To The Point, koersen op Wolvega!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 08:47

Valt mee hoor, het vertekend wat op de foto, ze zakken een stukje het zand in. Zijn kap is niet helemaal dicht, het is net iets dichter dan een vliegenkap. Hij kan er in ieder geval gewoon doorheen zien Ja Van dichtbij zie je het wel:
Afbeelding

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:52

griebels schreef:
Wauw... wat ik wel akelig vind om te zien (heb ik ook op de foto met mijn renarabier) dat zijn koten zo ver doorzakken met die snelheid...
Ik heb ook een vraagje, hij dat kapje helemaal dicht voor hem of hoe moet ik dat zien?


ehm... Als je die laatste foto bedoeld (denk het wel, is de enige foto met hoefjes op de grond Haha! ) Dan zie dat dat zand/gravel is dat opspat. Bij het paard met witte voeten lijkt het dan inderdaad of hij op z,n kogels loopt. Tuurlijk zakken ze niet zó ver door! Als dat zo was zouden ze helemaal niet lopen. Vork Wel fijn dat kogels zo verend zijn anders zouden ze afbreken, denk je niet? Vork
En of dat kapje dicht is? (...zoek je iets negatiefs, misschien?) Zie het zo, je bent paard in één van je eerste koersen en de trainer/pikeur en/of eigenaar weten nog niet wat jij als paardje gaat meemaken. Het is dan in elk geval fijn dat het paard niet als eerste ervaring krijgt dattie een kuub opspattend zand/gravel krijgt te verwerken.
Weleens met een club vrienden over een bospad gecrosst op een paardje wat niet zo snel was als de rest?... het zand zit in je onderbroek! Haha!

*edit* Mooi voorbeeld, bovenstaand Haha!
Laatst bijgewerkt door EeCee op 13-02-07 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 08:55

Point houdt dus ook niet van kilo's zand tussen de tanden Haha! Hij gaat met zijn hoofd schudden en wil wegspringen. Hij liep eerst met twee kappen (zie foto boven) maar nu dus alleen nog met het schermpje Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:31

Equinecoach schreef:
griebels schreef:
Wauw... wat ik wel akelig vind om te zien (heb ik ook op de foto met mijn renarabier) dat zijn koten zo ver doorzakken met die snelheid...
Ik heb ook een vraagje, hij dat kapje helemaal dicht voor hem of hoe moet ik dat zien?


ehm... Als je die laatste foto bedoeld (denk het wel, is de enige foto met hoefjes op de grond Haha! ) Dan zie dat dat zand/gravel is dat opspat. Bij het paard met witte voeten lijkt het dan inderdaad of hij op z,n kogels loopt. Tuurlijk zakken ze niet zó ver door! Als dat zo was zouden ze helemaal niet lopen. Vork Wel fijn dat kogels zo verend zijn anders zouden ze afbreken, denk je niet? Vork
En of dat kapje dicht is? (...zoek je iets negatiefs, misschien?) Zie het zo, je bent paard in één van je eerste koersen en de trainer/pikeur en/of eigenaar weten nog niet wat jij als paardje gaat meemaken. Het is dan in elk geval fijn dat het paard niet als eerste ervaring krijgt dattie een kuub opspattend zand/gravel krijgt te verwerken.
Weleens met een club vrienden over een bospad gecrosst op een paardje wat niet zo snel was als de rest?... het zand zit in je onderbroek! Haha!

*edit* Mooi voorbeeld, bovenstaand Haha!


Als je me een beetje volgt hier op bokt weet je dat ik rensportliefhebber ben en dat ik dus zeker niets negatiefs zoek!!!
Ik had gewoon een vraag.
En dat van die koten, ze veren indd een heel stuk door Ja
Ik vind dat er eng uitzien maar wil niet zeggen dat ik daarom een sport afkeur. Als een paard buiten een keer vol gas mag gebeurd dat dus ook. Komt met de kracht van de snelheid mee. Dat ze wegzakken in het zand en dat het daarom lijkt dat ze zo ver doorzakken is niet waar. Ik zie het vaker. Ik heb heel veel koersfoto's van mijn paard, en kom regelmatig op renstallen en op duindigt (liefhebber zoals ik al zei Knipoog ) Je ziet het telkens weer. Ik geloof ook niet dat het slecht is, daar veren ze indd voor, maar dat het er wel eng uitziet!

En ja ik heb ook op een renarabier getraint zonder in te mogen halen en toen was ik indd zwart Haha!
Met mijn eigen arabier heb ik dat niet, die wil niet achteraan Schijnheilig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:34

BTW dat over dat kapje vroeg ik naar aanleiding van deze foto
Afbeelding
Het lijkt net of hij hier helemaal niets ziet. Maar nu weet ik dat het vliegennetje zeg maar wat uitsteekt en de ooglappen aansluiten op dat netje. Het lijkt dus alleen dat hij niets ziet, maar heeft nog ruimte om te kijken Knipoog

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:45

@Griebels, ik stelde ook een vraag (zie leesteken '?'). Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:47

En ik geef (enigzins gepikeerd) antwoord Knipoog

Drifandi_

Berichten: 469
Geregistreerd: 01-09-06

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:42

Mooi paard! Grote stappen joh! Bloos!

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:42

griebels schreef:
En dat van die koten, ze veren indd een heel stuk door Ja
Ik vind dat er eng uitzien maar wil niet zeggen dat ik daarom een sport afkeur. Als een paard buiten een keer vol gas mag gebeurd dat dus ook. Komt met de kracht van de snelheid mee.


Je ziet het ook altijd heel erg bij paarden die neerkomen na een flinke hindernis. Ik vind het er ook altijd een beetje eng uitzien.

Leuk trouwens die vragen in dit topic!

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:34

voetjes van de vloer ! Knipoog

erg mooie foto's!

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:36

Supermooie foto's! Mooi paardje ook, hij zweeft helemaal Haha!

jaler
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-11-06

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:53

to the point leuk koers paard en mooie foto's hopen dat hij nog veel mag winnen en mis wel in de monte

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: To The Point, koersen op Wolvega!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 01:23

jaler schreef:
to the point leuk koers paard en mooie foto's hopen dat hij nog veel mag winnen en mis wel in de monte


Denk het niet, hij kan nog best in zijn klasse meekomen Haha!