And the story continues --> Viralda

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

And the story continues --> Viralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 15:19

Voor het vorige topic zie: viewtopic.php?f=10&t=688798&hilit=
Gisteren zijn er weer foto's gemaakt van het rijden. Viralda was al wat moe, omdat ik haar wat langer gelongeerd had (was nodig, want ze sprong steeds in de verkeerde galop, dus tja, dan moet je wel doorgaan tot dat goed gaat) Hierdoor ging het niet super, maar wel al een stuk beter dan de eerste keer.
Ik zit er voor de vierde keer op. Het vorige topic is een week geleden. Geen idee of er verschil te zien is, maar dat kun je zelf beoordelen.
De foto's staan op volgorde:

Stappen linksom
1. Afbeelding

Draven linksom
2. Afbeelding

Draven rechtsom (ja ik probeer bij het lichtrijden altijd uit of ik met mijn hoofd bij het dak kan ja Clown )
3. Afbeelding

Dit vind ik een leuke foto, beetje jammer alleen dat mijn handen op mijn benen liggen.
4. Afbeelding

In draf op X op de grote volte van hand veranderen. Dit dus net het moment waar ik paard naar rechts wil stellen en dat vindt ze moeilijk, vandaar dat ik zo achterlijk zit met mijn been Schijnheilig
5. Afbeelding

Stapje tussendoor
6. Afbeelding

Paard werd al écht moe, dus mocht d'r neus de lucht in en gingen we beetje afbouwen
7. Afbeelding

Linksom hetzelfde verhaal. Paardje al een beetje moe, maar nog net niet klaar.
8. Afbeelding

Van draf naar haaaa-HALT!
9. Afbeelding

Volte nummer 500
10. Afbeelding

Van halt naar drrrrrraf. (vindt ze trouwen heel erg leuk!)
11. Afbeelding

Stappen op binnenhoefslag. Cameramevrouw was wel héél erg gek. Paardje snapte niet dat ze gewoon door moest lopen terwijl er iemand met een gekke flitsdoos voor haar uit liep Clown
12. Afbeelding

En moe:
13. Afbeelding

Brand maar los! Mijn houding is soms zwaar niets, dat heb ik wel al gezien, maar onderbouwende kritiek (overal over) mag altijd! Kunnen we alleen maar van leren.

Juut

Re: And the story continues --> Viralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:48

Voor zo'n jong paardje loopt ze al erg netjes! Pas alleen op met 'neus omhoog laten steken', het zou beter zijn als je haar beloonde met neus omlaag. Daarmee breng je ook ontspanning, en gaat ze de rug wat meer gebruiken. Dit kan je bereiken door te vragen wanneer ze haar neus omhoog steekt, en toestaan wanneer ze wilt zakken. Niet teugels losgooien, blijf licht contact houden. Is op het begin erg moeilijk, als ze het 1 seconde doet is het al wat, maar gewoon geduldig volhouden.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:19

Dressuur zadel+ teugels korter

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 21:22

Tmara schreef:

Rode neus + wit gezicht Clown

Oftewel: Het doet geen pijn om een gewone zin te maken en uit te leggen waarom je zoiets vindt, wat je denkt ermee te bereiken en waaruit je deze conclusie trekt. Je hoeft namelijk niet te reageren om te reageren. Als je geen tijd had voor een betere reactie, doe dan maar niet. Had je geen zin om te typen? Doe dan ook maar niet.
Dit soort reacties hoef ik dus gewoon niet, want ik kan er niets mee. Vork

Juut: Dat neusje omlaag is dus een probleem. Zodra ik mijn teugels laat vieren (zo van ga maar naar beneden) dan komt ze omhoog. Ze vindt dat gewoon veeel te moeilijk. In stap lukt dat wel al steeds beter. Daar zakt ze al. Met longeren loopt ze ook al veel lager. Maar ik zal het blijven proberen Lachen

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 01:04

Ziet er goed uit voor haar leeftijd. Ik zou alleen je beugels een beetje langer maken, op sommige foto's zit je nogal ver achterin het zadel. En let op je handen, maar dat wist je al.
Heel veel succes ermee

