Wilson (tuiger) voor de 2de keer onder de vrouw!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Wilson (tuiger) voor de 2de keer onder de vrouw!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:59

Jaja, laatst had ik al longeerfoto's geplaatst van Wilson aan de Longe (viewtopic.php?f=10&t=687007), de volgende keer longeren hadden we er een zadeltje op gelegt en ondertussen heeft Jitske (jetski op bokt) er al 2 keer op gereden... Hier wat foto's die ik heb gemaakt nadat ik ze eerst nog even aan de longe heb gehouden...

Wilson is dus een Lorton x Droomwals, hij is 3 jaar oud en afgelopen zomer al voor de kar geweest... Dat maakt het natuurlijk al heel wat makkelijker, hij is al heel veel gewend... stuur zit er op enzo... alleen moet hij nog echt leren om op je been te reageren... dat is natuurlijk nieuw voor hem Knipoog

Hier de foto's van Wilson en Jitske:
01. Afbeelding

02. Afbeelding

03. Afbeelding

04. Afbeelding

05. Afbeelding

06. Afbeelding

07. Afbeelding

08. Afbeelding

09. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Zo dat waren de foto's... Tuurlijk is het nog lang niet perfect... maar voor een tweede keer onder het zadel, toch zeker niet slecht Knipoog
Trouwens; hebben jullie de charmante regenlaarsjes van Jistke wel opgemerkt?? Clown Tong uitsteken Hahaha

We willen hem trouwens snel op een gewoon hoofdstel, zonder oogkleppen en met trensje rijden, maar die hebben we op t moment nog niet tot onze beschikking... Onze hoofdstellen die we zelf hebben zijn te klein voor Wilson's edele hoofdje Tong uitsteken

magic_lover

Re: Wilson (tuiger) voor de 2de keer onder de vrouw!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:02

Hee ziet er goed uit hoor! en zeker voor de 2e keer Knipoog

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:02

Lekker handig toch die oogkleppen ! Zo schrikt het paard ook niet zo snel. Hij is zeker braaf.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:04

oogkleppen onder de man ben ik niet zo voor want wat als je zonder oogkleppen doet wat kan er dan gebeuren dat weet je nooit. maar hij doet het supergoed hoor voor de 2e keer

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:05

Dank jullie!!
@ wemkelover; tuurlijk zijn ze wel lekker handig... zeer als je er voor het eerst op stapt, ziet hij ook niet zoveel... Maar om lekker contact te hebben met je paard (vooral ook aan de longe) zijn die oogkleppen toch wel lastig... en mocht hij nog eens dressuurwedstrijden gaan lopen, zien ze je ook al aankomen met oogkleppen Tong uitsteken
Een ook de stang, we zijn nu heel voorzichtig in de mond en hij reageert ook op de lichtste hulp... maar we willen hem toch wel graag met een gewoon engels hoofdstel rijden Knipoog

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:06

leuk paardje,,
ik zou idd ook geen oogkleppen doen,,dan zien ze strax allen maar als je no gniet anders hebt kun je ook niet anders he Lachen
Veel succes met die leuke diertje,,
ps cap is eigen keuze maar ik zou hem wel op doen op zown jong diertje

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:06

@ Danice; nouja zoals ik al aangeef, willen we ook zonder oogkleppen gaan rijden, maar wij komen nu sinds 1 week op deze stal en zijn dus nog op zoek naar een gewoon hoofdstel Knipoog

@ HouVanStefan; is idd Jitske's eigen keuze... zelf doe ik ook liever een cap op Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:14

volgens mij gooit ie hoog op Haha!
Ik vind het er goed uitzien voor de 2de keer,
ik zou hem alleen wat losser laten en mn handen wat meer dragen
Foto 3 bv, die halslengte Knipoog mag zelfs nog iets meer Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:22

Zo, dat ziet er al lekker uit voor de 2de keer onder het zadel!

Ik zou de oogkleppen niet af doen, wetende wat eigenlijk de bedoeling van Wilson is. Als hij op tuigpaardconcoursen wordt uitgebracht, en ook in de zadelrubrieken, is het gewoon niet verstandig. Dit baseer ik puur en alleen op mijn ervaringen met de concoursen. De paarden zijn zoveel anders dan thuis namelijk, dat oogkleppen echt wel nodig zijn. Wij hebben er zelf eentje gehad die ook het niet dragen van oogkleppen gewend was, dit was zeker niet in het voordeel op de aangespannen wedstrijden.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:43

@Neonlight: Het is voor een paard idd een groot verschil, met of zonder oogkleppen. (Te merken aan mijn eigen) Maar wat ik over het algemeen hoor, is dat je een paard, gereden zonder oogkleppen wel kan rijden met, maar een paard gereden met oogkleppen, moeilijk kan rijden zonder. (Tenminste, verschillende menners horen zeggen)
Ook met wat Tha_Niekje net zei, mocht je hem nog willen starten op dressuurwedstrijden, dan moet hij per se zonder oogkleppen.
Dan kan hij, denk ik, maar beter gewend zijn aan dat hij veel kan zien, plus dat er wat beweegt op zijn rug en dan opeens minder, dan dat hij ineens zonder moet en dus ineens heel veel ziet.
Ik snap ook wel wat je bedoelt, mijn paard is met oogkleppen op ook wat rilleriger, maar als ik me bedenk hoe hij zou zijn geweest als hij was ingereden met oogkleppen en ineens zonder zou moeten, dan was het nog een stukje erger geweest...
Dus nouja, ik zou ze afdoen Knipoog

