pancras @ longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

pancras @ longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 13:58

Maak kennis met Pancras. Is nu voor het eerst op bokt te zien Haha! .
het is mijn verzorgpaard sinds 3 maandjes nou ongeveer. Hij is 13 jaar en een Z dressuurpaard. Ook heeft hij in het circus gelopen en kan dus alle kunstjes (alleen ik weet het nog niet allemaal Clown ). Ik ben nu bezig hem te leren springen en dat gaat veel beter dan ik had gedacht. (onder het zadel record 1.05 en met vrijspringen 1.40) Vandaag heb ik hem voor het eerst met bijzet gelongeerd (iniedergeval samen met mij voor het eerst Tong uitsteken )

oohja aan de ene kant is zijn kont een beetje vies, maar ik natuurlijk als ik aan kom gaat hij nog lekker in de modder rollen en gaat het deken omhoog zitten. Het was dus nog nat en kreeg het niet schoon. Clown

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
en nog even lekker uitdraven
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding

groetjes margo

LMR

Re: pancras @ longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:39

Wat een superleuk paardje!
Het longeren ziet er ook netjes uit.
Hoe kom je aan een circuspaardje dan?? Hadden ze uitverkoop:P

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:41

haha.. nee de vorige eigenaar was een clown Clown
De eigenaar nu rijd alleen op zondag op hem buiten.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:41

Wat een leukerd! al zijn kunstjes ontdekken word nog fijn!

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:47

Wat een mooi paard, ik dacht eerst dat hij een pony was aan de foto's. Loopt wel mooi, foto's onder het zadel?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:55

Mooi bont is niet lelijk! Gaaf beestje hoor!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:02

bedankt allemaal.
DIe kunstjes ondekken word inderdaad nog heel fijn. Gelukkig heb ik de passage en de spaanse pas door, dit deed hij heel vaak terwijl ik dacht die hulpen niet te geven. Ik heb echt al heel veel geleerd van dit paard. Je moet de hulpen echt precies goed geven anders doet hij gewoon niks, of iets anders Clown .
@ mijn_paardje: Ik heb wel een fototje onder het zadel volgens mij, maar dat was toen ik hem net een weekje reed. Staat als het goed is in mijn profiel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:46

Chris_Fire schreef:

Clown Haha! Ghehe, in de uitverkoop bij de clown uit het circus dus Knipoog

Nee, zonder gekheid; leuk paardje hoor, loopt best wel goed zo aan de longe Knipoog Wel lijkt het alsof het bit iets mee naar 'boven' beweegt, maarja, kan ook gewoon vanaf de foto zo lijken hoor Knipoog

Heb je hem al gereden? Hoe rijdt hij? Lachen Edit: sorry, heb je vorige berichtje even gelezen, en foto's in je profiel gekeken. Loopt netjes, leuk beestje om te zien Lachen
p.s Kun je niet aan die 'clown' vragen waar alle 'knopjes' zitten voor zijn kunstjes? Dat lijkt me érrug leuk; kant en klaar paard, je moet alleen even de bijbehorende hulpen en commando's kennen Lachen

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:56

kan leukj lopen! alleen soms iets te gehaast heb ik t idee

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:21

hele leuke pony, wat is zijn afstamming? ras? Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:34

wat een geweldig leuk vlekjes dier!! Ben helemaal gek van mooi getekende bonte paarden. Duivel ruilen? jij mijn schimmel is het vlekje Tong uitsteken haha (grapje) echt een geweldig leuk dier. nog iets meer bespieren en het plaatje is nog meer af.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:31

JoyCiej007 schreef:
Chris_Fire schreef:

Clown Haha! Ghehe, in de uitverkoop bij de clown uit het circus dus Knipoog

Nee, zonder gekheid; leuk paardje hoor, loopt best wel goed zo aan de longe Knipoog Wel lijkt het alsof het bit iets mee naar 'boven' beweegt, maarja, kan ook gewoon vanaf de foto zo lijken hoor Knipoog

Heb je hem al gereden? Hoe rijdt hij? Lachen Edit: sorry, heb je vorige berichtje even gelezen, en foto's in je profiel gekeken. Loopt netjes, leuk beestje om te zien Lachen
p.s Kun je niet aan die 'clown' vragen waar alle 'knopjes' zitten voor zijn kunstjes? Dat lijkt me érrug leuk; kant en klaar paard, je moet alleen even de bijbehorende hulpen en commando's kennen Lachen

