N.a.v.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:13

Nee, inderdaad casperrr.. een paard in de B hoeft helemaal niet zo diep te lopen en dat het paard daar beter door loopt is ook niet van de foto's af te zien..

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 17:14

Dank jullie wel.

Loran was zonet chagerijnig dat hij mij niet meer voelde stribbelen tegen hem.
Ik had echt zoiets van: laat maar meneer, we gaan rustig opnieuw, en blijven lachen.
Wel weer even wennen, maar de omschakeling heb ik nu zo erg in mij, dat ik perse opnieuw wil beginnen met hem, dat het wel goed gaat komen.
Lekker met lange teugels gereden ( wel contact gehouden met de mond), en veel overgangen gereden ( ZONDER hulpmiddel Haha!)

Nadien een dikke knuffel gegeven, en loran was weer rustig, en weer happy.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:16

het zijn overigens maar 4 onduidelijke foto's in het topic... daar heb je ook niet zo veel aan..

ben overigens benieuwd naar foto's zonder een hulpteugel, maar dan bedoel ik ook zonder hulpteugel, niet dat hij los hangt of wat dan ook.. (niet aanvallend bedoeld maar ik wil het gewoon is echt zien zonder dat ding eraan! zou het helemaal niet erg vinden als hij niet aan de teugel is. Als hij maar ontspannen en los door zijn lijf is!)

@Loran: goedzo Lachen

Anoniem

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:37

Super
Zo hoort het

Voel je dat je bijv gespannen raakt helpt bijv. zingen (kan ook zachtjes) heel goed.
Om de een of andere manier krijg ik dan altijd jingle bells in mijn hoofd, ook met 25 graden Haha!

Shir89
Berichten: 543
Geregistreerd: 04-09-05

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:38

RUBYWHITE schreef:
Shir89 schreef:
Ook al heb je geen makkelijk paard, een paard gaat niet zomaar in gevecht. Door er bijzets aan te hangen los je de oorzaak niet op!

DEZE FOTO'S ZIEN ER ERG ONVRIENDELIJK UIT!!!!


ipv gelijk hard te schreeuwen had je beter eerst even kunnen lezen Bloos



Had vanmorgen niet veel tijd en ik heb daarna ook opnieuw al een keer gereageerd, dus je had deze quote opzich niet hoeven gebruiken. Ook jij had dus even verder moeten lezen! Knipoog

Super OK dan! dat het nu beter gaat, Loran. Als je paard ten eerste al ontspannen loopt kan je de training straks verder opbouwen.

SUCCES!!!
Groetjes Inge

4_LIFE
Berichten: 1035
Geregistreerd: 17-05-06

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:03

Goed van je dat je les hebt genomen Lachen en dat je gauw met een onderlinge wedstrijd begint.. Haha! verder is het commentaar al gegeven. Veel sucses met de wedstrijd Knipoog plaats je daarvan fotos?

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:52

sammie_44 schreef:
@DressLover.. Woow hey, zo geweldig is het nou ook weer niet, het is een richtlijn die jij bij je foto's aangeeft hoe je zou kunnen rijden met de M of B.. Niet zoals het hoort of moet.
Misschien bedoelde je dat ook wel, maar komt een beetje arrogant over om jezelf even als voorbeeld te stellen van hoe het eigelijk hoort..


nogmaals (dit is al eerder gezegt, op deze zelfde bladzijde) als jij nou even die dingen die boven je neus en tussen je oren zitten gebruikt.. dan zie je dat ik van géén van beide topics de TS ben.. ik heb zelfs niet gepost in die topics dus ik weet niet waarom je nou zo vreemd doet.. maar in het vervolg even opletten voordat je gaat raaskallen!!

edit; en @klomp ; al het voorgaande Knipoog

@loran; goed dat je overnieuw begint, volhouden nu, dan gaat het vast goed komen met jullie en hou ons op de hoogte!! Haha!

edit 2;
En @ casperrr; je zegt dat ik beter kan uitleggen hoe het dan wel moet, en ook hier geldt; lezen voor je iets zegt..! ik heb in BEIDE topics, méérdere malen uitgelegd hoe ze beter naar de ontspanning toe kan werken.. dusss...

(en sorry voor de offtopics Knipoog )

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:59

maar waarom zet je dan foto's neer, die ten eerste onduidelijk zijn, en waar het paard gewoon te diep loopt... daar heeft de TS toch niets aan?

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:01

zo onduidelijk zijn die foto's niet hoor.. maar goed.. en dat het paard een tikje te diep loopt, jammer dan maar dat is altijd nog beter dan een sterrenkijker ( niet dat ik nu insinueer dat dat paard van de ts dat wel doet, voor ze daar dalijk weer over vallen... bokt.. ) , te diep lopen is vaak makkelijker opgelost, en dan krijgt ze in ieder geval een idee van waar het heen moet.. dus.. doe kalmm.. relaxxx Clown

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:04

ik ben zo kalm als het maar kan hoor Knipoog zit nog steeds niet te springen op mijn stoel Clown ik vind het om eerlijk te zijn gewoon interessant! een topic waarin niet het "bokt-beeld" getoond wordt!
met onduidelijke foto's bedoel ik gewoon dat het er 4 zijn, en een beetje ongelukkig genomen..
jij zei dat een B proef zo hoort te zijn, en nu zeg je dat hij een tikje te diep loopt, geen ideale B proef dus!