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:12

Hee Annetje,
Het ziet er op zich goed uit! Heb je al geprobeerd op de binnenhoefslag te rijden, dan kan ze geen steun zoeken aan de bakrand. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook wel bedacht. Ook veel op de A-C lijn rijden of parallel daraan.
Ik zou je beugels wel een gaatje of 2 langer maken.
Succes!

ps. nu niet meer verder afvallen hoor! Je bent echt hartstikke dun!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:13

Annetje schreef:
haha sommige mensen.... Clown

Ik heb eigenlijk geen zin om te typen maar doe het toch voor jou en zal 't niet houden bij springzadel en teugels langer... ownee euhh dressuurzadel en teugels korter Haha!

Ik vind dat je in die paar keer dat je Viralda hebt gereden er echt al vooruitgang in zit! Je pakt het ook goed aan. Je bent consequent wat betreft het opstappen en rijden en dat is precies wat zo'n jong paardje nodig heeft.
Probeer wel wat te letten op de stand van je handen (rechtop en gelijk houden. mij viel op dat je een hand vaak hoger hebt dan de ander of een hand meer naar je toe haalt)
Wat mij betreft zitten je beugels wel op de goede lengte. Voor diegene die daar anders over denken: het is een springzadel en zodra je de beugels langer doet heb je geen steun meer op de wrongen. En aangezien Viralda toch wel eens frisjes is soms kun je dan beter niet te lang zitten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:39

idd beter beugels wat korter en stevig zitten, als lang en uit het zadel liggen. Dat onthoud paardje, en dat is niet zo prettig Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:11

LA: Ja binnenhoefslag is nu vaste prik tijdens het rijden. En gek genoeg is dat nog niet eens zo heel erg moeilijk Clown

Mijn handen daar probeer ik op te letten, maar dat vind ik echt moeilijk.

Mijn beugels kunnen echt geen gaatje langer. Ik vind het er ook niet mooi uitzien, maar als ik ze langer doe, zit mijn knie niet meer mooi tegen het zadel aan en heb ik dus minder steun.

Ze doet het inderdaad al heel erg goed! Het gaat ook steeds beter en beter. Heb haar nu twee keer met zweepje gereden en ze snapt nu ook al bijna dat ze niet in een slakketempo moet draven. galopknop zit erop en het stuur werkt eigenlijk perfect. Lachen
Alleen zijn gele pony's (lees: halfingers) die ook in de bak rijden wel heeeeul eng! *LOL*

jorincka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:23

mooie beestje allen zonden dat de foto's zo donker zijn Tong uitsteken

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:28

Annetje schreef:
Tmara schreef:

haha die vind ik echt geweldig.
Ik vind het wel leuk beesje alleen let goed op jou houding he

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:23

Dat neusje omlaag is dus een probleem. Zodra ik mijn teugels laat vieren (zo van ga maar naar beneden) dan komt ze omhoog. Ze vindt dat gewoon veeel te moeilijk. In stap lukt dat wel al steeds beter. Daar zakt ze al. Met longeren loopt ze ook al veel lager. Maar ik zal het blijven proberen Lachen[/quote]

Ik lees dat het is stap al steeds iets beter lukt, hier kun je gebruik van maken..
Als je er nu en soort van ¨signaal¨ geeft als je wilt dat ze haar hals gaat strekken en over de rug gaat lopen, bijv. bilspieren aanspannen waardoor er wat meer ruimte onder je bips komt waardoor ze uitgenodigd wordt de rug omhoog te brengen in combinatie met een zacht en afwisseld knijpen in de teugels, die daarbij ook toestaan en meegeven als ze haar hoofd laat zakken, kun je het op den duur altijd en overal. Wanneer ze onvoorwaardelijk ontspant en nageeft op deze (of een andere geschikte) hulp kun je het in draf gaan oefenen.
Het is niet alleen een hele fijne oefening om je paard te belonen, het is ook een manier om spanning af te laten vloeien als ze een keer iets ziet en schrikt, zowel in de bak, buiten, op wedstrijd enz.

Verder vind ik het een heel erg leuk dier, en super zoals het al gaat!
Ga zo door en nog heel erg veel plezier!!