Duvel voor de eerste keer met S&T

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Duvel voor de eerste keer met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:52

Op aanraden van mijn instructrice hebben we pas een S&T hoofdstel gekocht, om Duvel alvast te laten wennen hieraan. Ik heb nu 7 winstpunten in de M2.

Hier heeft hij voor de allereerste keer zijn S&T hoofdstel om, om te passen etc.
Hij lijkt er hier in elk geval helemaal geen problemen mee te hebben, hij staat er gewoon normaal bij:
1.Afbeelding

Een week later had ik weer les en heb ik er voor het eerst mee gereden. Hij pakte het eigenlijk best wel braaf aan. In het begin had ik mijn stangteugel heel erg los, maar dat vond hij juist een beetje irritant. Ik moest hem later van mijn instructrice wat meer op maat pakken en dat werkte goed, toen nam hij het veel beter aan.

Eerst natuurlijk instappen. Zoals je hier kunt zien heb ik de stangteugel eigenlijk alleen maar vast, maar ik doe er nog helemaal niks mee.
2.Afbeelding

3.Afbeelding

Ondertussen was mijn instructrice met haar vorige lesklant klaar, heb ik mijn jas uitgetrokken en de deken eraf gehaald en is mijn les echt begonnen.

Eerste drafje, ik was veel te voorzichtig, zelfs in mijn trensteugel hangt hier een bochtje.
4.Afbeelding
Hij loopt hier echt heel raar met zijn achterbenen, beetje wijd. Dit kwam omdat ik zo ontzettend voorzichtig aan het rijden was, dat ik eigenlijk vergat om te rijden. En Duvel reageerde daarop door mij een beetje in de maling te nemen, hoofd te ver omhoog, beetje steekpassen van voor en achter beetje huppelen als een konijn.

Hier wordt het al beter:
5.Afbeelding
Ik zit wel ontzettend scheef met mijn hoofd, weet ook niet waarom, doe ik meer, zag ik op de foto's, wordt een verbeterpuntje! We rijden hier een volte en met losrijden vraag ik altijd iets meer stelling, omdat hij dan beter los gaat laten.

Stukje stap tussendoor, Duvel en ik houden allebei Nomi in de gaten, die net op tijd voor ons wegrent:
6.Afbeelding

Nog een stukje stap, ik zit hier echt extreem scheef, volgens mij komt dat omdat er een balk dicht op de hoek lag, zodat we de hoeken inrijden, maar ik mag dan zelf wel wat rechterop blijven zitten, die ziet er echt niet uit. Op de stoel zit goed ingepakt in een zweetdeken en dikke jas mijn instructrice.
7.Afbeelding

We hebben ook nog een galopje gemaakt:
8.Afbeelding

En nog een stukje verruimen in draf:
9.Afbeelding
Ook hier is mijn houding weer niet om over naar huis te schrijven, weet nu waar mijn instructrice het steeds over heeft als ze mijn houding corrigeert! Best confronterend zo op de foto's, maar nu ik gezien heb hoe beroerd ik eigenlijk zit, hoop ik dat ik er zelf echt op ga letten.
Ook moet ik meer over Duvel heenkijken, om de een of andere reden lukt dit met wedstrijden wel, maar tijdens trainingen ben ik altijd bang dat het hoofd eraf valt als ik het niet constant in de gaten houd Bloos Maar ook hier geldt: ik heb weer eens gezien hoe erg het is, dus hoop ik dat ik er nu weer beter op kan letten.

Nou, ik vond dat Duvel het best braaf oppakte, zo voor de eerste keer "met mes en vork" zoals mijn instructrice het omschreef. Het is voorlopig nog bij die eerste keer gebleven, omdat ik de week na deze les weer wedstrijd had en ik hem dan toch nog niet mag gebruiken. Maar op advies van mijn instructrice gaan we hem er de komende tijd wel af en toe eens inhangen om hem er goed aan te laten wennen.

sas_dancer

Re: Duvel voor de eerste keer met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:56

leuk paard Haha! ziet er netjes uit Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:09

Die galop foto is leuk Ja
Lijkt me echt geweldig met s&t rijden Haha! Bloos
Heel veel suc6 samen Ja

