voor degene die phoenix wilde zien + 2 extra foto'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

voor degene die phoenix wilde zien + 2 extra foto'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 14:03

Afbeelding
dit is phoenix.
mijn super knollie die er helaas niet meer is.
hij is 3,5 jaar geworden. ik had hem zelf gefokt en groot gebracht. alleen zomers in een koppel en 's winters leerde ik hem dingen waar er hier op bokt dus een hoop tegen zijn, maar phoenix is een goed voorbeeld dat het dus een enorme band ontwikkeld tussen eigenaar en paard.
wij kende elkaar door en door en dat was zo fijn.
phoenix had alles wat ik zocht in een paard/ pony.
hij was inteligent, aanhangkelijk, mooi, hij had een enrom me uitstraling van ahhhhh wat een droppie. hij was leenig en getallenteerd. dressuur springen western en endurace zouden geen probleem zijn geweest. het was een paard met een groot hard en altijd vrolijk.

Afbeelding
Deze foto heb ik nagetekend en vleugels gegeven en die gebruik ik als logo.

Afbeelding
Dit was mijn eerste en tevens mijn laatste les op hem. Hij was echt geweldig om te rijden. Wat hij allemaal deed dat weet ik niet, maar hij was continu aan 't bewegen onder je. De galop was echt een feest het zat geweldig, maar wat hij met zijn hoofd deed Verward Die boog van links naar rechts en tussen zijn voorbenen. Hij was zo soepel als een elastiek
Laatst bijgewerkt door phoenix4ever op 10-09-02 11:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 16:55

Ik ben geloof ik niet echt op de hoogte van het phoenix-verhaal, misschien kun je het me (via pb) vertellen. Ben wel nieuwsgierig...

Maar mooi paardje zo te zien, jammer dat ie er niet meer is...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 20:01

heb ik je gestuurt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:04

Ah wat zielig voor je dat hij er niet meer is.
Ik ken het verhaal ook niet (misschien ook pb?), maar toch nog veel sterkte.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:16

Idem.....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 20:19

joslover zou jij hun de pb kunnen sturen die ik jou gestuurd heb? gaat me niet nog een keer lukken.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:57

mooi beessie en jah stuur ook maar naar mij Haha!

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:44

Ahh wat een mooi beessie!! Echt onwijs jammer!!
Nu nog een foto van Sidney (zo heet ze toch?) en dan heb ik al je paardjes wel gezien geloof ik! wil je die foto mee naar stal nemen, ik weet niet wanneer ik je weer zie maar dat maakt niet uit!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:01

wat een mooi koppie zeg.
helaas weet ookik het verhaal niet, maar weet wel dat het een erg mooi, en lief paard moet zij geweest

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:40

heel mooi paardje, en ook ik ken het verhaal niet, zou het graag horen!
Als ik je er zo over hoor lijkt het mij echt een schatje..

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 12:11

het was ook een wereld paard. als je wilt weten hoeveel hij voor me was moet je het sonja vragen die heeft hem gekend.
en joslover heeft een pb die door gestuurd mag worden. dus wil je het weten pb hem maar.

vind het echt lief al die mooie reacties over mijn droomknollie phoenix. ik zal nog een wat foto's inscannen.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 12:34

ik had ff in je profiel gekeken,
het moet heel zwaar voor je zijn geweest, zonde van zo'n paard.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 12:58

ik moet zeggen ik vind het een heel schattig beestje.
Wat jij met je paardje deed weet ik niet, maar als het geen mishandeling is geweest(waar ik niet van uit ga) dan moet ieder het voor zich weten.

Dus erg jammer dat het overleden is.
Laat het lekker springen in de "paardenhemel"
Sterkte!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:04

Iedereen die het verhaal wil weten, ik kopieer het via pb. Stuur mij maar een pb'tje..!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:07

mooi paardje wat voor ras was het? ik zou graag het verhaal willen horen wat er met hem gebeurt is.
erg jammer dat je hem niet meer hebt! sterkte er nog mee! ik vind het iig een erg mooi paardje Lovers

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:07

t was zeker een heel mooi paardje! erg jammer Verdrietig

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 11:03

hij waas nrps kwpn x arabier/new forest.
thanx joslover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:34

'k Moest even slikken toen ik 'm ineens weer in vol ornaat zag, hier op de foto. Ik ben een van die mensen die het voorrecht had om Phoenix dagelijks mee te maken, en het was een heerlijk dier.
De band tussen Heleen en haar paard is moeilijk te beschrijven voor wie het niet meegemaakt heeft, zo hecht, zo vol liefde en wederzijds respect. Kunnen nog heel veel paardeneigenaren een voorbeeld aan nemen....