Vind het om eerlijk te zijn wel fijn dat de TS iets aan het probleem doet, en niet eigenwijs op haar manier door probeert te gaan! Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:08

Ik heb ook niet alles gelezen, wel heb ik door de laatste pagina door dat het nu om een of andere reden beter gaat.
Ik wil je alleen maar zeggen dat ik met mijn ex-renpaard geen half uur heb lopen vechten maar 3 maanden!!!

Ik heb er ook een thiedemann aangehangen maar dat was niet omdat hij zijn hoofd omhoog gooide, maar omdat hij daarbij zijn neus ook nog kaasrecht naar boven stak.
De thiedemann zat bij mij zo dat hij me nog wel een kopstoot kon geven (bij wijze van spreken) maar niet meer zijn neus kaasrecht in de lucht kon steken.
Ik heb hem dus alleen gebruikt als begrenzer, niet omdat hij niet in de aanleuning wilde lopen. Dat is niet het werk van een thiedemann, maar van jouw rijkunsten...

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:13

@Casperrr; heb jij ooit een écht ideale B-proef gezien dan? en de ts van dat topic had in ieder geval een winstpunt, iets wat een jury -ondanks het te diep lopen- tóch waardeert!! en de fotos zijn inderdaad een beetje ongelukkig genomen.. maar als ik me niet vergis waren de foto's van het losrijden.. van de proef zelf niet.. tijdens het losrijden stel ik mijn paard eerst ook wat dieper in (nee, nu wil ik daar geen gezeik over, zo rij ik en het word gewaardeert, klaar. ) en het zijn misschien geen ideale voorbeeld foto's maar het is maar dat ze een idee krijgt.. volgende keer vraag ik anky wel om speciaal hiervoor te demonstreren hoe je een B-proef moet rijden Clown
(weet je zeker dat je niet zit te springen?? jammer:P ik vind het heerlijk als ik die uitwerking op mensen heb Nagelbijten / Gniffelen Clown )

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:22

fijn dat je het nu op een andere manier probeert en goed dat je het gegeven advies gebruikt.
Ik zou voorlopig nog lekker onspannen blijven rijden zodat je paard en jijzelf onspannen... de eerste stap naar het nageven.Haha!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:32

he verdikkie moet ik nog een keer posten, hij vertikte het weer eens Boos!


@DresslOver: nee hoor, ik loop niet te springen, zit ook nog niet bovenop de kast of iets, ben doodrelaxed! (vind ik overigens ook niet gek na een dag van 9 tot 6 op school, maar goed Clown ) en ik ga overigens met je mee dat ik het wel eens geweldig vind om mensen zo ver te krijgen dat ze bijna op springen staan Clown

Nu even over jouw reactie. je kan natuurlijk altijd een topic neer zetten over hoe de ideale B proef eruit ziet! maar ik geef eerlijk toe, ik heb nog nooit dé perfecte B proef gezien, die kan Anky mij niet geven, die kan niemand mij geven! een proef zal nooit helemaal perfect zijn! maar om een topic hier neer te zetten als voorbeeld, (vind ik) moet toch wel iets meer inhoudelijks hebben dan 4 foto's met een paard dat te diep loopt. en er zit overigen een groot verschil tussen het inrijden en de proef zelf (bij de meesten dan Clown )

En ja verrek ik rijd mijn paard ook wel eens dieper! en dat probeer ik alleen in de galop te doen, tis nl. een friese hengst. En ja die hebben nou eenmaal een moeite met de galop, daarom rijd ik hem dan iets dieper, anders valt hij zo uit elkaar, en dan is het gewoon geen nette galop meer. En op wedstrijd, in de proef zelf heeft hij zijn hoofd toch al iets hoger, want het is natuulijk allemaal zeer spannend op vreemd terrein, en dan nog eens al die merrie's erbij Clown


en denk nou niet dat ik dit allemaal aanvallend bedoel (heb ik om eerlijk te zijn nog niet eens de puf voor, om een enorme aanval in te zetten en je helemaal uit te lüllen of hoe dat ook mag heten Clown )
Ik vind het gewoon zeer interessant om zo'n "discussie" te voeren. voor mij hoeft dat hele aanvals gedoe niet helemaal, gewoon een goeie lekkere discussie, dar schiet men meestal meer mee op dan van al die aanvallen Nagelbijten / Gniffelen
dit is gewoon mijn mening, over jouw mening Haha!