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:16

Ziet er netjes uit alleen wel vooruit kijken he. Tong uitsteken

En op sommige foto's ook je handen wat meer bij elkaar. Lachen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:16

Hai Marije, zit er best ok uit hoor, wel apart he om opeens daarmee te rijden? Ik moet er nog steeds aan wennen haha

Idd je houding... Ik denk dat wanneer jij een stuk rechter en beter gaat zitten, het voor Duvel misschien ook makkelijker wordt om los te laten. Doordat je je gewicht nu niet op de goed plek hebt, raakt hij miss uit balans oid. Je hebt mij id les gezien en ik doe het ook, dus ik weet dat het niet makkelijk af te leren is. Probeer echt duidelijk meer op je kont te gaan zitten, schouders recht en naar achteren en hoofd omhoog (desnoods als je bang bent dat zijn koppie eraf valt, alleen naar beneden kijken, maar hoofd recht)

Veel plezier er mee!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:22

Bedankt voor de reacties. Ik vind zelf die galopfoto ook wel erg leuk.

@ Michelle: Ik weet inderdaad dat ik meer rechtop moet zitten. Het is wel een wisselwerking, als Duvel lekker loopt en ik kan gaan doorzitten, zit ik meteen een heel stuk beter. En op grotere paarden (zoals bijvoorbeeld Niwiona) zit ik sowieso al veel rechter en netter. Om de een of andere reden zakken mijn schouders in als ik mijn been een keer optrek om aan te sporen bij Duvel. En met doorzitten zit in een stuk beter, heb ik inmiddels op andere foto's van na deze foto's gezien. In de galop is mijn houding ook al beter dan in draf met lichtrijden, dat kun je hier ook al zien.
Maar ik ben wel blij met deze foto's, want ik ben nu echt weer met mijn neus op de feiten gedrukt, ik heb nu een beter beeld bij de aanwijzingen die Sandra elke keer (wel tig keer in een half uurtje les) geeft.
Kortom, we hebben weer een pak huiswerk liggen!

Golden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:30

Hé Marije,

Ziet er goed uit! En je instructrice heeft gelijk laat hem er maar aan wennen, want het Z gaat er snel aankomen!
De eerste fotomet de "vlaggen"deken echt super! Haha!
Kom binnenkort wel een xtje bij je kijken als je op wedstrijd gaat.

Lieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:37

He

Gek he om der voor het eerst mee te rijden. Ik vind het wel super fijn om mee te rijden.
Ziet er goed uit voor de eerste keer. Je moet allebei ff wennen.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:42

Héey
Zag het topic een beetje laat bij de M-bokkers Knipoog
Maar het zijn leuke foto's hoor Haha! Haha!
Op naar het Z Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:42

Op die 1e foto wat een superleuke deken!!!! Haha!
En het ziet er leuk uit hoor..! Pling

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:46

Waar diend zo S&T voor?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 21:49

Ja, die deken, daar is hij echt blits mee he? Ik heb hem eind augustus ofzo al op de site van Piaffe zien staan en toen vond ik hem al leuk. Kon het uiteindelijk dan ook niet laten om hem te bestellen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:18

Heeeeeeeeeey, leuke combinatie zijn jullie. En denk erom: gewoon je neus in de wind Tong uitsteken Succes jullie beide. Het gaat zeker goed komen in het Z Tong uitsteken

exterm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:24

ziet er goed. uit mooi pony heb je Haha!

exterm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:25

ziet er goed uit. mooi pony heb je Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:25

Ziet er goed uit Pling

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:35

Bedankt!
Maar, uhm, Duvel is wel een paard, al is hij maar net 1 cm te klein voor pony Knipoog

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:20

Ziet er goed uit! Fijn dat hij het zo fijn opneemt Lachen Gaat helemaal goed komen in het Z!

offtopic; Je blijft toch wel in ons topic meekletsen he Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:34

Natuurlijk blijf ik nog bij de M bokkers meekletsen, Fabienne.
Ik moet sowieso nog 3 winstpunten bij elkaar rijden in het M2.

