De eigenaar heeft zijn paard nu op manege Urena staan om zo te zorgen dat het paard toch beweging krijgt. Ik vind het gewoon een super lief paard, dus had gevraagd of ik ermee aan de slag mocht en dat mocht!
Paardje is een 4jarige merrie. Ze heet Viralda, maar wordt gewoon Vuske (plat brabants voor Vosje) genoemd door de eigenaar. Ik noem d'r eigenlijk vooral Pony

Donderdag en vrijdag had ik haar al gelongeerd. Zaterdag met behulp van mijn instructrice en dit keer ook met het zadel erop. Mijn instructrice is er heel even opgestapt om te kijken hoe ze reageerde en dit ging erg goed. Vandaag ging ik er voor het eerst op. Best spannend, want we wisten dus niet hoe ze zou reageren! Maar ze deed het super braaf.
Hier de foto's van Pony en mij, je moet op sommige linken klikken, imageshack wordt niet altijd door bokt ondersteund :
Eerst longeren om Pony los te maken en de ergste frisheid eruit te laten:
1. http://img238.imageshack.us/img238/1212/1rw9.jpg
Daarna heel voorzichtig opgestapt. Pony bleef braaf staan en stapte mooi weg op mijn beenhulp, dus ben ik lekker op de hoefslag gaan stappen om wat aan de pony te wennen.
2.

Volte:
3.

Pony was wat slingerig en onzeker op het bit, dus ik heb vrij lang gestapt. Toen het stappen goed ging ben ik pas gaan draven. In draf was ze een stuk minder onzeker op het bit en veel rustiger met het bit. Ze zocht ook uit zichzelf aanleuning, dus dat was echt super.
4. http://img403.imageshack.us/img403/5848/4ul6.jpg
Rechtdoor ging goed, dus ook voltes in draf gemaakt:
5.

6.

Hey wat leuk, een aardappelzak op een stappend paard

7.

Rechterhand, stappend door de hoek. Rechterhand was heeeeel wat moeilijker. Paardje slingerde, viel naar binnen, viel door het binnenbeen en ze was al moe, dus wat traag.
8.

Stappend op de volte. Ik doe wel heeeel erg veel, maar dat kwam dus doordat ze zo naar binnen viel. Volgende keer wat beter op letten.
9.

10.

En de enige draffoto die ik van rechtsom heb

11.

KLAAR!
12.

Ik heb ook nog filmpjes, maar die zijn zo donker dat, als ik de upload, er alleen een bewegende bles te zien is

Commentaar mag trouwens, graag zelfs, daar kan ik het paardje alleen maar beter mee rijden. Maar houd er wel rekening mee dat dit de eerste keer was dat ik erop zat en de eerste keer voor het paard dat ze in deze bak gereden werd.