Sabine @ work met stoere fries Aise!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Sabine @ work met stoere fries Aise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:35

Jaa daar zijn ze weer!
Vorige keer mochten we kwijlen bij de geweldige strandfoto's, dit keer zijn ze gewoon in de bak gebleven.
Aise was naar Sabine's mening aardig aan het klieren (ik vond het hartstikke goed gaan, maar ach Sigaar ).
Let vooral op Aise's nieuwe, sexy dekje, heeft Sabine gekregen voor haar verjaardag.

Afbeelding

Losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Beetje donker, maar wat wil je, om half 9 (!!) 's ochtends. Dromen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar het halthouden toe rijden.
Afbeelding

Halthouden zelf Knipoog
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje:
Aise en Sabine

En dat was het weer!
Aise was nog niet echt los op de foto's, Sabine heeft er niet zo lang op gezeten. Ach gut Maar ik vond het super goed gaan, zeker omdat ik weet dat Aise echt niet de makkelijkste is.

Sabine zal zelf ook nog wel reageren (als ze durft Haha! ). Lachen

Kit_for_ever

Re: Sabine @ work met stoere fries Aise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:41

Ik kijk een beetje lang op je beugels. Ik denk dat je ze beter een gat of 2 korter kan maken. Verder ziet t er goed uit hoor!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:06

Oh. Verkeerde. Clown
Schijnheilig

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:11

ik vind het er alles behalve relaxt uit zien.
verder vind ik je handig véél te veel bewegen en je benen gaan naar voren omdat je beugels te lang zijn.
nee, netjes vind ik het niet.

*wel leuk paard trouwens!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:11

ik zou ook de beugels een gaatje korter maken en pas op dat je je tenen niet naar buiten draait anders werken de sporen zo in buik.
Verder vind ik het een leuke fries met een mooi dekje *LOL* Haha!

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:13

Leuke trotse fries, maar je moet er echt op letten dat je niet constant met je linkerhand terugwerkt.
Veel plezier verder !

HannahBerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:28

Ziet er goed uit. Beugels moeten idd korter en tenen wat naar binnen. Dan is het top hoor Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:56

handen toch wat stiller houden. stoort wel.
verder benen ook stiller houden en tenen naar binnen draaien. fries loopt redelijk goed wel leuk beestje

EllisFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:56

× beugels gaatje korter
× schouders naar achteren
× tenen niet naar buiten steken.
× volgens mij zijn die sporen niet nodig !

voor de rest gaat het super Haha!

Stefaniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:57

mooi paard Haha! , alleen met het filmpje, lijkt het wel of je hem in de krul ''trekt'', weet niet of dit alleen maar zo lijkt??

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:02

Ik heb net ook even gereageerd in jullie andere topic
Het ziet er niet echt ontspannen en vriendelijk uit.
Ik zou echt niet rijden met sporen voordat je houding goed is.
Vooral bij de ena laatste foto heb je de sporen vol in haar buik.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:06

Ik zie nu pas het filmpje.
Ik vind dat je niet zo netjes lichtrijd. Je gaat staan en ploft vervolgens neer op haar rug.
Succes verder

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:18

Ik zie ook nu het filmpje pas... Sporen eraf, beugels 3 gaten korter en eerst aan je basis werken. Ik denk dat het paard daardoor ook de mogelijkheid niet krijgt om ontspannen te lopen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 16:52

Ik moet even reageren want ben het met een aantal dingen niet eens. Lachen
Ten eerste, Aise is echt moeilijk te rijden. Ik heb nog nooit een paard meegemaakt wat van zichzelf zó lui is. Je moet er echt aan werken en dit gaat wel eens ten koste van je houding, maar als je paard er beter door gaat lopen is dat even belangrijker, en kan er later aan de houding gesleuteld worden. Lachen
@ Winkie: ik vind het heel knap dat je dat van dat neerploffen vanaf een filmpje en foto's goed kan zien, zo was het iig helemaal niet. Aise gooit heel hoog op en als je gaat zitten zak je gewoon erg. Sabine rijdt hem erg netjes en ploft niet, misschien ziet het er zo uit, maar ik kan je verzekeren dat ze heel lief weer neerkomt. Haha!
Handen zijn inderdaad niet overal even stil, maar het had er ook mee te maken dat Sabine van haar instructrice meer op haar buitenteugel moet gaan rijden en de binnenteugel losser moet laten (dit zie je goed op de voorlaatste foto), dit is erg wennen als je het niet gewend bent en als je binnenteugel dan langer is ben je sneller geneigd je handen dichter bij je lijf te houden om contact te zoeken, terwijl het niet de bedoeling is.

Ach, ik vond het er iig goed uitzien, ik heb daarna zelf op Aise gezeten en gevoeld hoe hij liep, en dat is niet in de krul getrokken maar echt lekker los. Sabine en Aise zijn de laatste tijd onwijs vooruit gegaan en ik vond het erg goed gaan! Ja

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:54

Sow super mooi paard!!
En het gaat toch niet slecht!
Ik vind het er netjes uitzien! Lachen

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:59

leuk dekje

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:02

Ik vind het filmpje er ook gewoon niet lekker uitzien.
Ik zie een hele wilde hand/arm.. En een ruiter die moeite heeft om een houding te hebben in de draf.

