Manege of eigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 01:21

XoNo"]
[quote="KimS schreef:
ik gok op manege, omdat de vetlokken niet geknipt zijn, de manen lang en de staart ook heel lang.


Wat is dit voor rare opmerking? Mijn paard heeft ook lange manen (staart moet nog groeien maar daar heb ik het niet over Haha!)...betekent dat dat hij er als een manegepaard uitziet??
[/quote]

dat zei ik dus ook al, Tos zijn manen laat ik juist groeien!
en zijn beentjes scheer ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 09:31

batje schreef:
Oh, op de manege pik je ze er zo uit hoor! Als er een complete leer en ijzerwinkel in en om de mond hangt is het een prive paard Knipoog
(weet dat ik niet mag oordelen, maar het valt me op dat ik zelden een prive paard zonder hulpteugels zie)

Het is of een enorm goed verzorgde manegepony of hij heeft een baasje dat niet aan de neusriem mode mee doet Lachen

Ik heb niet eens hulpteugels, en alleen maar gewone trenzen. En ik ken genoeg mensen die nooit met die onzin rijden.
dus jou verhaal is ook grote bullshit!

Ik denk dat het paardje is dat bij een boerderij staat en een eigen pony is, of dat meisje mag misschien die pony verzorgen, maar iig geen manege pony.


En wanneer krijgen we het antwoord, of is dit zo'n never ending story discussie omdat het plaatje van marktplaats of zo komt?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:07

batje"]
Oh, op de manege pik je ze er zo uit hoor! Als er een complete leer en ijzerwinkel in en om de mond hangt is het een prive paard Knipoog
(weet dat ik niet mag oordelen, maar het valt me op dat ik zelden een prive paard zonder hulpteugels zie)
[/quote]
[quote="runningkawa"]
Ik heb niet eens hulpteugels, en alleen maar gewone trenzen. En ik ken genoeg mensen die nooit met die onzin rijden.
dus jou verhaal is ook grote bullshit!
[/quote]
Lezen Haha! Ik schreef dat ik zelden een prive paard zonder hulpteugels zie.. Ze zijn er dus ook heus wel, maar het komt alleen helaas steeds minder voor. Dat jij ook zonder hulpteugels rijdt doet er niets aan af dat de meesten het hier wel doen..

[quote="runningkawa schreef:
En wanneer krijgen we het antwoord, of is dit zo'n never ending story discussie omdat het plaatje van marktplaats of zo komt?

Wederom, lezen Haha!
Het antwoord staat er al, het is een manege paard waar ze haar eigen dekje op heeft gelegd..

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:17

XoNo"]
[quote="KimS schreef:
ik gok op manege, omdat de vetlokken niet geknipt zijn, de manen lang en de staart ook heel lang.


Wat is dit voor rare opmerking? Mijn paard heeft ook lange manen (staart moet nog groeien maar daar heb ik het niet over Haha!)...betekent dat dat hij er als een manegepaard uitziet??
[/quote]

ok de manen zeggen er misschien niks over. Maar ten minste toch wel de staart Verward (dacht ik zo) omdat op een manege de staart meestal niet mag geknipt worden door de lesklanten.
En eigenlijk als ik het zo lees, dan zijn er wel veel verschillen tussen manegepony's he? De een heeft een oud zadel en hoofdstel, een kapot dekje en lange manen, staart en vetlokken. De ander heeft dan blijkbaar een fluwelen dekje, nieuw zadel en hoofdstel, zelfs voortuig of martingaal en is wel getoiletteerd...
Bij ons worden de manegepony's en paarden af en toe wel eens onder handen genomen en worden dan getoiletteerd (naja, manen trekken en staart knippen)
Dus er zijn gewoon zoveel verschillen, dat het maar is hoe jij het verschil ziet tussen manege of eigen...
xxx

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:31

batje schreef:
batje schreef:
Oh, op de manege pik je ze er zo uit hoor! Als er een complete leer en ijzerwinkel in en om de mond hangt is het een prive paard
(weet dat ik niet mag oordelen, maar het valt me op dat ik zelden een prive paard zonder hulpteugels zie)

runningkawa schreef:
Ik heb niet eens hulpteugels, en alleen maar gewone trenzen. En ik ken genoeg mensen die nooit met die onzin rijden.
dus jou verhaal is ook grote bullshit!

Lezen Ik schreef dat ik zelden een prive paard zonder hulpteugels zie.. Ze zijn er dus ook heus wel, maar het komt alleen helaas steeds minder voor. Dat jij ook zonder hulpteugels rijdt doet er niets aan af dat de meesten het hier wel doen..


Nou gretha is misch. niet me eigen pony maar mag het wel beschouwen en kep ook alles voor der maar heb gewoon 'n dubbelgebroken bitje en gebruik nooit hulpteugels dus Haha! Haha!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:19

manegepony denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:25

Het woord zelden had ik wel gelezen, maar vind het klinken als nog bijna iedereen met een eigen paard een hoop extra ijzer of andere zooi rijd.
er zijn idd mensen die dat doen, maar de meeste glukkig toch nog niet.
Ik heb ook het idee dat het per stal verschilt, rij je toevallig op een stal waar dat in is, gaan er een heleboel daar aan mee doen.

En dat het antwoord er al stond had ik idd overheen gelezen, maar dat was dan ook het enige, dus zo slecht lees ik nog niet Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:24

hmm bij mij op stal zie ik eigenlijk ZELDEN iemand met hulpteugels en vreemde bitten rijden.... maar goed het zal wel aan de regio liggen dan..

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Re: Manege of eigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:42

Citaat:
Humfz.. Het maakt toch niet uit hoe een paard eruit ziet en of hij eigen of manege is? Alsie maar lief is.. Haha!


er is zeker wel enig verschil tussen eigen paard en een manegepaard...

ik denk trouwens manegepony, weet ook niet waarom
Laatst bijgewerkt door sweetbuddy op 24-08-02 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 16:42

ik denk manege pony...maar weet nie zeker

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 16:50

over het toiletteren van manege pony's
De pony's bij ons hebben getrokken mane (op een paar na) en de staarten zijn netjes geknipt. Allemala hebben ze een 3e oor, alleen de sokjes knippen we niet ivm mok gevaar.
Toilletering zegt dus echt helemaal niks!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:43

sokjes van expensive worden ook niet geknipt en ook geen 3e oor (meer) wel de oren en manen en staart maar staart is niet op 'officieele' hoogte maar het is een manege pony, het antwoord staat op pagina 2

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:40

voor niet iedereen is zijn of haar paard super veel waard dus die zetten hem op het land of in een box en doen er verder niets mee (zien ze er niet op en top verzorgt uit getoileteerd etc) hebben ze tuig waarvan je zegt nah ja het is dat je er nog mee kan rijden.. dat gebeurd ook dus dan zou je nooit kunnen zeggen of het een eigen of manege knollie is.. waarom vraag je dat?

een beetje onzin dat je denkt dat eigenpaarden altijd alleen maar met hulp teugels gereden worden Verward ik heb mijn paarden nog nooit met hulp teugels gereden...