Als enige Shet-aanspanning tijdens Koetsentocht Bathmen 2006

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Als enige Shet-aanspanning tijdens Koetsentocht Bathmen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:48

Jaja, onze eerste echte koetsentocht heb ik afgelopen zondag 24 sept. gereden in Bathmen (Overijssel), tijdens de Bathmense Kermis 2006. Rond de 50 aanspanningen deden mee, ik was nr. 55, tevens de laatste (ik had me perongeluk op het laatst pas aangemeld) en tijdens het défile 's middags reed er achter mij een 2 span prachtige friezen met een heuze bezemwagen, om de paardenpoep van de straat te vegen die de stoet had achtergelaten. De start was om 10.00, er zou voorafgaand aan het middag défile eerst een gezamelijke tocht gemaakt worden van maarliefst 20 km. Aangezien mijn Shetje in Schalkhaar is gestald (een dorpje enkele km. verwijderd van de startplaats), en wij geen beschikking hebben over een trailer, hebben wij eerst een rit van ong. 1 1/2 uur achter de rug gehad, al vóór de start om 10.00 uur. (natuurlijk hebbben we veel gestapt, ook stukken gedraafd). Aangezien Otje, de shetmerrie, een geweldige conditie heeft, is dit prima te doen. Tijdens de tocht reed ik dus als laatste, maar Otje kon de grote paarden best wel goed bijhouden. Tussendoor was er nog een Sherrystop, even lekker uitrusten, en gaan met die banaan weer Lachen Ik ontving vele reacties van de menners 'met de grote paarden', die hadden zo'n bewondering voor dat kleine ding van me Haha! Tijdens de tocht reed mijn buurmeisje Suzanne mee, (tevens bijrijdstertje van Otje) en tijdens het défile reed Mirjam ook nog mee (mirjam_kl op Bokt). Otje gedroeg zich ronduit superbraaf, lag tijdens de tocht wel wat zwaar op de hand, maar ze was echt onzéttend gefocused op het bijhouden van de grote paarden Clown . Na de rit heen, de koetsentocht én het défile, was het tijd om weer richting Schalkhaar te vertrekken. Al met al hebben we heel wat kilometertjes afgelegd, maar toch had ze nagenoeg weinig tot niet gezweet; in ieder geval véél minder dan de echte tuigers Lachen Tijdens het défile reden we 2 x rond voor de toeschouwers (en die waren in gróte getalen aanwezig) 1 x in stap, 2e x in harde draf. Tijdens draf begon de menigte enthousiast voor Otje te klappen, je kon zien dat ze daarvan zichtbaar genoot, en hierdoor gooide ze er een prachtige uitgestrekte draf in Haha! Clown Zowel koetsier, bijrijders als pony hebben zich dus super vermaakt.
Hier volgen even een aantal foto's, uiterraard voorzien van commentaar Lachen

Tijdens de middagstop tussen de koetsentocht en het défile; chique gekleed als koetsier, naast mij op de bok bijrijdster Suzanne
Afbeelding

Ohja, lol en plezier hadden we zéker!
Afbeelding

Let vooral op het koebelletje aan haar borsttuig, dat altijd vrolijk in de maat klingelt Lachen
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het middag défile; Mirjam naast mij op de bok, achter zie je de veegwagen..
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog wat foto's van andere aanspanningen tijdens de tocht en tijdens het défile, daar zaten echt héle mooie tussen Haha! )

5 span (!) friezen, helaas niet helemaal op de foto
Afbeelding

2 span reuzen van Shire's
Afbeelding

Tijdens de tocht, onderweg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En weer het 5 span friezen, tijdens de sherrystop:
Afbeelding

2span Shire's tijdens défile
Afbeelding

klavertje 3 met Kwpn'ers tijdens défile
Afbeelding

Klavertje 3 met prachtige, zwarte welshsjes, overigens érg pittig en liepen super mooi
Afbeelding

prachtige enkelspan fries tijdens défile:
[IMG]http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZHJCIRX4
[/IMG]

Zo, hoop dat jullie een beetje een impressie hebben kunnen zien van deze gewéldige dag, volgend jaar zijn we zeker weer van de partij! Vork Bloos

