Derde keer bitloos!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Derde keer bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 18:51

Ik heb vandaag voor de derde keer bitloos gereden! Heerlijk.. Ik heb op het moment nog niet de perfecte oplossing maar een bitloos hoofdstel komt eraan! Helaas ging het vandaag niet zo goed als de vorige twee keren, maar het is natuurlijk ook wel heel eng als er van die kerstbomen bij de buurman in de tuin staan! Koe

Afbeelding
Staat haar goed of niet?

Afbeelding

Afbeelding
Volgende keer even mijn beugels een gaatje langer doen!

Afbeelding
SMS lezen.. (Lekker schuimbekkie!)

Afbeelding
Poseren (Natuurlijk even kijken als een schele kip.. Vork )

Afbeelding
Hakken hakken hakken! Boos!

Afbeelding
Tenen naar binnen!

Afbeelding
Een onverwachte foto Dromen

Afbeelding
Mooi oogje Haha!

Afbeelding
Tot ziens!

Zoals jullie kunnen zien begin ik al aardig groot te worden voor Beauty.. Ik heb het mijn instruktrische gevraagt en die zegt dat het nog kan, maar ik stop denk ik over een half tot een jaar met het rijden op haar.

Verder commentaar:
* Tenen naar binnen
* Hakken uitdrukken
* Handen rechtop
* Beugels langer

Zoals jullie zien gaat het nog niet perfect, maar het is echt veel erger geweest!

delete

Re: Derde keer bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:59

Ziet er goed uit voor een 3e keer bitloos, je hebt je eigen comentaar al gegeven. Als je de puntjes op de I zet, dan ziet het er goed uit, succes verder!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:13

Ik ben twee foto's vergeten.. Hier zijn ze alsnog!

Afbeelding

Afbeelding
Lekker beenwerk!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:12

Wauw die foto van z,n oogje is mooi!
Super dat je bitloos rijd! Haha!
Heel mooi paardje heb je.!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:14

leuk paardje! ben beetje gek op bonte pony's Tong uitsteken
als je stopt met rijden op haar, komt er dan een nieuwe of ga je NH/grondwerk doen?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:15

Ziet er leuk en goed uit, wat voor bitloos hoofdstel ga je aanschaffen? En... zoals als eerder gezegd, prachtige foto van z'n oog Knipoog Heb ook zo'n foto, volgens mij zit die nu ook in m'n avatar.

Edit: Och, jou profiel heb ik vaker gezien, toen dacht ik nog wat een geweldig beest, op die ene foto. Echt super! Nog veel succes met hem/haar.
Laatst bijgewerkt door 901823 op 10-12-06 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:16

Ziet er leuk uit hoor.
Ben ook bitloos aan het rijden met een CRB.Vandaag voor de 2e keer gedaan.
Ook heel mooi paardje. HOe groot is ze?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:17

Op foto 2 mogen je handen wel iets meer naar binnen, maar ik weet niet of dat net alleen op die foto was. Knipoog

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:19

Leuk! Is een keer wat anders!
Ik ga mee met je eigen commentaar, en wat een
ontzettend leuke pony heb je onder je kont echt waar! Lachen
Veel plezier samen verder.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:24

Allereerst bedankt voor alle complimentjes Haha!

Skippy01: Ik ga dan vrijheidsdressuur doen, een kleiner ruitertje voor haar zoeken, haar laten dekken en haar voor de wagen spannen.

LilianR: Nog geen idee! Ben gister wel even naar de ruitershop geweest, maar daar hadden ze maar een twee bitloze hoofdstellen een hackmore (niet doen is mij al verteld) en een sidepull (€90) maar ik weet nog niet wat ik ga doen.. Over een maandje ben ik jarig dus dan zal ik m'n ouders een naar de westernshop toe slepen.. Vork

Arabian_Girl: 1,36

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:25

ziet er zo van de foto's af te zien braaf uit hoor Lachen
maar ik vroeg me af, hebben jullie geen stroom op het draad staan?
zo ja zou ik is héél snel die kerstbomen een hele harde duw geven, want dit is echt stroomverspilling!
http://img294.imageshack.us/img294/9601/p1010107fc3.jpg

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 22:58

boeflover schreef:
ziet er zo van de foto's af te zien braaf uit hoor Lachen
maar ik vroeg me af, hebben jullie geen stroom op het draad staan?
zo ja zou ik is héél snel die kerstbomen een hele harde duw geven, want dit is echt stroomverspilling!
http://img294.imageshack.us/img294/9601/p1010107fc3.jpg

Nee daar staat geen stroom op dus dat valt mee Knipoog

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:28

als je bitloos wilt gaan rijden, moet je een hackamore aan schaffen. dat is eigelijk western iets maar je kan het gewoon aan je hoofstel vast maken, alleen moet je even bij de winkel vragen hoe hij moet zitten. want je kan namelijk de neus van het paard er mee breken..!! voor de rest met een hackamore rijden, rijdt het veel lekkerder

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:38

misty1 schreef:
als je bitloos wilt gaan rijden, moet je een hackamore aan schaffen. dat is eigelijk western iets maar je kan het gewoon aan je hoofstel vast maken, alleen moet je even bij de winkel vragen hoe hij moet zitten. want je kan namelijk de neus van het paard er mee breken..!! voor de rest met een hackamore rijden, rijdt het veel lekkerder

Ik heb van iemand die ervaren is met bitloos dat hackmore het meest onvriendelijke bitloose hoofdstel is.. Maar toch bedankt voor de tip! Haha!

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:21

Horsii_mine schreef:
misty1 schreef:

Ik heb van iemand die ervaren is met bitloos dat hackmore het meest onvriendelijke bitloose hoofdstel is.. Maar toch bedankt voor de tip! Haha!

zo onvriendelijk bitloose hoofdstel is het niet,... je stuurt het paard met zijn kaken,... k heb mijn "oude verzorgpaardje" er ook mee gereden, (heb namelijk zelf een hackamore) toen k dat paardje weer met bit ging rijden ging het weer helemaal mis.. dus ben k weer met de hackamore gaan rijden, dat paard liep er veel beter op maja,.. zelf weten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:29

Er zijn genoeg soorten bitloze hoofdstellen om uit te kiezen.
De Hackamore is daarvan wel een van de meest onvriendelijkste.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een crosslink, deze zijn vriendelijk en zo te zien is jouw paardje ook helemaal geen groffe hefboom-systemen nodig.

@Misty1: ik begrijp eigenlijk ook niet waarom je haar dat aanraadt.
Bovendien is een hackamore geen onderdeel van western uitrusting (dat weet ik dan weer omdat ik westernruiter ben).
En nog een opmerking....een hackamore werkt niet (alleen) in op de kaken...maar (ook en eigenlijk) voornamelijk op de neus en achter de oren.
Het kinriempje (onder de kin) zorgt ervoor dat er een hefboom-systeem in werking wordt gesteld zodra er druk op de teugels komt.
Volgens mij heb jij geen idee waar je het over hebt.

Ook vind ik niet dat je voor de lol met een hackamore moet gaan rijden.
Dat doe je alleen uit noodzaak, een hackamore is niet zo vriendelijk als de meeste andere bitloze optomingen.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat mechanische optomingen niet de vriendelijksten zijn omdat zijn doorgaans met een grote hefboom werken.