Femke na lange tijd weer @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Femke na lange tijd weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:54

Hallo,
Het paard van mijn stalgenoot heeft in november een peeklap opgelopen, 4 weken? geleden is de VA langs geweest en ze mocht rustig weer met femke beginnen helemaal toppie dus. 3 weken ging het goed maar femke kreeg het in dr bol Vork hard rennen (terwijl ze rustig aan moest doen) alles eng vinden ineens, maar gelukkig geen tempratuur verschil na het gek doen dus mooi en ze liep ook nog rad dus ook mooi. Nou kwam mijn stalgenoot met het voorstel of ze haar niet met pessoa zou kunnen longeeren ook voor de ontspanning etc. de ontspannig die ze 5 maanden geleden nog niet zo had als nu. Nou goed pessoa omgedaan en longeeren maar. Nu genoeg gel*lt hier de foto's Lachen

Er is wel ingestapt Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een reactie zou leuk zijn Lachen

Mrijn

Re: Femke na lange tijd weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:57

Leuk beest om te zien, maar longeren na een peesklap is niet direct iets wat ik zou doen... Longeren is veel meer belastend voor de pezen dan rechtuit rijden. ik heb helaas wat ervaring met peesblessures en longeren mocht echt pas weer als het helemaal was genezen en ik weer voluit aan het rijden was. Bel de vee-arts anders even om te vragen of dit wel een slimme actie was.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 07-03-07 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:58

ziet er leuk uit,, is de bak bij jullie ook al zo'n zwembad..?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:59

Het is verder neit mijn paard dus ga er ook niet over beslissen Knipoog. Ik zou het trouwens ook niet aanraden om er nu op te gaan zitten Nagelbijten / Gniffelen

ceasarlover: Ja heel erg.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:20

Leuk paard! Haha!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:35

Mrijn schreef:
Leuk beest om te zien, maar longeren na een peesklap is niet direct iets wat ik zou doen... Longeren is veel meer belastend voor de pezen dan rechtuit rijden. ik heb helaas wat ervaring met peesblessures en longeren mocht echt pas weer als het helemaal was genezen en ik weer voluit aan het rijden was. Bel de vee-arts anders even om te vragen of dit wel een slimme actie was.

Toen me VA was geweest (6 weken geleden Margot Knipoog ) Zei ze dat ik rustig aan kon beginnen met longeren! (peesklap is nu ongeveer 2mnd over, maar had nog ff gewacht met een nieuw bezoekje van VA want wou het nog aankijken!)
Had het er dus al overgehad Knipoog

Maar wel bedankt dat je het iig meld hoe en wat jij zou doen! Iedere mening etc is van harte welkom!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:52

Zwembad?? een hele zee is het daar haha oke sorry Tong uitsteken
Uhm ik heb het echt gezien en fem heeft het alweer lekker in de bol Tong uitsteken ze liep echt heel mooi lekker oortjes naar vore dat als ik lin moet geloven onder het longeren bijna nooit te zien was voor de peesklap Knipoog Ben blij dat ze weer de oude begint te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:55

heey ziet er leuk uit! Was wel donker he??
Maar ze gebrukkt d'r achterhand al redelijk zeg!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:00

Hehe beter dan de oude Lisetje! Heb haar nog nooit in de 6jr dat ik haar heb zo gezien! Ze had er gewoon weer lol in! En ze liep voor het eerst echt lekker!

En ja het was al erg donker Cinnepin! Maar achterhand gebruikt ze indd al redelijk goed!
Het komt helemaal goed met me dametje! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:02

Ahh daar hebben we Femke Lachen ze ziet er goed uit lin!
Maar een echte peesklap, is niet in 3 maanden genezen. normaliter staat hier 4-6 maanden voor voordat je überhaupt kunt verwachten dat er wat herstel is. Helaas kun je een pees alleen maar via een scan/echografie zien en met oog alleen maar voelbaar schatten.
Maar ook ik zou zeker niet gelongeerd hebben (en al helemaal niet met pessoa in zo'n natte bak).
Dit omdat met longeren een paard al flink de pezen aan het werk zet, met een pessoa is dit nog erger, omdat ze "gecorrigeerd" moet lopen, maar dan ook nog eens een natte bak, dat vergt erg veel van een (herstellende) pees.
Ik zou hele rechte stukken met haar gaan stappen op verharde weg, niet met zware/on-effen ondergrond. hierna kun je dit opvoeren tot een wat zachtere bodem (geen rijbak) waar je rechte stukken ook kunt draven. En inderdaad wat Mrijn schreef, pas longeren als ze onder het zadel (stappend en een klein drafje) 100% goed is in haar pees (nogmaals, dit is helaas voor een blote oog alleen maar te gokken.)

Sorry voor mijn preek, maar ik weet dat je het beste wilt voor Femke, en ik wil je behoeden voor meerdere blessures. Dus totaal niet bedoeld als afzeiken.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:05

Ik zie het niet als afzeiken Knipoog Elke mening en tips zijn van harte welkom!
En ja je kent me, ik volg altijd advies op van VA!
Maar ik zal de tips uitproberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:09

Heeft basje geadviseerd om met pessoa in jullie bak te longeren?
*kijkt verbaasd*

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:10

Nee ik pm wel even Knipoog