Primeur: Dekhengst Wairan @ work (rijden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Primeur: Dekhengst Wairan @ work (rijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:16

Vanmiddag heb ik een vriendin meegenomen naar stal en die heeft een paar fototjes van mij en Wairan gemaakt Haha! Helaas is mijn digi een beetje dood dus zijn het er niet veel maarja.. Mijn houding is afschuwelijk en mijn beugels te kort (later twee gaatjes langer gedaan) maar daar ben ik hard op aan het oefenen. En met wat les, trainen en hulp weet ik zeker dat het allemaal gaat lukken!

Het zijn eigenlijk alleen maar foto's van het losrijden omdat mijn camera dood is.. Later ging het een stuk beter maar ach! Dat komt nog wel een keer.. er zijn ook geen foto's gemaakt van Atlantic en het rijden met Atlantic.. Boos!

Afbeelding
Er net op.. Hakken uitdrukken, knik in m'n elleboog en tenen naar binnen

Afbeelding
Hakken uitdrukken en knik in m'n elleboog..

Afbeelding
Knik in m'n elleboog! (Dan komen mijn handen ook meteen een stuk hoger;))

Afbeelding
Draven.. Hakken uitdrukken, rechtop, knik in die armen! Wairan mag ook iets ronder, maar hij gaat meestal pas na een half uur echt lekker rond lopen.. Boos!

Afbeelding
En opnieuw mijn houding! Boos!

Afbeelding
Wairan netjes.. Ik fludder fludder..

Afbeelding
Begin van het strekken.. Wairan moet ronder blijven en ik moet iets meer een knikje in mijn arm hebben

Afbeelding
Galopje.. Iets wat Wairan nog vreselijk moeilijk vind.. Maar dat komt wel goed!

Afbeelding
Weer een drafje.. Wairan mag nog iets ronder en ik weer met mijn arm.. Koe

Het ging vandaag niet helemaal lekker met Wairan.. Deze foto's zijn ook nog van het losrijden.. Hierna werd hij lekker rond en ontspannen.. Atlantic deed het vandaag ook super! Was lekker rond en heb hem lekker kunnen rijden. Nog even over mijn houding: Word aan gewerkt Knipoog Ik ben er nu heel erg op aan het letten, maar als ik zo vreselijk veel op mijn houding let vergeet ik soms het paard mee te nemen Bloos

Ps. Ik heb sportschoenen aan omdat mijn hond mijn jodhups heeft vermoord.. Maar er zit heel veel profiel in en ze glijden niet.. Nieuwe jodhups komen er aan!

Amigo_

Re: Primeur: Dekhengst Wairan @ work (rijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:39

Dingen die je zelf zecht kloppen idd Lachen

Let erop dat je je handen netjes recht ophoud, en bij elkaar..
Schouders iets meer naar achter Lachen

Voor de rest ziet het er wel goed uit hoowr Lachen Met les komt het vanzelf allemaal goed Lachen

Heel veel plezier en succes met Atlantic en Wairan Lachen

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:41

ziet er wel netjes uit , meeste commentaar geef je zelf al , maar op de meeste foto's lijkt het alsof je je teugels te lang hebt!!!!:D

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:43

Commentaar geef je zelf al.
En voor de rest ziet het er super uit en je hebt een prachtig hafje onder je Lovers

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:47

Mooie Haf en ja het comentaar geef je idd zelf al nog veel plezier met hem komt vast en zeker helemaal goed,,

Sabjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:01

mooi beestje

djeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:07

Mischien je beugels een gaatje langer doen?
Ik vind ze kort uitzien.
Het is proberen waard.
Veel succes verder,jij bent goed op weg Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:39

waarom rijd je eigenlijk met sporen als je houding zo slecht is en je je hakken niet goed uitdrukt? zou de sporen af doen die heb je volgens mij nog lang niet nodig. Leuke haf heb je Haha! zou eerst aan je eigen houding werken dan loopt je paard vanzelf ook een stuk beter. Misschien eens een keer een zitles nemen? werkt echt goed Vork

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:41

Hmm... Je rijd wel met cap ( voor jouw eigen veiligheid), maar dan rij je onderwijl met sportschoenen. Dat is pas gevaarlijk! Mooi diertje, zeker weten, maar je kunt beter met rijschoenen rijden, sportschoenen zijn niet geschikt en niet veilig.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:44

Ik ga mee met elmiran, verder heb ik de indruk dat je soms wat je 'balans' verliest. Op de meeste foto's krijg ik het gevoel dat je juist niet valt. Verdere commentaar zeg je zelf. *Ik kan het ook mis hebben..

Maaikoetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:53

Hej ziet er goed uit, commentaar is al gegeven.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:23

elmiran schreef:
waarom rijd je eigenlijk met sporen als je houding zo slecht is en je je hakken niet goed uitdrukt? zou de sporen af doen die heb je volgens mij nog lang niet nodig. Leuke haf heb je Haha! zou eerst aan je eigen houding werken dan loopt je paard vanzelf ook een stuk beter. Misschien eens een keer een zitles nemen? werkt echt goed Vork

Omdat, a. Dat je je hakken optrekt dat niet betekend dat je je paard ermee prikt.. b. Ik het doe op aanraden van mijn instruktrische en c. Ik hou mijn benen gewoon stil Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:38

maar bij deze haf heb je sporen toch helemaal niet nodig? het is voor de verfijning van de hulpen (zijgangen enzo) waarom rijd je er eigenlijk mee?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:46

elmiran schreef:
maar bij deze haf heb je sporen toch helemaal niet nodig? het is voor de verfijning van de hulpen (zijgangen enzo) waarom rijd je er eigenlijk mee?

Ter verfijning van de hulpen Knipoog Waarvoor anders? Op deze manier kan ik ontzichtbaar been geven. Ik ben niet ruw met mijn been ofzo, eerder "te lief" Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:54

elmiran schreef:

hier ga ik in mee.
je sporen zitten verkeerd ook, ze moeten eigenlijk meer naar beneden staan dan naar boven, en jij hebt ze naar boven opgetrokken. dan doe jij ook nog eens j hakken naar boven en als je dan even prikt, prik je dus op de verkeerde plek Knipoog
ik vind niet dat je je benen stilhoud *klik* wat doe je hier dan? als jij je hulpen wilt verfijnen neem ik aan dat je nu in de volte was op de foto en dat je hem naar buiten wilde duwen, zo ziet het eruit op de foto, dat het rechterachterbeen naar binnen moet, maar dan prik je dus op het verkeerde moment Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:57

mooie haflinger en de slechte dingen geef je inderdaad al zelf aan met een beetje werk komje er wel.. Lachen

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 14:30

casperrr schreef:
elmiran schreef:

hier ga ik in mee.
je sporen zitten verkeerd ook, ze moeten eigenlijk meer naar beneden staan dan naar boven, en jij hebt ze naar boven opgetrokken. dan doe jij ook nog eens j hakken naar boven en als je dan even prikt, prik je dus op de verkeerde plek Knipoog
ik vind niet dat je je benen stilhoud *klik* wat doe je hier dan? als jij je hulpen wilt verfijnen neem ik aan dat je nu in de volte was op de foto en dat je hem naar buiten wilde duwen, zo ziet het eruit op de foto, dat het rechterachterbeen naar binnen moet, maar dan prik je dus op het verkeerde moment Knipoog

Als je er live bij aanwezig was geweest had je gezien dat dit niet het geval was Knipoog Ik steek op die foto eerder mijn been af in plaats dat ik hem aandruk.. Tja.. Een foutje met mijn been idd. maar ik raak hem daar niet eens aan met mijn been/voet/hak! Tong uitsteken

Ps. Casperr: Het is niet mijn haf, maar verzorg Knipoog

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:08

Lekker hafje! Die staart.. Kwijl

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:15

Ziet er goed uit hoor! Lachen En wanneer komen er foto's van Atlantic?.. Knipoog

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:18

Ik zou eerst aan je houding werken voordat je begint met je paard pas rond te rijden.
Je hebt een knik in je armen die ik al bij zoveel ruiters gezien heb.
Ik vind het niet mooi.
Houd je handen hoger,meer bij elkaar en je vuisten recht.
Probeer ook meer recht te gaan zitten,want je valt regelmatig voorover.
Wanneer jouw houding goed is zal de rest ook wel vanzelf komen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:28

Leuk hoor, mooie haflinger! Pling
Er zitten best mooie foto's tussen Ja

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:27

leuke haf, en goed dat je zo met je houding bezig bent, dan komt t vast wel goed!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:16

het is echt een lekker ding

afgelopen zaterdag deze mooie man in het echie gezien
spontaan verliefd !!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:06

gaaf beestje Haha!
En commentaar geef je zelf al Lachen