Dat een paard moeilijk uit te zitten is hoeft niet te beteken dat het er zo onrustig uit hoeft te zien.
T kost alleen wat meer tjd en spierpijn.

Ik denk dat dit een kwestie is van heeel erg veel oefenen, maar ten eerste het paard laten ontspannen.
Lekker over de rug laten lopen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:22

Jammer dat je je paard zo kort in zijn lijf laat lopen, daardoor ziet het er niet ontspannen uit! Ik zou eerder met iets meer lengte in de hals rijden en er voor zorgen dat je paard op zijn eigen benen loopt! Daar heb je later veel meer plezier van!
Verder zou ik iets meer met mijn zit doen en iets minder met mijn handen, zoals het werken naar halthouden, dit ziet er niet zo vriendelijk uit...

Veel succes verder, en ik hoop dat je wat met mijn commentaar kan!

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:28

ik zou ook de beugels 2 gaatjes korter doen. zo kun je beter je hakken uitdrukken.

neej ziet er niet egt netjes uit.

revanche_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:32

kvind het er ook echt niet netjes uitzien sorry

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:36

Mocca schreef:
Ik moet even reageren want ben het met een aantal dingen niet eens. Lachen
Ten eerste, Aise is echt moeilijk te rijden. Ik heb nog nooit een paard meegemaakt wat van zichzelf zó lui is. Je moet er echt aan werken en dit gaat wel eens ten koste van je houding, maar als je paard er beter door gaat lopen is dat even belangrijker, en kan er later aan de houding gesleuteld worden. Lachen
@ Winkie: ik vind het heel knap dat je dat van dat neerploffen vanaf een filmpje en foto's goed kan zien, zo was het iig helemaal niet. Aise gooit heel hoog op en als je gaat zitten zak je gewoon erg. Sabine rijdt hem erg netjes en ploft niet, misschien ziet het er zo uit, maar ik kan je verzekeren dat ze heel lief weer neerkomt. Haha!
Handen zijn inderdaad niet overal even stil, maar het had er ook mee te maken dat Sabine van haar instructrice meer op haar buitenteugel moet gaan rijden en de binnenteugel losser moet laten (dit zie je goed op de voorlaatste foto), dit is erg wennen als je het niet gewend bent en als je binnenteugel dan langer is ben je sneller geneigd je handen dichter bij je lijf te houden om contact te zoeken, terwijl het niet de bedoeling is.

Ach, ik vond het er iig goed uitzien, ik heb daarna zelf op Aise gezeten en gevoeld hoe hij liep, en dat is niet in de krul getrokken maar echt lekker los. Sabine en Aise zijn de laatste tijd onwijs vooruit gegaan en ik vond het erg goed gaan! Ja

oww nouw als ene paard hoog opggooid hoef je niet zo hard terug te ploffen. ik rij op een hackney en die gooit ook hoog op.
en die is wel fijn te rijden.
en een fries is vaak uit zijn eigen al erg traag, ik rij best wel vaak op friesen omdat vriendin van mij op een friesenstal staat. en daar fokken ze de mooiste friezen. die man zij ook dat ee nfries het helemaal nietz o super hoog opgooid. omdat ze niet verder uit hun rug kunnen komen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:50

heel leuk paard maar idd niet zo ontspannen
wat al gezegt wordt ik zie ook dat je je handen te veel beweegt en haar naar beneden wil trekken (misschien onbewust)
ik kan vanaf n filmpje niet zien hoe moeilijk ze is maar probeer op je handen te letten

en voorwaarts neer waarts misschien een ideetje??
want dat je 1 teugel wat losser moet laten betekent niet dat je de ander dan strakker moet pakken of vice versa
geef haar wat lengte en probeer er op te letten
wel leuk paard :"D
succes en veel plezier samen Lachen

edit tikfoutjes
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 18-12-06 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:54

cool dekje...en leuk paard..

wel erg lange beugels.. dat je daar mee kan rijden..

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:01

Waarom worden er sporen gebruikt? Om hem voorwaarts te krijgen? Niet doen! Ik zie ook een strenge binnenhand, zeker op foto 7. Een paard rij je niet terug vanuit je teugels, maar vanuit je zit. En zeker als je met sporen wilt rijden, eerst de basis kunnen rijden. Juiste ligging van de benen. Want zoals Winki al aangeeft, is zo'n por echt pijnlijk voor een paard!

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:04

Ik zie op het filmpje dat je heel erg onrustig bent met je handen en dat daardoor je paard ook erg onrustig is in draf met zijn hoofd. Dit valt me op omdat ik het zelf ook fout doe. Je handen gaan mee in het lichtrijden en daardoor voelt het misschien voor jezelf wel alsof je ze stil houdt, maar voor het paard in de mond helemaal niet. Probeer eens een keer in draf te rijden met een pluk manen in je handen, moet ik ook doen en je voelt dan echt het verschil tussen je handen stil houden of niet. Probeer maar eens niks te doen met je handen en je paard dan met je been naar beneden te rijden. En het klinkt misschien simpel maar ik weet zelf dat dat het helemaal niet is Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het er verder goed uitzien Lachen