'n dekkende Olof 315 & Inseminatie Maaike, deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

'n dekkende Olof 315 & Inseminatie Maaike, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 16:14

Heden morgen morgen moest Maaike helaas voor de derde keer naar de hengstenhouder omdat zij nog steeds niet drachtig bleek te zijn. Vandaag zou ze dus opnieuw geinsemineerd worden met vers sperma. Afbeelding Voor mij een reden om mee te gaan en dit vast te leggen op de gevoelige plaat.
Wanneer jullie alle drie delen zien van deze fotoreportage, dan zien jullie wat er precies gebeurd wanneer een paard wordt geinsemineerd met vers sperma. Afbeelding En verder.. hopen we natuurlijk dat er volgend jaar een jonge Olof wordt geboren. Donderdag gaan we er overigens weer heen om te kijken of het eitje al weg is. Wanneer dit het geval is, gaan we natuurlijk extra duimen. Is dit niet het geval dan wordt ze wellicht nog een keer geinsemineerd.

Overigens heb ik ook nog de koppie's van vier andere dekhengsten op de gevoelige plaat gelegd. Dat zijn: Fetse, Nanno, Gradus en Karson. Deze foto's plaats ik nog wel even in een ander topic.

Fotoreportage deel 1: [ITP] 'n dekkende Olof 315 & Inseminatie Maaike, deel 1
Fotoreportage deel 2: [ITP] 'n dekkende Olof 315 & Inseminatie Maaike, deel 2


De eerste lading van het verse sperma zit erin! Op naar de tweede lading Olofzaad! Ondertussen houdt Gea (Warren) zich wat bezig met Maaike.

Afbeelding

En daar... gaat de tweede en laatste lading van hopenlijk Olof zijn zeer vruchtbare sperma, Maaike in.

Afbeelding

En hieronder zie je de dunne lange buis die voor de inseminatie gebruikt wordt en waar het sperma doorheen moet.

Afbeelding

Toch nog weer even langs Olof om deze voor de laatste keer vandaag nog even te bewoderen.

Afbeelding

Maaike is weer klaar en hopenlijk wederom drachtig van Olof 315. Donderdag moeten we terugkomen om te zien of het eitje is verdwenen. Indien dit niet het geval is, zal er waarschijnlijk nog een inseminatie plaatsvinden. En anders... veel duimen en hopen op een drachtige merrie!

Afbeelding

Weer in de trailer en maar weer op weg naar huis, waar Geeske ons luid hinnikend zal begroeten!

Afbeelding

En tot slot... Maaike weer terug in haar eigen vertrouwde box met haar supergeeske (tevens een olof) die zeer blij was dat we weer terug waren! Lovers

Afbeelding
Afbeelding

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:25

Ik heb geholpen bij de inseminatie van Jelrite, leuk om eens te zien.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:26

echt gheel gaaf hoor Sandra
leuk om te lezen en te bekijken!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:57

Leuke serie San!!!
Ik weet niet of Frits de Jong (dekstation Spannenburg) een pc met internet heeft, hij vindt dit vast heel leuk!!!

Donderdag gaan we weer scannen, kijken of het eitje weg is. Als het ei weg is gaan we over een week of 3 a 4 scannen en hopen we dat ze drachtig is..... (duim duim duim).
Als het ei nog niet weg is zal ze nog een keer ge-insemineerd worden.

Als het deze keer niet lukt om haar drachtig te krijgen , houden we er voor dit seizoen mee op. We vinden dan dat het veulen te laat in het jaar komt. In dat geval beginnen we volgend voorjaar weer vol goede moed!
Maar we hopen natuurlijk dat het nu is gelukt...............dan verwachten we 20 juli 2003 weer een veulen...........

Wat een stuk he,die OLOF??

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:32

leuk maar ken je esther liano ?

rijd hengste staat bij ons op de manege!
heeft echt een top hengst staan niet dat deze niet mooi is maar die is echt toppie:dirk???

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:47

Echt leuk was het om deze 3 delen te lezen!!! En te Bekijken!!!
Ik zal voor je Duimen dat je merrie drachtig is!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 21:17

Inderdaad, dacht al dat sommigen van jullie het wel leuk zouden vinden dit zo te kunnen volgen. Vandaar ook deze foto's.. speciaal voor jullie Schijnheilig En verder.. donderdag ga ik natuurlijk weer mee. En hopelijk kan ik dan weer wat leuke plaatjes schieten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:45

Inderdaad een erg leuke reportage, net of we er zelf bij zijn geweest.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:58

He, gaaf man, zo'n reportage!!!!!

Bij mn buren had ik al wel veel dingen gezien, zoals het insemineren, het spoelen, het scannen, maar elke keer alleen maar kleine fragmentjes en nu zie je echt hoe alles in zn werk gaat!

Trouwens heel aardig dat je alles zo mocht fotograveren van de hengstenhouder, soms hoor je ook wel dat ze heel geheimzinnig doen, maar dit is echt super!

Thanks voor je reportage, ik zal vast niet de enigste zijn die het heel erg interessant vond!!! Haha!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:59

Citaat:
moest Maaike helaas voor de derde keer naar de hengstenhouder omdat zij nog steeds niet drachtig bleek te zijn.


onze merries worden thuis geinsemineerd door sperma van onze hengst tije
wou ik ff kwijt

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:17

parouscha schreef:
leuk maar ken je esther liano ?



beetje off-topic.
Esther Liano heeft mijn eerste merrie beleerd (!!!!!!!!!!)
en ze rijdt de goedgekeurde dekhengst IELKE van Joop Veenstra uit Swichum. Ielke staat op 't swarte peerd in Hemrik.
En ze rijdt nog veel meer.............

Wij hebben voor onze merrie voor Olof gekozen, omdat onze merrie nogal groot is en Olof kleiner fokt, met SUPER BEWEGINGEN !!!!!!!!!!

morgen weer scannen..........duim voor ons!!!