Hier heeft hij voor de allereerste keer zijn S&T hoofdstel om, om te passen etc.
Hij lijkt er hier in elk geval helemaal geen problemen mee te hebben, hij staat er gewoon normaal bij:
1.
Een week later had ik weer les en heb ik er voor het eerst mee gereden. Hij pakte het eigenlijk best wel braaf aan. In het begin had ik mijn stangteugel heel erg los, maar dat vond hij juist een beetje irritant. Ik moest hem later van mijn instructrice wat meer op maat pakken en dat werkte goed, toen nam hij het veel beter aan.
Eerst natuurlijk instappen. Zoals je hier kunt zien heb ik de stangteugel eigenlijk alleen maar vast, maar ik doe er nog helemaal niks mee.
2.
3.
Ondertussen was mijn instructrice met haar vorige lesklant klaar, heb ik mijn jas uitgetrokken en de deken eraf gehaald en is mijn les echt begonnen.
Eerste drafje, ik was veel te voorzichtig, zelfs in mijn trensteugel hangt hier een bochtje.
4.
Hij loopt hier echt heel raar met zijn achterbenen, beetje wijd. Dit kwam omdat ik zo ontzettend voorzichtig aan het rijden was, dat ik eigenlijk vergat om te rijden. En Duvel reageerde daarop door mij een beetje in de maling te nemen, hoofd te ver omhoog, beetje steekpassen van voor en achter beetje huppelen als een konijn.
Hier wordt het al beter:
5.
Ik zit wel ontzettend scheef met mijn hoofd, weet ook niet waarom, doe ik meer, zag ik op de foto's, wordt een verbeterpuntje! We rijden hier een volte en met losrijden vraag ik altijd iets meer stelling, omdat hij dan beter los gaat laten.
Stukje stap tussendoor, Duvel en ik houden allebei Nomi in de gaten, die net op tijd voor ons wegrent:
6.
Nog een stukje stap, ik zit hier echt extreem scheef, volgens mij komt dat omdat er een balk dicht op de hoek lag, zodat we de hoeken inrijden, maar ik mag dan zelf wel wat rechterop blijven zitten, die ziet er echt niet uit. Op de stoel zit goed ingepakt in een zweetdeken en dikke jas mijn instructrice.
7.
We hebben ook nog een galopje gemaakt:
8.
En nog een stukje verruimen in draf:
9.
Ook hier is mijn houding weer niet om over naar huis te schrijven, weet nu waar mijn instructrice het steeds over heeft als ze mijn houding corrigeert! Best confronterend zo op de foto's, maar nu ik gezien heb hoe beroerd ik eigenlijk zit, hoop ik dat ik er zelf echt op ga letten.
Ook moet ik meer over Duvel heenkijken, om de een of andere reden lukt dit met wedstrijden wel, maar tijdens trainingen ben ik altijd bang dat het hoofd eraf valt als ik het niet constant in de gaten houd

Nou, ik vond dat Duvel het best braaf oppakte, zo voor de eerste keer "met mes en vork" zoals mijn instructrice het omschreef. Het is voorlopig nog bij die eerste keer gebleven, omdat ik de week na deze les weer wedstrijd had en ik hem dan toch nog niet mag gebruiken. Maar op advies van mijn instructrice gaan we hem er de komende tijd wel af en toe eens inhangen om hem er goed aan te laten wennen.