Lotus loswerken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Lotus loswerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:46

Vandaag was mijn man mee om foto's te maken van Lotus. Het is een 14 jarige ruin va FaramxSaffier. Eerlijk is eerlijk, dit is het moeilijkste paard dat ik ooit gereden heb ( wat ook iets kan zeggen over mijn ervaring natuurlijk Tong uitsteken ). Na twee jaar tobben gaan we echter in april ons B-debuut maken.
Vandaag is alleen niet echt representatief voor onze rijstijl. Hij was net bij de smid geweest en zo stijf als een hark. Dus ik heb alleen even losgereden en hem toen weer weggezet. Het was alleen zo lekker weer, dat er wel foto's genomen moesten worden. Volgende week gaat het immers weer sneeuwen.

Afbeelding
Ik zit voor de rest niet scheef ofzo Bloos Wel duidelijk zijn aparte kleur te zien, inclusief aalstreep

Afbeelding
Hij moest natuurlijk wel een beetje aan het werk ( en hij is het er niet echt mee eens)

Afbeelding
LDR Haha! Nee hoor, meneer duikt nogal graag naar beneden. HIj was nog steeds boos volgens mij.

Afbeelding
Even wat begrensen om langs de enge fotograaf te gaan. Alleen mag ik op de buitenteugel wel wat contact houden Bloos

Afbeelding
En als laatste nog even zijn mooie hoofd. Inclusief prachtige surferlook-kuif die zijn eigenaresse er af wil halen Huilen Ik vind die voorpluk echt typisch Lotus, dus ik laat hem lekker zitten.

Mijn eigen commentaar:
- ik ben zo scheef als een hoepel
- ik werk nog veel te veel terug met mijn binnenhand. Omdat hij verchrikkelijk lastig is en constant wegspringt naar het midden van de bak, houdt ik hem heel erg op de binnenteugel als begrenzing. Dit moet ik echt fijner af leren stellen.
- de aanleuning kan nog veel beter, maar op onze 'normale dagen' rijdt ik hem er wel meer met de neus uit.
(begint weer te twijfelen over B-debuut Knipoog )

_Wide_Utopia

Re: Lotus loswerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:50

leuk paard zeg!!!
sneeuw Gaaaap
waar heb je dat dan gehoord..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:53

OP het weerbericht. Echt drama, alles is net een beetje opgedroogd, krijgen we weer rotweer!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:53

Lotus is echt een onwijs gaaf paard zeg.. Kwijl
Prachtige foto's ook! Ziet er netjes uit!
Ben benieuwd hoe jullie het officieel zullen gaan doen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:50

Wat een mooi paard zeg Erleyne Kwijl Verder ziet het erg helemaal niet zo verkeerd uit hoor Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:53

Wow, wat een heel mooi kleurtje heeft jou paardje zeg!
Hoe hete die kleur?

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:55

Echt een gave kleur heeftie Haha! en ik vind het er zeker niet verkeerd uitzien !! Succes met je B debuut !:D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:56

Heej, Mooie foto's, ziet er ook goed uit Ja
Met name op foto 2 vind ik hem mooi door het lijf lopen ondanks het staartzwiepen.

Jammer dat je geen foto's hebt van rechtsom. Ik denk dat je doordat je wat scheef naar rechts zakt. Je je linkerhand ook meeneemt. Daardoor werkt die terug.
Rechtsom heb je aan je linkerhand w.s. een betere buitenhand.

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:57

Wat een leuk paard Haha!!
Super om eens foto's van jullie te zien!
Succes verder!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 07:52

@Kelly: je hebt helemaal gelijk· Mijn linkerhand is ondertussen aardig beroemd op stal. Als ik les heb, wordt die regelmatig bij naam en toenaam genoemd Bloos
De foto's van de andere kant waren allemaal mislukt Huilen Als het weer lekker weer is, zal ik Gerco weer een meenemen om de andere kant ook te fotograveren.
Bedankt voor de complimenten! Lotus begint er inderdaad steeds beter uit te zien, toen ik hem net ging rijden was het echt zo'n schlemiel. Nu begint hij wat glans en spieren te krijgen en is het ineens een heel ander paard.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:09

