Ras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 20:02

Een paar maanden geleden kochten wij een vosmerrie van ongeveer 1.15 meter hoog. Ze is ongeveer 4 a 5 jaar, en we hebben haar in Belgie bij een handelaar gekocht, samen met een andere pony toen. Ze heeft uit de hoor een hapje zeg maar, ik zou echt niet weten waar dat voor dient! Het is een heel vrolijk ponytje, alleen nog steeds ontzettend bang!! We zijn er al vanaf het begin mee bezig, maar nee, mevrouw blijft ons eng vinden, terwijl we er zo goed voor zijn! Als je haar eenmaal vast hebt, gaat het wel, maar je moet geen onverwachte bewegingen maken. Er heeft wel zo iemand opgezeten, zonder zadel enzo, maar dat vind ze niet erg!! Verder had de handelaar gezegt dat ze uit Engeland kwam. Uit de wei halen gaat ook, dan loopt ze gewoon achter een andere pony aan!

wie denkt wat voor ras het is? we dachten zelf aan een Welsh ofzo. Vind het wel een gaaf beessie, en lopen dat ze kan Kwijl , alleen geen foto van Frusty

Afbeelding


Afbeelding
Zie je dat hapje uit haar rechteroor?

Afbeelding


Afbeelding

wat vinden jullie er van? Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje kunnen volgen.

LINDA Lachen
Laatst bijgewerkt door liberty op 31-07-02 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt


WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:04

ik denk dat het een welshje is! maar i i g is het een super mooi beessie! Lovers Lovers Lovers Lovers

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:06

welshje is m'n eerste reactie, misschien iets van arabierenbloed erin?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:07

Wat voor ras het is heb ik ook geen idee van, toen ik bij jullie was d8 ik ook wel eens welsh ofso maar het is zoo'n leuk dier!! Echt prachtig, en idd ze kan me toch mooi lopen! Jammer dat ze zo bang is!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:13

Ja denk ook een Welsh..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:13

Welsh! Leuk paardje!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:16

lijkt idd op een welshje. Schattig paardje hoor!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:20

Ik denk ook een welsh A. Het hapje is waarschijnlijk het blikje wat ze in haar oor gehad heeft. Waarschijnlijk eentje die voor de slacht bestemd was, is geblikt en waarschijnlijk uit transport gehaald.
Laatst bijgewerkt door greetje op 31-07-02 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:23

welsh, mooi beesje!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:34

in een welsh zit ALTIJD arabierenbloed Frusty
zeker te weten dat het een welshje is!
enne,ga ff lekker van het leukste uit met je geblikt(loodje heet dat trouwens)...voor de slacht.ze doen een klipje meestal in de manen hoor.echt een prachtige pony!moet je voorzichtig mee zijn hoor!heeft ze nergens geen tattoeage?en je kunt een het welshstamboek opbellen,met de nauwkeurige beschrijving,en eventueel het tattoeagenummer,misschien kun je zo nog een papier opvragen.

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:36

welsh

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 20:41

pebblientje schreef:
in een welsh zit ALTIJD arabierenbloed Frusty
zeker te weten dat het een welshje is!
enne,ga ff lekker van het leukste uit met je geblikt(loodje heet dat trouwens)...voor de slacht.ze doen een klipje meestal in de manen hoor.echt een prachtige pony!moet je voorzichtig mee zijn hoor!heeft ze nergens geen tattoeage?en je kunt een het welshstamboek opbellen,met de nauwkeurige beschrijving,en eventueel het tattoeagenummer,misschien kun je zo nog een papier opvragen.


tja, een loodje, ik weet nie of ze die dus had! Die hebben ze er altijd al uitgehaald!

ik vind ze wel apart, gewoon een supergaaf beessie wat nog tijd nodig heeft om te wennen, misschien heeft ze al heel veel meegemaakt!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:44

Zonder twijfel een echte Welsh! (kenner laura heeft gesproken *LOL* )
En nog een mooie ook wees daar maar zuinig op!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:53

neej,het was ook geen reactie op jou,liberty,maar op miragegidran en greetje.waarom zou ze in vredesnaam naar de slager gegaan zijn(op transport)kijk,een shetlander kan ik me indenken,maar een welsh doen ze echt veel minder snel!ik vin het iig een beauty!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:55

wat grappig nou zeg ik heb ook een (verzorg)ponytje en die is presies het zelfde (iets andere kleur , maar veschild niet veel)wij zaten ook te denken aan een welsh x shetlander haar moeder is een shet en dat zie je ook wel aan hem maar hij heeft een hele smalle bouw en een smal hoofd en loopt ook heel mooi echt als een welshje
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 31-07-02 21:18, in het totaal 4 keer bewerkt

