Odiso (v. Contango) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Odiso (v. Contango) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:15

Hooii,
Odiso is mijn KWPN-ruin van 10 jaar. Ik heb hem nog een maandje en sinds 2 weken staat hij op de nieuwe stal. Alleen hij is me enorm aan het uitproberen. En ik kan er niet zo goed op blijven zitten waardoor ik weer in elkaar kruip. Vandaag kwam er ook nog eens bij dat er een wild vreemd paard opeens de bak in kwam wandelen. Nouja, niet nóg meer gezeur maar de foto's.

Afbeelding
Maak kennis met Odiso
Afbeelding
Wijken, mijn been en mijn hoofd Vork
Afbeelding
Binnenhand Bloos
Afbeelding
Recht zitten!
Afbeelding
Jammer dat er geen geld ligt..

Kom maar op met het commentaar!
Kusjes,,

Edit;; OMG, ik vind het steeds erger worden, ik zie allemaal dingen die ik eerst nooit deed Bloos

Monster_inc

Re: Odiso (v. Contango) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:19

je mag je teugels wel wat korter... inderdaad rechtop zitten , hakken goed uitdrukken, handen wat horger ..

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:24

Tsja teugels op maat houden, wat een drama met een paard dat de heletijd loopt te hinnikken en te trekken Bloos
Ik zal erop letten Tong uitsteken

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:29

hey mmoie foto's idem van hierboven

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:08

teugels iest korter houden maar verder ziet het er netjes uit Lachen

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:00

alle opmerkingen die ik zie zijn al gegeve Knipoog Maar verder ziet het er goed uit hoor! Ga zo door, dan komen jullie er vast wel samen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:01

Ik hoop het Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:23

Je rijd hem helemaal uit elkaar.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:30

Probeer iets meer naar achteren te zitten, je blijft dan beter zitten als hij gaat bokken of gek doen. De teugels mag je ook wel wat korter nemen en zoals hierboven ook je hakken proberen uit te drukken. Ik ken een leuk truqje om recht te gaan zitten en je voeten goed onder je paard te houden. Plaats in "staan, zit, staan, zit" in draf moet je is probereen om "staan, staan, zit, staan, staan, zit" te proberen. Hierdoor moet je als je niet wil bonken, wel iets naar voren zitten en daardoor krijg je je benen een goeie houding waardoor je langzaam aan je houding rechter kan krijgen en een betere zit krijgt. En dan daarna kan je werken aan je teugels op maat houden en met je benen de kont erbij rijden. Misschien heb je er iets aan..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:32

Teugels korter, handen rechtop, tenen naar binnen, rechtop zitten .. Lachen Misschien kun je les nemen? Veel succes verder!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:34

Kion99 schreef:

uitleg hoe ik het dan beter kan doen?
aan zulke opmerkingen heb ik niets..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:36

Leuk paard, wat een heerlijke bles.
Verder vind ik het niet erg verstand om met 'wijken' en dat soort dingen te beginnen als de basis toch nog altijd moeilijk is. De teugels op maat houden,goede houding, goede galop, etc. Dus ik zou daar vooral aan gaan werken voor je met andere dingen begint: overigens geen aanval, maar een tip Lachen
Let op je rug, je tenen en je handen en alles komt goed Lachen Verder heb ik ook het idee dat je paard nogal uit elkaar valt! Veel plezier. Jullie worden vast een leuk duo.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:37

Voor het uit elkaar rijden moet je proberen om veel been te geven zodat zijn kont er goed onder komt want de moter van een paard zit achter in! Knipoog En als je hem dan goed van achteren hebt komt hij vanzelf van voren ook beter! Haha! Ik vind het er voor de rest netjes uitzien let inderdaad op je teugels en als hij die uit je handen wilt trekken rijd hem dan naar voren door veel been te geven! Clown Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt! Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:56

Kion99 schreef:

Dat kan niet. Je kunt hem wel bij elkaar rijden, maar uit elkaar niet. Vork Ik begrijp overigs wel wat je bedoeld.

Je paard toont te lang, ik heb het idee (van de foto's) dat ie af en toe in je handen hangt of iig nog niet echt soepel nageeft.

Je paard heeft een leuke bles!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:14

wegens omstandigheden ging het ook niet zo lekker.
en gisteren hadden we weer foto's gemaakt en die zagen er stukken beter uit.
ook achterhand er onder en heel de zooi.
het wijken is eigenlijk alleen maar bedoelt om te controleren of hij reageert op het binnenbeen.
dat moet ik doen van de vorige eigenarresse die mij nu ook les geeft.

helaas zijn de foto's van gisteren 'opeens' allemaal kwijt.. dus dat is wel zonde