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:43

wat een ongelooflijk mooi paardje...meestal vind ik dat witte paarden met donkere manen niet zo'n mooi hoofd hebben maar deze heeft wel een heel erg liev hoofdje zeg, zonde dat dit bij zo'n mooi en waarschijnlijk ook liev paard moest gebeuren

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:17

Ik hou helemaal niet van schimmels, maar vind dit wel een supermooi dier. Zonde!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:32

wooooow die is echt erg mooi hoor. O vooral die kleuren schitterend beestje

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 11:20

o man had ik geweten dat het zoveel bij me los zou maken weet ik niet of ik ze nog wel op bokt zou gezet hebben. al die mooie reacties dat had ik niet verwacht.
sins phoenix er niet meer is is mijn leven zo veranderd. toen hij er nog was was het allemaal zo makkelijk. niemand kon mij pijn doen, want ik had phoenix en phoenix was alles voor mij. hij vrolijkte me op. toen hij op 24 april 1997 werd geboren was mijn leven weer compleet. dat wat ik was kwijt geraak vond ik in hem.
het verlies van mijn beste vriendin werd verzacht. het verlies van jio, sandy, whisky, nicaro en king angelo was weg, want hij was er. toen hij verdween ontstond er dus een mega gat. een gat wat mijn lieve sym niet kan opvullen, maar wel verzachten.
ik zie phoenix dagelijks in haar terug en dat doet me goed.
je kunt mijn band met phoenix beschouwen als die van moeder en kind. hij was mijn zoontje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:24

Ik weet nog dat die onderste foto genomen werd. Ik stond naast het bushokje naar je les te kijken. Wat was jij trots op je paardje, en wat was Phoenix trots op zichzelf!
Dat zag je eigenlijk elke keer wel dat er iemand op z'n rug ging zitten, dan vond hij zichzelf echt een stoere bink.... Lovers

Het is niet eerlijk dat zelfs zulke unieke dieren sterven....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 12:19

nee daar ben ik het mee eens.

Ik weet nog dat ik opzoek ging naar garwolin om Exel door hem te laten dekken. Of het toeval was of niet Garwolin was net overleden. Toen heb ik nog naar Milanov opzoek gegaan. Verweg familie van Phoenix, maar daar kon ik niet komen vanwege de MKZ. Was dat ook toeval Verward
Ik ben nu wel helemaal verliefd op MIlanov. Ik weet waar hij ergens staat nu. Heel ver weg Huilen
Het mocht dus gewoon geen tweede Phoenix worden en da's maar goed ook.

Phoenix vond zichzelf erg mooi en geweldig Haha! Hij was nog net niet arrogant
Lovers . Zoals hij kon showen en spelen met je. Zoals hij altijd kwam als je hem riep. Zoals hij ooit nog een merrie gedekt heeft Lips are sealed
Waar ik het veulen nooit van zal zien.

Ik weet nog dat hij bij ruud op de wei stond en ik hem nog niet had gezien en ik een paard hoorde hinneken en achter een heuveltje vandaan zag draven naar mij toe.
Dat zijn mooie momenten die ik onthou net als zijn laatste knuffel die ik nog steeds kan voelen.
Soms denk ik wel eens dat als god bestaat hij toch een fout heeft gemaakt, want ik zie geen reden, dan dat ik nu echt ziek ben gewoorden door alles wat er is gebeurd. Wat zou hij daar mee willen dan Verward
Maakt het , 't dan geloofwaardig dat hij bestaat. Voor mij niet.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 15:50

Wat een treurig verhaal, ik ben nu wel benieuwd wat er gebeurt is. Vreselijk als een paard wat je als veulen hebt gehad zo jong sterft. Heel veel sterkte ermee!