Cavia Farm Sena is klaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Cavia Farm Sena is klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 09:24

Door de diverse problemen met wezels e.d. hebben we een andere oplossing.
Dit is onze cavia farm geworden!

De hokken:

Afbeelding

Een kluitje cavia Haha! (berlingo, Lifra en Keati, Lifra en Keati zijn van Kvika geweest)
Afbeelding

Lifra verstopt in het hooi
Afbeelding

Berlingo verstopt in het hooi
Afbeelding

Onze borstels, Molly, Pepsi en Shirley (gekregen van iemand die ze kwijt moest) Pepsi is heel apart, is half borstel half glad
Afbeelding

Pepsi en Shirley
Afbeelding

Onze mannen, Tazz, Indy en blacky. De bodembedekking zijn geperste strokorrels, zijn we aan het uit proberen

Afbeelding

Tazz aan het drinken (hoewel Tazz altijd probeert het flesje kapot te bijten Haha!)
Afbeelding

Tazz met coupe ala intplofte fohn. Tazz is een sheltie vermoedelijk, maar om een of andere vage rede hebben ze hem geknipt en verkocht als zijnde borstel.
Afbeelding

Een van mijn Favorieten, Pepsi!
Afbeelding

Speciaal voor Kvika, Lifra:
Afbeelding

En keati
Afbeelding

Indy, heel mooie engels gekruinde 3 kleur.

Afbeelding

Indy zijn koppie Haha! Door die kruin kijkt ie altijd heel boos Haha!
Afbeelding

Berlingo, engels gekruind zwanger zeugje
Afbeelding

En last but not least, onze marcotte, Blacky!
Blacky is de knaaf die enkele weken geleden ook door de wezel was gepakt, maar het overleefde. Het gaat heel erg goed met hem, alleen heeft ie boven zijn oortje wat wildvlees. Nouja, vooruit maar.
Afbeelding

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:26

jeetje wat een cavia's fok je er mee of zitten ze er gewoon?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 09:29

het is de bedoeling te gaan fokken ja, niet een specifiek ras, maar gewoon van alles.
We hebben alleen niks laten dekken (jah, berlingo, maar die was al zwanger voor het wezelprobleem) tot de hokken klaar waren.
De hokken zijn 120 bij 40 cm, en kunnen d,v een tussenschot verdeeld worden in 2 hokken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:36

leuk zeg,ik heb gewoon van die kleine hokjes voor konijnen dan en een grote voerkist en ze worden altijd gedekt hahah

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:39

ahh wat lief al die caviatjes Haha! ik heb ze ook gefokt Haha!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:29

Wat een leuke beestjes. Met name Tazz vind ik geweldig en Lifra. Ik heb thuis ook een driekleur borstel zitten.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:32

ahhh !
lifra is mooi !!!!!
dat goudkleurige koppie !
zo'n kleur had mijn vorige cavia ook maar die is dood Verdrietig

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:00

Echt leuk joh, je cavia farm! Ik vind ze ook zulke gave beessies en ik heb er ook wel eens een aantal opgevangen en twee keer een nestje gefokt.
Nu heb ik er nog maar twee, als ik jongen had, waren ze zo weg, er is volgens mij erg veel vraag naar caviaatjes!

Echt goed dat je ze opvangt en ze zo'n goed tehuis geeft.
Wij hebben ook last gehad van wilde fretten (bunzing) Tot twee keer toe alles doodgebeten. Nu hebben we ze niet meer zo lopen in het weitje, maar nu in een rennetje.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:34

Liefff die borstelcavia's zijn leuk! En als er jongen komen wel lieve babycavia's foto's plaatsen he?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:20

vraag naar cavia's? die beesten worden zoveel gedumpt dat je er gewoon eng van word.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:19

Ik heb ook caviaatjes gefokt. Ik heb zelf een korthaar gehad, maar we hebben ook langharig en borstelharige cavia's gehad. Ik vind vooral Berlingo supermooi...ik zou dolgraag weer een knaaf willen, vind het superbeestjes! Maar helaas gaan ze niet samen met fretten...dat gaat hopeloos fout.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:22

Dribbel schreef:
vraag naar cavia's? die beesten worden zoveel gedumpt dat je er gewoon eng van word.


Dat is waar, ik heb er zelf 4 en er is een die kan binnekort barsten Haha! , ik zoek een goed tehuis voor ze bij mensen die ik ken en waar ik zeker weet dat ze een goed tehuis krijgen en anders houd ik ze zelf (sorry pa en ma Haha! ) Of ik probeer ze te verkopen aan een collega-fokker. Dus als je goud agouti wil?????? Vader is een 1e G en met moeder zijn we niet heen gegaan omdat die een stuk uit haar oortje heeft (dankzij geknok met een ander vrouwtje van mij)
He maar het is echt mooi geworden, vooral die borstels met pepsi, ze lijken wel op hollanders.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:27

Oh wat een leiverds! Berlingo lijkt opeen van onze cavia's(Red Bull Nijnte(stom he?)) Lifra vind ik heel erg mooi, wij hadden er eerst ook een met die kleur en die heete vanille. Wij hebben de cavia's buiten zitten en door een gangetjes kunnen ze binnen kooi inWij hebben het hok helemaal afgedekt dus we hebben geen last van roofdieren.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:44

Je hebt het echt super voor elkaar stef! ben gewoon jalours.