Groetjes, Joyce

mariska12

Re: Als enige Shet-aanspanning tijdens Koetsentocht Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:51

stoer ..Cool

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:52

Dankjewel Lachen

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:55

Ik heb jullie nog gezien. Ik zat bij mijn vader op de koets en wij waren nummer 36. Ik weet niet of je ons toevallig gezien hebt, maar wij waren iig de enige met een tweewielige koets.
Best knappe prestatie trouwens van je shetje. Zeno had de volgende dag volgens mij flinke spierpijn. Nagelbijten / Gniffelen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:13

Oh, volgens mij heb ik dan jullie ook gezien Knipoog een donker paard liep er voor die 2wieler, toch? Mocht dat zo zijn, dan heb ik ook met je vader gepraat, ik was nl. eventjes de weg kwijt toen ik een andere weg terug nam naar Schalkhaar Lachen wel mooie binnendoorweggetjes gereden, o.a Spikvoorderweg (oid.) erg mooi zandpad Lachen Aan otje heb ik eigenlijk niet echt veel gemerkt; na lange ritten, als het niet zo koud is, wordt ze altijd min. 10 min. afgespoten met water, vooral haar benen, is goed voor de bloedsomloop, spieren, pezen etc. ook de opgedroogde zweetplekken zijn eraf gespoeld, en toen met fleecekleed erop nog even 10 min. aan de hand gestapt. volgende dag was ze weer als nieuw Lachen zulk soort grote inspanningen is ze prima gewend, dus geen enkel probleem. zonder training zou ik ook nóóit met haar mee hebben gedaan overigens Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 06:37

Ja, wij hadden idd een donker paard en een tweewieler Knipoog

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:57

leuke fotos! die 5 span friezen!!! wow lijkt me echt moeilijk!
klavertje 3 is toch met 1 voor en 2 achter??

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:45

Dit zijn inderdaad geen klavertje 3 maar ik kan ook zo niet op de naam komen van zo'n driespan
Leuk he om met zo'n kleintje tussen de rest te rijden Je krijgt vaak wel veel aandacht
Je aanspanning ziet er netjes uit

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:50

Wow Otje blijft wel een kanjer he Haha!. Ziet er superleuk uit Ja!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 13:56

napie schreef:
Dit zijn inderdaad geen klavertje 3 maar ik kan ook zo niet op de naam komen van zo'n driespan
Leuk he om met zo'n kleintje tussen de rest te rijden Je krijgt vaak wel veel aandacht
Je aanspanning ziet er netjes uit

Oké, Clown oeps, foutje gemaakt dan Vork

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:39

Leuke foto's Haha!, 1 van de friezen die achter je liep is mijn menpaard (degene die links liep)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:50

Renate1970 schreef:
Leuke foto's Haha!, 1 van de friezen die achter je liep is mijn menpaard (degene die links liep)

oh, leuk joh! ja, Otje keek wel even raar op toen die grote paarden ineens achter haar liepen, en die veegwagen maakt best wel wat lawaai. ze keek even raar, maar schrok verder niet echt. supergoed van haar natuurlijk. al voelde het best wel wat eng hoor, zo met zo'n klein koetsje, en vlák achter je zo'n groot 2 span met reuzen van friezen Knipoog

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:43

Jij had tijdens het defilé Maarten toch bij je op de wagen?

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:12

hele leuke foto's, het is idd geen klavertje drie maar troika, dat is drie naast elkaar, klavertje drie is twee achter, een voor.

maar hele leuke foto's hoor!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:51

In een troika lopen de buitenste paarden extreem naar buiten gesteld in een handgalop en het middelste paard draaft, dus dat is het volgens mij ook niet.
Ik hou het op een driespan

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:29

Ge wel dig! *LOL*
Leuk hoor Joyce!
Die Otje kan der wat van zeg! Cool
leuke foto's Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 00:56

Renate1970 schreef:
Jij had tijdens het defilé Maarten toch bij je op de wagen?