Oeps, ik zie dat ik een foutje gemaakt heb in mijn post hierboven: Duvel is 1 cm te groot voor pony (hij is nl 1,58 m).

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:51

Hallo

Leuk dek Lachen
Ik vindt het een leuk paardje Lachen
suc6 alvast in de Z.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:53

Ziet er leuk uit..
Alleen mag je op sommige foto's je stang nog iets losser laten.. is kwestie van wennen Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 01:15

@ Maseike: leuke deken he? Knipoog

@ Natassja: Bedoel je wennen voor mij, dat ik de teugel losser moet laten, of wennen voor Duvel dat hij een lossere teugel moet accepteren? Want met een lossere stangteugel werd Duvel heel onrustig in zijn aanleuning, hij werd er echt 'zenuwachtig' van. Mijn instructrice vond dus juist dat ik meer contact moest nemen op mijn stangteugel, omdat de stang dan rustiger in zijn mond komt te liggen en Duvel daar beter op reageerde. Ze vond dat ik tijdens deze les netjes gereden had en echt niet bang hoefde te zijn dat ik op deze manier teveel aan de stangteugel gezeten had. Ik vertrouw op zich volledig op mijn instructrice, zij heeft voldoende kennis van zaken en tot nog toe verbetert Duvel op alle aanwijzingen die ik uitvoer zoals zij ze bedoelt.
Maar aangezien het voor mij allemaal nieuw is, sta ik open voor suggesties van anderen, ik kan er alleen maar van leren.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:23

Marije_jiplover schreef:
@ Maseike: leuke deken he? Knipoog

@ Natassja: Bedoel je wennen voor mij, dat ik de teugel losser moet laten, of wennen voor Duvel dat hij een lossere teugel moet accepteren? Want met een lossere stangteugel werd Duvel heel onrustig in zijn aanleuning, hij werd er echt 'zenuwachtig' van. Mijn instructrice vond dus juist dat ik meer contact moest nemen op mijn stangteugel, omdat de stang dan rustiger in zijn mond komt te liggen en Duvel daar beter op reageerde. Ze vond dat ik tijdens deze les netjes gereden had en echt niet bang hoefde te zijn dat ik op deze manier teveel aan de stangteugel gezeten had. Ik vertrouw op zich volledig op mijn instructrice, zij heeft voldoende kennis van zaken en tot nog toe verbetert Duvel op alle aanwijzingen die ik uitvoer zoals zij ze bedoelt.
Maar aangezien het voor mij allemaal nieuw is, sta ik open voor suggesties van anderen, ik kan er alleen maar van leren.

Ik bedoel ook zeker niet dat het er slecht uitziet.. Of vervelend voor paard.. Maar als je teveel aan je stang gaat "hangen"/"trekken" trek je hem naar beneden.. En zal hij dus niet zo fijn lopen als wanneer je hem net iets losser laat hangen.. Het ziet er voor de rest super uit hoor!! Meen ik.. Alleen als je bijvoorbeeld naar laatste foto kijkt.. zie je dat je stang toch aardig strak heb.. En kan voor je paard aardig scherp zijn..

Voor de rest echt geen commentaar!! Dus absoluut niet aanvallend bedoeld!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 01:30

Ik vatte het ook niet als aanval op, hoor, maar het is voor mij allemaal nieuw en sta open voor suggesties, ik wil het gewoon graag leren. Inderdaad, nu ik zelf nog eens beter kijkt, lijkt hij op de laatste foto best strak te staan.
Als ik de volgende keer weer ermee ga rijden, zal ik nog eens opletten hoe ik nu precies de stangteugel vast heb.
Bedankt voor je reactie!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:33

Marije_jiplover schreef:
Ik vatte het ook niet als aanval op, hoor, maar het is voor mij allemaal nieuw en sta open voor suggesties, ik wil het gewoon graag leren. Inderdaad, nu ik zelf nog eens beter kijkt, lijkt hij op de laatste foto best strak te staan.
Als ik de volgende keer weer ermee ga rijden, zal ik nog eens opletten hoe ik nu precies de stangteugel vast heb.
Bedankt voor je reactie!

Graag gedaan hoor..
Heel veel succes!!