instructrice & Ignis @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

instructrice & Ignis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 12:45

Hoi iedereen!!

Afgelopen maandag is men grote viervoeter op mn klein teentje gaan staan met als resultaat een gebroken teen en 10 dagen rijverbod Boos!

Mn teentje : ( ingetapet)
Afbeelding

Gisteren had ik normaal priveles maar mijn instructrice was zo vriendelijk om Ignis een uurtje te laten werken in de buitenbak.
Ignis is een lieve ruin van 14!
Zijn probleem is dat hij eigenlijk nooit vooruit gereden is en nu zo maar een beetje voorthobbelt, we zijn momenteel al een paar maanden bezig om dit eruit te werken. Van nageven of iets dergelijks heeft meneer ook nog niet gehoord, het lijkt soms net of hij n borstelsteel heeft ingeslikt Knipoog

Zijn galop is vrij moeilijk( hij springt vaak meer naar boven ipv naar voren) en mijn instructrice denkt dat er een osteopaat zal moeten bijkomen voor zn rug... Vandaar dat ik er n filmpje heb bijgedaan, zodat jullie eens kunnen kijken.

Afbeelding
Dit ben ik zelf een dikke maand geleden.

Dit was dan gisteren :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het filmpje :
http://www.zippyvideos.com/5912514886021816/dscn2854/

Laat me gerust weten wat jullie der van vinden!!

haffie_ladie

Re: instructrice & Ignis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:49

ik vind het een mooi paard.maar nog zeker werk aan. als je de kans heb zou ik hem ook naar laten kijken

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:52

Hij ziet er op het filmpje wel heel erg lui uit Vork
Ik vindt ook wel al dat jullie al een stukje vooruitgang boeken (op het verschil tussen die oude en de nieuwe foto's) Doe zo verder en je komt er wel! succes!

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 12:57

Bedankt!!
Hij is inderdaad ook een echte luierik : we komen van ver hoor : een aantal maanden geleden kon je der slechts een keer de bak mee rond in draf/galop en dan viel hij in stap en wilde niet meer verder. Nu blijft hij gelukkig al doorlopen al is het soms op een slakkentempo...

Maar we blijven eraan werken : ik hoop binnen een paar maanden nog meer vooruitgang te zien.
(heeft iemand in dezelfde situatie gezeten?) Hij kent al zn wissels, kan wijken voor het been,..vertelde mijn instructrice me gisteren, dus dat vind ik ook al heel wat!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:30

Pfoe.. die zou ik eerst helemaal na laten kijken. En als hij goed is lekker aan het werk zetten aan de pessoa.

Leuk dier, weet je wat hij vroeger gelopen heeft en hoe hij zo traag en vast komt nu?

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 13:48

Ja hij was eerst mn verzorgpaardje en de vorige eigenaars hun dochtertje van 12 sprong jumpings met hem. Maar het laatste 1,5 jaar hadden ze een tweede paard gekocht, waar zij veel "verliefder" op was dan hem, en ze reed dus Ignis 1x week en de andere de andere 6 dagen.
Zo ben ik dan hun bijruiter geworden en reed hem eigenlijk ook niet zo heel veel omdat ik eigenlijk geen goede begeleiding had in de tijd ( is nu wel anders) : ik was altijd n manegeruiter geweest en nu kwam ik alleen te staan en wist eigenlijk niet goed wat doen.

Hij is volgens mij gewoon lui geworden van eigenlijk weinig tot niet te moeten werken, want ik reed hem 3 dagen per week een half uurtje maar draafde dan wat rondjes bijvoorbeeld, deed wat oefeningen maar meer niet. En dan deed hij nog n jumping maar daar bleef het wel bij..

Dus ik hoop dat zijn probleem eerder door zijn luie ingesteldheid komt dan dat er echt iets mis is met em...maar ik zal al zeker de osteopaat laten komen.

Nu train ik hem elke dag een uur :
1x week longeren met bijzetteugels ( toch maar n pessoa kopen denk ik ) : is wel wat moeilijk aangezien hij aan de rechterkant ook nog blind is.
2x week rijd mn bijruiter met em in de groepsles/springles een uurtje
1x week krijg ik een uur tot 1,5 prive dressuurles
de rest van de dagen probeer ik op mn les voort te bouwen met als centraal thema : vooruit rijden!!

En ik merk wel al een grote vooruitgang hoor..

Wat vinden jullie trouwens van zijn bouw? Is hij niet n beetje dik ( aan de buik bedoel ik)?