Dat kopt ja Knipoog Otje is echt altijd super braaf en een uitermate geschikte menpony, alleen in het gezelschap van zoveel grote paarden is ze blijkbaar toch nog een beetje gespannen. meestal rijd ik dan ook altijd alleen. Tijdens de toch was ze zó druk bezig met de grote paarden, bovendien kwam een beetje 'kuddedrang' in haar naarboven, wat zich dus uitte in dat ze zeer zwaar op de hand en in de mond was. Ze trok ontzettend, met als gevolg voor mij de volgende dag spierpijn in beide handen en armen (ja, ik weet het, principe van iets loslaten en weer terugpakken, maar als ik dat tijdens zo'n tocht doe, vliegt ze waarschijnlijk naar voren en kan ik haar niet meer terug krijgen, vandaar dus constante druk). Normaal gesproken is ze zeer licht aan de hulpen, en licht in de mond. Aangezien Maarten mij had verteld dat het tijdens het défile nog wel eens een hard tempo kon gaan worden, vond ik het toch een veiliger idee als er even iemand naast liep of achterop zat, die kon ingrijpen wanneer er iets mis zou kunnen gaan.

Uiteindelijk gedroeg ze zich súperbraaf tijdens het défile, en was ze niet eens meer zo zwaar op de hand dan tijdens de tocht zelf. Toch gaat bij mij veiligheid altijd voorop; ik ben al eens omgekieperd met wagen en al, en dat wil ik ook nooit meer meemaken Knipoog Bovendien reed Maarten iedere keer tijdens de tocht al een stukje met ons mee achterin, wij waren immers de laatste aanspanning, en aangezien hij het verkeer regelde, kon hij mooi met mij mee om bij het volgende verkeerspunt te gaan staan Knipoog Hij heeft me echt goed geholpen en wat tips en adviezen gegeven. Lachen

Lang verhaal, maar vandaar dus dat Maarten tijdens het défile bij ons achterop zat Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 00:57

napie schreef:
In een troika lopen de buitenste paarden extreem naar buiten gesteld in een handgalop en het middelste paard draaft, dus dat is het volgens mij ook niet.

Hahaha, gush nou maak ik onbedoeld een hele discussie los over wat voor aanspanning het ook al weer was Clown ik twijfelde ook nl. tussen driespan of klavertje 3, troika had ik nog niet van gehoord Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 00:57

naresha schreef:
hele leuke foto's, het is idd geen klavertje drie maar troika, dat is drie naast elkaar, klavertje drie is twee achter, een voor.

maar hele leuke foto's hoor!

Bedankt Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 00:59

_Catlover_ schreef:
Ge wel dig! *LOL*
Leuk hoor Joyce!
Die Otje kan der wat van zeg! Cool
leuke foto's Haha!

Bloos Dankjewel Lachen Ja, ik maak vaak lange tochten en vind dat niet eens zo bijzonder meer, alhoewel ik echt wel het idee kreeg dat veel mensen toch zo iets hebben van 'die shetten zijn toch maar grasmaaiers'; dat uitte zich in véle bewondere opmerkingen jegens Otje, 'want ja, die déed dat maar als shet'. Maargoed, shetten rijden ook marathons, dus conditie valt echt gewoon te trainen; zo te zien is dat mij dus ook aardig gelukt Lachen

Bloos Stiekem was ik naar afloop ook best wel een beetje héél erg trots op mijn meisje hoor Lachen Ach gut

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 01:07

napie schreef:

Knipoog

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 01:49

leuke foto's! grappig om die kleine- maar oh zo toffe, dappere Knipoog shet tussen al die groten te zien haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 21:08

sabby schreef:
leuke foto's! grappig om die kleine- maar oh zo toffe, dappere Knipoog shet tussen al die groten te zien haha!

Haha, dankje Knipoog nahja, helemáál met die grote friezen achter ons voelde ik me toch wel érg klein Tong uitsteken

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:50

Citaat:
Bloos Stiekem was ik naar afloop ook best wel een beetje héél erg trots op mijn meisje hoor Lachen Ach gut

Dat mag ook wel Joyce! *LOL* OK dan!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:42

Leuk zeg ! *LOL*
Je mag zeker trots zijn !