Wat bedoel je met naar 'boven' bewegen? Wnat ik zie niet vanaf een foto dat het bit naar boven beweegd? (maar misschien begrijp ik het verkeerd, ben blond namelijk Clown )

Jaa hij rijd echt heel fijn, maar je moet wel echt heel precies zijn. Een vriendin van mij heeft er een aantal keer op gereden laatst en vond dit het moeilijkste paard waar ze ooit op gereden heeft. (terwijl het haar eerst een makkelijk paard leek, tja het is tenslotte een Z paard Tong uitsteken ) Ik ken de vorige eigenaar niet. Wel had de huidige eigenaar gezegd dat de vorige eigenaar (snap je het nog Tong uitsteken ) een keer langs zou komen om het te vertellen, maar ik heb hem nog niet gezien. Laatst in de springles kwam ik wel iemand tegen die bij de 'clown' in de ponyclub reed.

Hollybolly schreef:
hele leuke pony, wat is zijn afstamming? ras? Knipoog

De afstammeling is mij verteld, maar ik zou het echt niet meer weten, zal het nog wel een keer vragen. Het ras, tja het is een kruising, er zat iniedergeval volbloed in.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:39

Zie foto 8 en 10. op 8 lijkt het alsof het bit ineens veel hoger in de mond hangt dan op de andere foto's. Op nr. 10 lijkt het mij alsof er redelijk veel druk staat op de bijzets. Maar is niet hinderlijk hoor, ik merkte het alleen even op Knipoog

En die zin valt nog prima te snappen hoor; sommige stukken die ik moet lezen voor mijn studie rechten hebben zijn veel ingewikkelder qua structuur en zinsbouw Tong uitsteken

En ja, fijn dat je hem zelf goed kunt rijden, denk zelfs dat het voor menigeen een goed leerpaard zou kunnen zijn, als je alles précies moet doen; zo leer je jezelf ook geen rare gewoontes aan, maar blijf je consequent met je hulpen.

Vind het echt een leuk paardje, ook met dat hele verhaal er achter Lachen je mag trots zijn op zo'n leuk beestje Lachen

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:30

JoyCiej007 schreef:
Zie foto 8 en 10. op 8 lijkt het alsof het bit ineens veel hoger in de mond hangt dan op de andere foto's. Op nr. 10 lijkt het mij alsof er redelijk veel druk staat op de bijzets. Maar is niet hinderlijk hoor, ik merkte het alleen even op Knipoog

En die zin valt nog prima te snappen hoor; sommige stukken die ik moet lezen voor mijn studie rechten hebben zijn veel ingewikkelder qua structuur en zinsbouw Tong uitsteken

En ja, fijn dat je hem zelf goed kunt rijden, denk zelfs dat het voor menigeen een goed leerpaard zou kunnen zijn, als je alles précies moet doen; zo leer je jezelf ook geen rare gewoontes aan, maar blijf je consequent met je hulpen.

Vind het echt een leuk paardje, ook met dat hele verhaal er achter Lachen je mag trots zijn op zo'n leuk beestje Lachen

Ik zal er is op letten de volgende keer, misschien was het gewoon een moment opname. Op foto 10 klopt het dat er een beetje druk op staat, maar als je goed kijkt staat er geen druk op de bijzets maar op de longeerlijn. Ik doe dit meestal heel even zo om goede stelling naar binnen te krijgen.

En dat het een goed leerpaard is dat weet ik wel heel zeker. Ik heb in zo'n korte tijd echt zoveel van hem geleerd.

de rest allemaal bedankt Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:43

Eey gaaf dier ! Zit een lekker koppie op margo! Succes met hem, super leuk voor je! ennuh.. c you @ wedstrijden hea!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:09

en daar hebbe we Pancras! leuke foto's Margo! ahh, da koppie op foto 10, echt een schatje! en nu nog foto's van 1.40 springen met jou erop he! we wille bewijs! Knipoog

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:49

Wat een leuk beestje zeg, leuke foto's Haha!