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:56

ik denk welsch misschien is ze een keer gebeten door een ander paard in haar oor (honden hebben dat ook weleens)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 20:58

pebblientje schreef:
neej,het was ook geen reactie op jou,liberty,maar op miragegidran en greetje.waarom zou ze in vredesnaam naar de slager gegaan zijn(op transport)kijk,een shetlander kan ik me indenken,maar een welsh doen ze echt veel minder snel!ik vin het iig een beauty!


nou, kan best wel hoor!! Dat dachten wij ook! Vroeger deden ze het dus op die manier, maar of ze dat nu nog doen Verward Of het is een ongelukje ofzo geweest

ik weet het gewoon niet!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:00

Hey Linda,
zou ook denken een Welshje of toch een kruising in die aard alleszins.
Is het ook niet zo dat ze in sommige landen als een soort 'merkteken' een knipje in het oor van de pony maken?
Meende ooit ergens zoiets gelezen te hebben, maar ja kan natuurlijk op vanalle manieren gebeurd zijn...

Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:05

welsh......en een mooie ook!!! Haha! Haha!

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 21:13

jeetje zeg! je vinden haar allemaal leuk!! Ik ook hoor Kwijl Kwijl Kwijl Is een leuke voor de wagen, maar dat is voor later, als we dat nu gaan doen flipt ze helemaal!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:15

Misschien is het wel een soort merk teken van toen ze nog in de bergen woonde? (ben ook maar alle mogelijke mogelijkheden aan het opnoemen hoor) Misschien dat daar vele Welsh pony's door elkaar liepen van verschillende eigenaars en wilden ze via zo een knipje duidelijk maken dat deze van die persoon is en de pony's met een knipje in het andere oor van die andere persoon zijn....

Lijkt me misschien wel straf en de kans is ook klein....
Ik denk dat ik nog wat last heb van de warmte als ik het zo terug lees..."mogelijke mogelijkheden" hoe kom ik daar nou weer bij *LOL* maar je snapt me wel..(en nou hou ik m'n mond er verder over)

Ik denk niet dat het van de slager is, pony's zoals deze (met name Welsh pony's in het algemeen en dan zeker zo 1 als deze) maken niet zoveel kans om bij de slager te eindigen. Zeg nou zelf daar is ze veel te rastypisch voor en dat krijg je vrijwel altijd verkocht.(bedoel maar jij hebt der ook gekocht hé Knipoog )

Doch laten we niets uitsluiten, het zou ook wel eens kunnen betekenen dat ze oorspronkelijk een papier heeft maar dat ze voor het stamboek dood is ofzo. (omdat ze misschien eigenlijk naar de slager moest maar daar echter nooit is geraakt of levend weg geraakt is)

Of gewoon een hap uit der oor van iets, lijkt me het makkelijkste Haha! we hebben toch wel weer veel fantasie vandaag hoor Slapen toch maar vroeg gaan slapen...

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:16

leuke beestje!! ik zou ook zeggen een welshje, lijkt namelijk heel veel op een welshje bij ons op stal.

.....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 21:21

tja, maar als boer ofzo in nood, kan je wel eens een pony voor de slacht wegdoen he. maar daar wil ik niet aan denken, arme merrie!! Wat jij zegt kan ook, bij de New Foresters knippen ze dan een deel uit de staart. Maar ja, het kan me eigenlijk nie zoveel schelen! Een hap is een hap, kunnen we nie meer terugdraaien he! En het kan ook idd een ongelukje zijn!

linda

anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:48

een welsh!!!
maar mooi bestje alleen jammer voor die hap uit der oor!!

[edit:BartVB]Onderschrift verwijderd[/edit]

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:49

pebblientje schreef:
neej,het was ook geen reactie op jou,liberty,maar op miragegidran en greetje.
Mag die reactie dan misschien iets minder fel????Afbeelding

Citaat:
waarom zou ze in vredesnaam naar de slager gegaan zijn(op transport)kijk,een shetlander kan ik me indenken,maar een welsh doen ze echt veel minder snel!ik vin het iig een beauty!


Afbeelding

Sorry hoor, maar ik vind dat zo'n onzin wat je schrijft! Waarom gaat een Welsh niet op transport voor de slacht en een shet wel??? Verward
Er zijn ook KWPN-ers die naar de slacht gaan......


Maar om on-topic te komen, ik kan me slechts bij de rest aansluiten en ook van mening zijn dat dit absoluut een Welsh is, of is het een Welsch????? Haha!
En idd een erg leuk dinkie Lin!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers