Citaat:
enkel moet ze soms even een beetje een verfijnde aansporing hebben, omdat ze op mijn kuit niet reageerd en ik liever 1 keer een beetje aan moet sporen dan gigantisch moet lopen trappen. Knipoog (en over dáár juist op trainen; zal het voorstellen
Sorry ik begin er toch nog eens over, maar om hiervoor een langere spoor aan te moeten doen dan snap je blijkbaar het principe van de spoor toch echt niet. Want ook met 1 keer een beetje aansporen moet ze op je kuit reageren en niet daarvoor een spoor aandoen.
Citaat:
En nog steeds snappen jullie het verkeerd. Het idee van de sporen komt niet bij mij weg, ik leg het hier uit zoals het mij word verteld door mijn instructrice die zelf al een aantal keer dubbel Z is geweest, diverse diploma's heeft behaald en een aardige naam heeft in de dressuursport. Ze weet echt wel wat ze doet. Jena is nu nog een apart geval. Maar dit komt vast wel allemaal goed. Met de stem werken is sowieso geen optie. In een proef mag je niet praten, en omdat Jena op een western/dressuur achtige manier is beleerd kent ze de stemhulpen totaal anders (Als ik hoo roep staat ze meteen stil.)
Iemand die dubbel Z is geweest en een aardige naam in de dressuursport heeft hoeft het nog niet altijd bij het rechte eind te hebben. De beste stuurlui staan aan wal!! Als een paard doof is voor het been begin je met je sporen af te doen. Voor de basis, waar jij mee bezig bent heb je namelijk geen spoor nodig. Voor dit paard is het belangrijker om lekker ontspannen op zijn eigen benen te lopen met een fijne aanleuning. Lekker over zijn rug laten lopen!
Succes ermee.