Ik heb Tom sinds september, hij was beleerd voor de kar maar had dat een jaar niet meer gedaan en hij moest eerst grondig afvallen en wat conditie opbouwen voor hij daadwerkelijk voor de kar kon. Daarbij stond mijn karretje bij ons in de garage i.p.v op stal dus ver kwam ik ook niet

Sinds 2 weken sta ik op een nieuwe stal en staat mijn karretje daar ook.
Tsja en dan ga je toch maar eens beginnen.
Ik heb Tom in het begin een keer voor de kar gehad in de bak, en ben verder met hem met lange lijnen bezig geweest en pallets slepen toen mijn kar niet binnen handbereik was.
Dat deed hij allemaal alsof het de dag van gisteren was dat hij het voor het laatst deed.
Dus zondag maar eens voor de kar geknoopt voor een menritje op het erf. Dat ging allemaal hartstikke braaf, Tom wist precies wat hij doen moest en was geloof ik zelfs blij dat hij weer eens het karretje mocht trekken, hij was helemaal in zn hum.
Gisteren was het lekker rustig op de weg i.v.m de kerstdagen en had ik mijn vriend tot beschikking om te helpen, dus zijn we voor het eerst echt de weg op gegaan.
Dat ging allemaal super, Tom is goed opgeleid en luistert prima, alle versnellingen zitten erop, de rem doet het en hij blijft ook netjes stilstaan zolang ik dat wil.
Mn vriend heeft eerst een poosje naast Tom's hoofd gelopen maar op een gegeven moment heb ik hem uitgenodigd naast mij op de bok.
Zo hebben we een klein ritje gemaakt, en de glimlach was niet meer van mn gezicht af te toveren.
Tom was superbraaf, reageerde niet op verkeer of vuurwerkknallen, en luisterde supergoed naar mij.
Eindelijk had ik mn menpony, waarmee ik, langzaam opbouwend, nog vele ritten maken zal.
Vandaag kwam Annelies en die moest natuurlijk ook even mee op de kar.
Dus nog een keer Tom ingespannen en weer de weg op.
Het was iets drukker op de weg maar Tom vond het alleen maar prachtig, we kwamen van alles tegen; Trekkers zonder fatsoen, auto's, vrachtwagens,fietsers... het boeide hem allemaal niks, hij liep gestaag door.
Ik droom niet meer, mijn droom is na al die tijd werkelijkheid geworden, en zeg nou zelf, in dit geval klopt de zin die ik al heel lang gebruik toch helemaal ? :" Zelfs de mooiste Jaguar valt in het niet, bij een kleine pony voor een wagentje..."
Gisteren, nog in kerststijl: ( broek zit te hoog op deze foto's, heb het vandaag al aangepast )
Beetje wazig maar wel leuk
De achterkant van mn karretje ( oranje driehoek komt er nog op )
Koetsier zwaar geconcentreerd

Tommie stapt lief door ( wat ben ik hier aan het l*llen ?

Weer terug op het erf, ik heb de dikste lol om iets...

Sanex is happy met haar aanspanning!

Nog ff netjes draaien, wat hij ook heel goed doet
Happy copple!
Vandaag, ons prachtige uitzicht
Daar komt Sanex aan! ( pas op dat ik niet geflitst wordt

Netjes halthouden. Jaja, ook aangespannen houden we ons aan de setjes-manie

Er moeten nog wat aanpassingen aan het tuig, en de banden moeten even opgepompt worden voor ik aan het echte werk ga, maar verder wordt dit dus mijn vaste combi zo.
En wat vinden jullie van mn aanspanning ?