ook Sjors was op de Horse Experience! (Jumping Amsterdam)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel

ook Sjors was op de Horse Experience! (Jumping Amsterdam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 13:13

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit Knipoog

En met heeeeeel veeeeel dank aan Thea Haven (http://www.lookingatyou.nl) zij heeft alle foto's gemaakt!
ER ZIT DUS OOK COPYWRIGHT OP Knipoog

Ik was gezegend met een uitnodiging voor het Horse Experience programma, om deel te nemen aan een clinic vrijheidsdressuur, gegeven door Marjolijn Kylstra van stal Phentisileia. Het was geweldig, ik heb erg genoten, het was weer een hele ervaring erbij!

's ochtends nog eerst de nodige stres gehad.. eerst besloot Sjors dat hij de trailer niet op wou lopen. Normaal loopt hij er zo in.. Toen stond hij erop, maar startte de auto ineens niet.. Sjors afgeladen, probleem opgelost en toen Sjors weer opnieuw geladen en op weg naar Amsterdam!!

Daar tussen alle mega-vrachtwagens een plekje gevonden en lekker een paddockje uitgezet. Sjors vermaakte zich daar super, hooinetje opgehangen en hij stond lekker om zich heen te kijken naar alle drukte. Veel mensen daar vonden het maar raar Haha!

Afbeelding

Toen naar binnen en daar even rondgekeken. Het koste nog de nodige moeite om uit te vinden waar ik met Sjors naar binnen kon, maar na even zoeken en vragen vonden we de (verstopte) ingang voor de dagdeelnemers.Via een soort tunnel en een binnenplaatsje kwamen we uiteindelijk weer bij de trailer.

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... ork/j9.jpg

Daarna mezelf omgekleed en Sjors klaargemaakt. Het personeel liet me daar de ring vast in, zodat ik hem even los kon rijden, dat was wel super! Buiten had ik al wat gestapt op het pleintje, maar daar stond een flinke wind. Binnen moest ik zelfs uitkijken dat ik hem niet moe en bezweet reed, onder die felle lampen. Wel jammer dat ik Sjors met aanleuning moest rijden, normaal kan ik hem voor wel los gooien en op zit rijden, maar hij was verschrikkelijk heet, en dus voorwaarts. Zodra je hem iets oppakt kruipt hij heel gauw achter de loodlijn.

Afbeelding

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j286.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j282.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j278.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j319.jpg

Afbeelding
Toen nog even gewandeld aan de hand en ineens hoorde ik iemand spreken over de speakers. Toen ik achterom keek bleek het Marjolijn te zijn, ze was er al!

Afbeelding

Tijdens de clinic zelf was Sjors erg stout.. probleem bij het liggen is dat hij gaat rollen, de laatste tijd gaat dat juist erg goed en blijft hij eigenlijk altijd wel gewoon braaf liggen. Tijdens de clinic bleef hij echter maar rollen, keer op keer, dat was wel erg jammer. Daardoor zat hij in het begin van de clinic gelijk al onder een flinke laag wit zand. Marjolijn vond dat we heel ver gekomen zijn al, maar dat ik vastloop omdat ik nog consequenter moet zijn, helemaal bij een type als Sjors, hij is zo heet, gevoelig en snel. Na de clinic hebben we nog even nagepraat, zei ze toen gelijk: hij is wel goudeerlijk he?! En jullie band is enorm. Dat klopt, dat is hij, en we hebben een super band. Ze doelde op het liggen en het rollen daarbij. Dat zijn natuurlijk best gevaarlijke momenten en een paard wat niet 100% eerlijk is kan je dan heel gemakkelijk bezeren! Ik weet precies welke bewegingen hij maakt en merk ook dat hij graag even lekker wil rollen, en wel ongehoorzaam is, maar toch nog steeds rekening houd met waar ik ben. Ze vond ook dat we allebei er erg veel lol in hebben en dat is natuurlijk erg positief. Verder bezig geweest met de spaanse pas en het compliment. Spaanse pas verbeterde sterk. Compliment nog niet heel erg, maar bood wel perspectief.

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... rk/j26.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j180.jpg

Afbeelding

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j359.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j138.jpg

Afbeelding

http://i7.photobucket.com/albums/y278/s ... k/j353.jpg

Afbeelding

Ze past heel veel theoretische kennis toe en dat is juist was bij mij nog wat ontbreekt. Ik ben vooral leuk aan het spelen met Sjors en daardoor sluipen er wel wat foutjes/slordigheidjes in. Erg veel aan de clinic gehad dus. Ze heeft precies verteld wat ik dacht als commentaar te gaan krijgen. Want ik wist natuurlijk zelf wel waar mijn fouten ongeveer lagen. Fijn om dat bevestigd te krijgen van iemand en dan ook een handreiking hoe nu verder te gaan.

Afbeelding

Heb na de clinic nog even bij de ring staan kijken met Sjors naar Honza en heb hem toen weer in zijn paddockje gezet. De rest is binnen even over de beurs gegaan en ik heb even de chaos opgeruimd en wat gegeten. Het laatste uurtje hebben we Sjors weer op de trailer gezet en zijn we nog even met zijn allen naar binnen geweest, om een leuke dag af te sluiten. Hier hebben we de tweede vrijheidsdressuurclinic nog even gezien en de erg geslaagde clinic van de mensen van Pat Parelli.

