gaat ie wat meer van de voorhand af. Als ie lekker voorwaarts is kun je weer wat meer van voren doen.
Je moet dit niet als commentaar zien, maar als trainingspunten. Je paard is nog jong en deed het zeker niet verkeerd voor de eerste keer, en je hebt een heel braaf paard onder je kont.
Veel succes in de toekomst.
Wat waren trouwens je punten? Lachen

liesje_waal

Berichten: 2879
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:13

mooi paardje hoor Lachen
ziet er idd netjes uit voor de 1ste keer op wedstrijd
alleen 1 commentaar
probeer je polsen recht te houden en op je piano handjes te letten Haha!

maar erg mooi dier kom zeker goed met jullie
passen leuk bij elkaar

oja en wat vrolijker kijken op de foto's Haha! hah

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:26

mooi paardje ,ziet er netjes uit !,,
met de foto word het beter Knipoog

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:29

Ziet er goed uit hoor, en goed resultaat voor de eerste keer hoot! Probeer wel wat beter recht op te blijven zitten

Pietje20199

Berichten: 429
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Grunn!

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:05

voor de eerste wedstrijd ging het super!!
Je paard heeft zich netjes gedragen, behalve dan soms bij het los rijden Knipoog

Mooi dat er toch een heel aantal foto's zijn gelukt!!