Maarre kun je niet beter een opvang beginnen ipv zomaar te gaan fokken.
(om eerlijk te zijn ben ik gewoon fel tegen al dat gefok)

Als ik later de ruimte heb wil ik zelf ook wat aan opvang gaan doen en vooral de mensen goed voorlichten dat fokken en kopen niet zomaar kan en dat er naast jonge caviás ook hele leuke in de opvang zitten die dringend een huis nodig hebben.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 21:34

we fokken niet "zomaar" Het gaat gecontroleerd, mannetjes zitten apart, tenzij ze mogen dekken, we willen absoluut niet alles tegelijk drachtig hebben zodat we ineens met 40 jongen ofzo zitten.
Daarbij zijn veel dierenwinkels (hier tenminste) de handelaren zat, omdat ze regelmatig zieke of misvormde cavia's krijgen die ze niet kunnen verkopen. Daarbij zijn 9 van de 10 vrouwtjes die ze krijgen op hele jonge leeftijd al zwanger, wat dus ook niet bevordelijk is. Dierenwinkels zijn dit zat en hebben veel liever particuliere hobbyfokkers, zoals wij. Wij fokken niet om winst te maken, in tegendeel, tot nu toe heeft onze hobby enkel maar geld gekost. Wij zijn dus zeer zeker geen broodfokkers.
Lifra en keati hebben we (buiten het feit dat het 2 hele lieve en mooie knaafs zijn) "opgevangen".
De 3 borstels hebben we via mijn zus. Een kennis van een kennis van haar Haha! had een nestje gefokt, maar kon ze niet houden, dus moesten ze weg. Tja, nouja, kom maar dan...
We hebben nog 2 hokken leeg (met tussenschot 4) waarvan we 2 kleine hokken zowiezo leeg willen houden als kraamkamer en ziekenboeg.
Er komen in principe geen cavia's van buitenaf meer bij, dit met het oog op ziektes. Als de hokken vol zijn, omdat we ze niet kwijt raken of weet ik veel, houdt het fokken gewoon op, simpel

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:14

Ik heb ook een caafje!!! zo'n langharige maar toch geborsteld!! Ech heel shattig. Haha! Haha! Ik had volgensmij een tijdje geleden een topic geplaatst meet foto's van haar!! Verward

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:21

Er zitten er inderdaad erg veel in de opvang, maar ik had nooit problemen om ze kwijt te raken. En nu vragen nog steeds mensen: weet jij een cavia voor mij?

Ik ben opgehouden met fokken, omdat er veel te veel cavies in opvang zitten. Ik heb twee keer een nestje gehad.

De caviaopvang moet misschien meer bekendheid krijgen, zodat mensen eerst daar heen gaan ipv van naar de dierenwinkel.

Ik zie in de dierenwinkels hier in apeldoorn altijd hele slechte cavies zitten.
Meestal zijn ze veels te jong, omdat ze helemaal volmaakt worden geboren en dan worden ze verkocht als: dwergcavia's......Boos!

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:39

aaah wat lief ,
ik heb zelf ook 2 cavia's

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:11

wij verkopen ze niet altijd aan de handerlaars.
maar is het niet zo als ze ze ietkwijt kunnen dat ze dan naar de slangen gaan?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:21

heyy

ik heb er ook altijd gefokt, maar op zijn duur had ik gewoon geen tijd om te verder te kunnen verzorgen, toen hebben we alles verkocht, we hadden ook allemaal konijnen hier, nu nog maar 1tje, vind ik genoeg Haha!

linda

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:49

Shaienne : je haalt de woorden uit mijn mond.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 19:56

aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh ik zie een palobonte caviaaaaaaaa stef!!! hebbuhhhhhhhhhh

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:01

Ziet er leuk uit je hokken!
Ik zal binnenkort ook eens een foto plaatsen van onze beestenschuur... Een heel schuurtje gebouwd voor 4 cavia's en een konijn Knipoog Het is nu bijna helemaal af.

Zijn er veel van die cavia-opvangen? Ik zou er bij ons in de buurt niet veel weten. Ik vind de gezondheid van de laatste cavia's trouwens een stuk minder dan die van 15 jaar geleden, maar misschien heb ik pech gehad?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 19:17

haha, nee hoor Lon, Lifra is enkel Palo Haha! (nouja, Buff/creme dan)