Ik denk dat je je linkerhadprobleem het beste op kan lossen door je schouder aan die kant los te laten. die trek je op. wat je ook kan proberen is je paard recht te rijden door, niet die kinker hand omhoog en in je kruis te trekken maar, door juist die linkerhand van de hals af te nemen en wachten tot ie daar aanleuning pakt. Het kan goed zijn dat ie dan helemaal naar binnen valt en haaks de bocht omgaat maar als je het voor elkaar hebt dan wordt ie daardoor wel echt recht. Nu gaat ie namelijk zijn hoofd kantelen

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:25

zo he super mooi paard zeg, ik vind dat je hem netjes rijd, succes in t B!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:29

Gave kleur heeft hij! Succes!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 11:36

Dank je, ik heb net vanochtend mijn startkaart gekregen, het gaat dus echt beginnen Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:38

Hele mooie foto's Erleyne!! Erg mooi paard zeg! Bloos!
En die voorpluk, lekker laten zitten! Vind hem mooi zo!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:38

Inderdaad mooie kleur Ja Ziet er lekker uit hoor!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:24

Eindelijk je startkaart!
Veel succes met wedstrijden Ja
Gaat helemaal goed komen Haha!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:34

prachtig paardje.erg mooie kleur vind ik

commentaar ; vind dat hij er laag loopt met zijn hoofd, verder ben ik het met je eigen commentaar meestal wel eens. fijn dat je het zelf ook ziet , veel succes in de b ! Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:39

Haha, ja als iemand weet waar mijn fouten liggen, dan ben ik het wel ( en mijn man die constant mijn gezeur moet aanhoren over hoe moeilijk paardrijden eigenlijk is Haha! ). Hij heeft inderdaad een vrij lage hoofdhouding. Hij hangt ook heel erg graag. Dit is deels aangeleerd door een vorige ruiter, maar heeft ook te maken met zijn bouw. Hij lummelt gewoon graag op de voorhand, en ja, waarom zou je dan je lange nek en zware hoofd inspannen?
Het is al veel beter, hij heeft maanden met zijn hoofd op zijn knieën/koten gelopen. Nu kan ik hem op goede dagen zelfs al iets oprichten ( waar hij het dan natuurlijk totaal niet mee eens is ).

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:44

Echt een heel erg mooi paard. Heet die kleur niet zoiets als zilvervos? Of verzin ik dit nu zelf? En die voorpluk geeft hem iets stoers, jammer dat zijn eigenaresse die er af wil halen (ook sneu nu het vliegenseizoen er weer aan zit te komen trouwens).

Heb je gezien dat niet (alleen) jij, maar (ook) je zadel scheef zit? Ligt het wel goed?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:22

Het is inderdaad een zilvervos. Op zijn papier staat hij als bruin, dus dat wordt nog lachen bij een kiene jury. Voorpluk gaat maar een stukkie van af hoor, en hij krijgt een netje, dus met de vliegen zit het wel goed.
Het kan inderdaad dat het zadel ondertussen ook scheef is. Het moet binnenkort weg, want het ligt niet helemaal 100% goed. Het klepperde van de week ook een beetje. Ik denk dat het dringend moet worden bijgevuld en rechtgezet. Maar het is niet van mij, dus ik moet even afwachten wanneer de eigenaresse het laat doen. Ik gebruik het ook nog voor andere paarden, dus dan moet ik wel even een vervanger zoeken. Mijn eigen zadel is veel te breed voor Lotus, dus dat wordt lenen dan.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:23

Ontzettend mooi paard, het geeft een fijn beeld. Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:46

Ik vind het echt een prachtig paard! Die twee jaar was deze heer beslist waard! Oef! Lachen Vind het er overigens heel goed uit zien, van die stijfheid zie ik niet veel....(natuurlijk ben ik ook niet zo heel neutraal Schijnheilig denk als hij er bokkend en steigerend op stond datk het er nog goed zou vinden Haha! )

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:15

Ziet er goed uit!
Succes met je B-debuut!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:19

Mooi paard! Probeer met de stelling evenals bij het afwenden ja binnenhand richting je knie te brengen en niet naar achteren te trekken. Verder kan je paardje zo te zien nog behoorlijk ver komen.