Afbeelding

Sjors stond nog braaf op de trailer toen we terugkwamen, hij had het ook wel gehad en was blij toen hij lekker weer thuis in zijn stalletje stond. De volgende morgen zag hij er weer een stuk frisser uit Voor hem was het ook een dag met veel indrukken Knipoog

Olle

Re: ook Sjors was op de Horse Experience! (Jumping Amsterdam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:26

Leuke foto's zeg!
Jammer dat hij je zo in de maling nam door te gaan rollen.
Wel een mooi paardje, ondanks het witte zand Tong uitsteken

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:29

Wow mooie foto's! Echt kick dat je dit soort dingen kan met je paard, joh..
Ik ben ook met mijn bijrijdpaard naar Jumping Amsterdam geweest, voor een clinic lange lijnen en een clinic fysiotherapie. Vernaan was ook errug moe op de terugweg. Maar ze was zó braaf, ondanks het springkussen en de mensen en de omroepen etc.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:36

Ben jij Renske (Grim)? De zus van Lonneke?
Of heb ik het nou verkeerd? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door SONY op 15-02-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:36

Wat leuk voor je.
En wat is Sjors een ontzettend mooi paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:44

Fantastisch!
Jammer dat hij ging rollen op de clinic, maar ik vind het al onwijs knap dat hij voor je wil gaan liggen in zo'n vreemde en rumoerige omgeving! Dat zegt toch heel wat over je band met dat paard lijkt me!
Petje af!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:11

Leuk hoor om de foto's te zien. Het blijft een lekker ding he Haha!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:16

leuke foto's renske!! Je had me via msn al een link gegeven, maar hier zijn er nog meer Haha! Sjors is een lekker ding en het plezier straalt er zeker vanaf!! Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:11

wouw het ziet er echt heel gaaf uit!
Lijkt me een superervaring Ja

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:18

erg leuk.
leuk beesje!.
mooie foto´s .
jammer dat hij ging rollen.
maar achteraf gezien leer je er alleen van!.
suc6!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:22

Gaaf zeg dat je mee kon doen! Foto's zijn heel mooi Pling
En je paardje is ook een leukerd om te zien OK dan!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:29

Gaaf ! Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:13

Wat een leuk verslag Renske!!! En leuk om te lezen hoe je de clinic ervaren hebt en dat je er nog zoveel aan gehad hebt! En vooral, hele leuke foto's!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:25

super mooie foto's hoor, en knap dat je dit zo kunt met je paard Haha!
dit moet vast een súper ervaring geweest zijn.

maar wat mij gelijk opviel aan Sjors, is hoe gigantisch wit zijn voetjes zijn!! Bloos! hoe krijg je het voor elkaar! en dan de achterbenen nog wel! Haha! haha die van mij heeft ze dan altijd gelijk onder de mest zitten als hij op de trailer heeft gestaan Clown.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:53

Wat gaaf zeg!
Zo te zien hadden jullie er allebei veel lol in! Leuk dat je er weer van geleerd heb, dan weet je weer waar je aan kan werken!
Leuke knollie ook! Lachen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:57

geweldig dat je dat met je paardje kan doen
knap dat hij zo braaf blijft staan in het paddockje!

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:01

Geweldig om te zien Lachen Het lijkt me echt leuk om daar aan mee te kunnen doen Tong uitsteken

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:03

Wat een stoer paard! *LOL* Ook leuk dat ie dat allemaal kan! Lachen

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:18

Leuk om de foto's te zien, ik was toeschouwer bij deze clinic. Ik vond het ook erg leuk om te zien. En dat niet alles nog even goed ging maakte het ook erg leerzaam voor de toeschouwers, vond ik.
Ik zie mezelf ook nog ergerns op een foto

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:31

bedankt voor alle leuke reacties! Lachen

Ik ben ook erg blij met mijn stoere ventje. Hij is echt mijn soul-mate. Ja

cp112 schreef:
maar wat mij gelijk opviel aan Sjors, is hoe gigantisch wit zijn voetjes zijn!! Bloos! hoe krijg je het voor elkaar!
Het was ook een super ervaring! En die beentjes... heel goed wassen Knipoog en daarna inspuiten met anti-klit-spray, hierdoor blijft het vuil er daarna niet meer aan hangen. En zoals op de eerste foto te zien, de benen lekker inpakken, zodat ze ze niet meer smerig maken.

maartje_h schreef:
knap dat hij zo braaf blijft staan in het paddockje!
ja joh, is veel fijner voor hem, we komen uit Friesland en waren echt een dag weg, anders staat hij de hele dag maar op de trailer... nu stond hij lekker te scharrelenen, hooi te kanen, maar meestal lekker rustig zich heen te kijken wat daar allemaal te zien was. was wel grappig, want er kwamen nog heel veel Amsterdammers langs, en de kindereren gingen natuurlijk allemaal paardje aaien. Sjors vond het allemaal wel prima Lachen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:43

ja idd..

groot gelijk heb je
maar ik keek idd ook even met verbazing naar je foto dat hij daar zo rustig bleef staan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:44

Ik heb je ook gezien, was op zondag toch?
Leuk dier heb je hoor Haha!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:07

Superleuk paardje heb je zeg! Ziet er goed uit Knipoog

Je hebt alleen teveel foto's in je topic staan.. De foto's moeten zichtbaar zijn en je mag er maximaal 15 Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:17

Kim_89 > Je mag 15 foto's plaatsen, de rest mag je er als link bij zetten. Ik zou als ik jou was de boktregels nog eens goed doorlezen, zoals Merel het nu gedaan heeft is correct!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:28

Erg mooie foto's, en paard natuurlijk Knipoog