Vind het wel echt een leuk paardje om te zien, loopt leuk!Probeer idd heel licht en stil in de hand te zijn (wat er op de foto's op lijkt!) want nu ik af en toe ook met Liverpoolstang/tuighoofdstel rijdt (voor tuigen) en afwissel met trens, merk ik echt wat voor ontzettend grote invloed je hebt met zo'n bit!Dus idd, lekker met een trensje verder rijden!Naja, ehh..Ga zo verder Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:46

haha okee sorry Knipoog
ik bedoelde het niet rot ofzo ik heb alleen een keer een paard in moeten rijden met oogkleppen en toewn wilde ze in de dressuur gaan en dat liep niet lekker af hoor paard werd helemaal gek als je opsteeg

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:09

Hij is leuk! Begrijp me niet verkeerd, maar voor een tuiger vind ik hem super rijtypisch en goed gebouwd voor onder het zadel, niet zo'n platte kont en zo'n hele hoge hals in ieder geval. Denk dat ie heel mooi kan worden onder het zadel.

Zou ook de oogkleppen af doen!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:10

zire er super uit hoor voor de tweede keer onder het zadel

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:12

Erg leuk paard om te zien, mooie uitstraling zeg!knap dat hij het zo goed op pakt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:07

Ziet er erg goed uit! En ik ben steeds weer ontzettend onder de indruk over de gelijkenis tussen Wilson en Whisper, ongeloofelijk gewoon ....

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:17

Mooie tuiger! Lachen Ziet er idd erg goed uit voor de 2e keer! Ja Haha! Veel plezier en succes verder!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 18:22

@ Gertruud1984, hij is ook voor een tuiger best rijtypisch... Ik heb er vandaag op gereden en hij is ook wel super fijn!!

Over die stang... Je hoeft echt helemaal niet aan te komen... Net heel licht voor de aanleuning, verder is hij zo makkelijk... We zijn nu op stal op zoek geweest naar een dubbelgebroken bitje, maar die nog niet kunnen vinden in de goede maat... Gaan we dit weekend wel even naar kijken!!

We zitten er dus serieus aan te denken om hem ook in de dressuur te gaan rijden... Dus dat wordt sowieso trainen zonder oogkleppen en dan zou hij ze af en toe wel eens op krijgen om er gewend aan t blijven (hij loopt door de weeks ook wel af en toe voor de kar)

En verder bedankt allemaal voor de reacties!! Knipoog

GemkevB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:40

Knap paard! Het ziet er ook goed uit vind ik!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:59

Ik had ECHT Niet verw8 dat het voor de 2e keer was Jeetje ik sta wel ff te kijke wat zo`n paard dan al kan !!!

Groetjes..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:01

Als je dan toch naar een gewone trens toe wil waarom bevestig je dan de teugels aan de schaar. Je kan ze dan net zo goed an de ring vastmaken.
Het is natuurlijk logisch dat je niet hard hoeft int e werken voor reactie. daar is nu juist die stang voor bedoelt. dat wil niet zeggendat het voor een paard niet scherper voeld dan met eennormale trens. Voor de rest ziet het er wel prima uit. Ik zou het paard nog wat meer vrijheid geven en wat minder rond in de hals rijden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 20:05

We bevestigen de teugels nu ook aan de ring... Maar de eigenaar vond het eerst een fijner idee om ze in het bovenste gaatje te houden (als menner)...
Tuurlijk kan je ook wel goed rijden met een stang, maar we zijn van mening dat dit op dit moment niet nodig is... Bovendien als er dressuur mee gaan rijden, is een trensje gewoon wel zo fijn...
Op zich zitten we helemaal niet veel aan de voorkant, er zit voornamelijk een lichte boog in, alleen het stuur hij af en toe nog net iets stugger in... Zijn houding houdt hij eigenlijk zelf zo... Wij zouden hem ook liever nog wat lager in gesteld hebben en wat meer uit laten schuiven... Maar zo loopt hij nu zelf en hij is nog erg slecht aan het been, daar zijn we nu voornamelijk mee aan het werk... Zonder dat we hem meer aan het been krijgen kunnen we hem ook nier meer laten uitschuiven...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:24

Ziet er netjes uit hoor.

Ik heb al vanalles gedaan, maar ik heb nog niet op een tuiger gereden. Dat lijkt me nog wel eens een leuke ervaring. Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 20:40

Hahaha, ja ik heb vandaag dus voor het eerst op een tuiger (Wilson dus) gereden... Hij liep wel heel fijn...
Wel issie wat groter dan dat ik gewend ben Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Maar wka gangen verschilt hij niet heel veel... alleen net iets ruimere passen en veel zweef erin

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:55

Hoe hoog is Wilson eigenlijk? Tja, ruim zijn ze he?

Tonny (Jeroentje hier op Bokt) heeft deze zomer op onze Janssen gereden (Cinovo x Renovo) op Stal Blakheide, denk dat hij er alles van weet. Ik ben heel erg benieuwd hoe Wilson het gaat doen onder het zadel. Wij hebben eigenlijk nog niet iemand om Whisper te rijden, dus hebben we besloten om tot komend voorjaar, als ze weer een maand naar Blakheide gaan, dat rijden maar even te laten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:00

Ziet er netjes uit!
Stiekem ben ik benieuwd naar de écht foto's van dit paard zoals hij écht hoort te lopen, met knie actie dus!