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:41

discussieren, i'm loving it (knap ik altijd van op Tong uitsteken ) nee maar de enige reden waarom ik toen voor dit topic heb gekozen is omdat dat de enige was die op de eerste pagina stond (ja, ben ook lui) B was en toevallig ook nog eens op wedstrijd Lachen

en persoonlijk rijd ik die van mij altijd laag en rond los en ja dan stel ik haar soms ook eens wat dieper in (en nee, ik ben geen anky wannabe en doe niet aan LDR Tong uitsteken ) stel haar links en rechts in en als ze dan goed los is pak ik haar op en stel haar wat hoger in. in de wedstrijdhouding.

maar ik ben wel van mening (en daar zullen het veel niet met mij eens zijn) dat ik vaak (verschilt soms ook wel eens per combinatie ) toch liever een paard zie dat wat dieper ingesteld is als een sterrenkijker, dan zijn ze in ieder geval over de rug en nageeflijk (ook al zijn ze dan te diep) en ik denk dat te diep rijden niet zo héél schadelijk is als je zorgt dat je je paardje wel écht goed van achteruit rijd en goed voorwaarts is!

Rins
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-10-06

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:18

Misschien maar een klein detail.. maar aan deze discussie heeft loran helemaal niks...aangezien dit topic al gekenmerkt wordt door veel discussies stel ik voor dat jullie dit lekker ergens anders doen Knipoog wel zo gezellig!

Loran vind het super van je dat je het zo goed oppakt en dat jij en je paard geen strijd meer voeren. Ga zo door!

Anoniem

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:08

Ik wilde net die opmerking gaan maken Ja

Moderatoropmerking:
Ontopic graag

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:29

Sorry rk! Schijnheilig ga je het me vergeven?? Tong uitsteken

en om te laten zien dat ik het wél kan: Super Loran hou ons op de hoogte!! (you see... Schijnheilig )

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:10

sorry RK Schijnheilig
hmm.. we moeten eigenlijk een topic openen Dressl0ver! want ik moet de "discussie" nog even voortzetten, want ik moet nog wat dingetjes kwijt haha

@Loran: sorry dat we een deel van je topic ehm... flink in hebben gediscusieerd! ben benieuwd hoe het verder gaat!

nikki160287

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-10-06

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:58

Ik wens je heel veel succes! Het isniet makkelijk om te besluiten overnieuw te beginnen, maar ik denk dat dit het beste is wat je kunt doen! Ik vind het knap van je dat je het zo weer oppakt en ik zie er naar uit om nieuwe foto's te zien!

LEANA

Berichten: 90
Geregistreerd: 23-09-06
Woonplaats: Almere

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:16

heeey

ik zou gewoon je wedstrijd gaan rijden
en je ziet je comentaar wel en je punten
gaat het niet goed?.. dan oefen je nog doorr
succes Knipoog

xx

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:07

Loran schreef:
ik start volgende maand ( lees eind november/ begin december) met Loran in een onderlinge wedstrijd.
En vanaf Maart/ April voor het echt.
In de tussentijd werken aan de commentaar die ik zal gaan krijgen, maar zal wel goed scoren op middendraf etc. Daar ben ik niet bang voor.
Les blijf ik gewoon houden bij Jan Schut, doordat hij het super doet, en hij ( en de anderen die mij hebben zien rijden) mij wel in de wedstrijdringen voorbij zien gaan, met hoge punten.



Weet je Loran, ik ben echt blij om te lezen dat je terug gaat naar de basis. terug naar het paard ontspannen laten lopen, het paard recht richten en dit alles met een fijne aanleuning. Zoals je al zegt, je gaat er helemaal voor en vind dat ook de juiste instelling.
Commentaar wat je namelijk krijgt komt ook door uitspraken die je doet, zoals hierboven. Een paard kan nooit een correcte middendraf uitvoeren als hij niet ontspannen loopt en niet van achter gereden is. Hij duikt dan namelijk op de kop. En zeggen dat je instructeur en andere je met hoge punten voorbij zien gaan zal waarschijnlijk mensen irriteren.
Je merkt nu ook in het topic dat iedereen echt wel het beste met je voor heeft. Kan nooit niet zo zijn dat Bokt er is om elkaar af te kraken, juist om elkaar te helpen. Maar dan moet het wel van beide kanten komen.
Dus, ik zou zeggen, ga er voor, en met de juiste begeleiding gaat dat helemaal goed komen!!! En die hoge punten komen DAN vanzelf wel. Haha!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 01:16

hoe kun je nou zeggen dat de bijzet los hangt terwijl hij op allebei de foto's heel strak staat?

Ik ben zowieso tegen een stootteugel, het stoort in je contact met de mond van je paard omdat het zo op het bit hangt en klettert als het los hangt. Verder vind ik dat je dan een klein bijzetteugeltje hebt genomen als hij op het wijdste gaatje zit.

Iig, veel succes ermee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58068
Geregistreerd: 24-02-04

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 02:25

patsur het hele topic lezen zou helpen...

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: N.a.v.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:25

dit is mijn mening, lezen pharagirlke.