Drafbaan Alkmaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Drafbaan Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 11:01

Wat fotootjes van de drafbaan waar ik gister was wegens ruiterkamp begeleiding, maar ik hoefde niet te begeleiden dus kon ik mooi op mijn gemak fotootjes maken Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:02

gave fotoos hoor!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:06

mooie foto's

maar het enigste dat ik hier over mag zeggen is ''zielig''!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:08

Pardon? Hoezo zielig?? Ik vind het leuk!! Mooie foto's, vooral die van de start!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:09

Hoezo nou zielig?? Dit is gewoon een hele andere tak van sport. Ik denk dat deze mensen "dressuur" maar zielig vinden, zo'n opgeprikt paard.

het heeft mijn voorkeur niet, ik vind het niet leuk, maar wie zegt dat het slecht is? Ik vind het wel jammer dat veel paarden al jong ingezet worden.

Verder leuke foto's!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:09

parouscha schreef:
maar het enigste dat ik hier over mag zeggen is ''zielig''!


Zeggen mag je alles, maar zou je het misschien kunnen onderbouwen?
Want zo'n loze opmerking slaat nergens op!

Maarre, on-topic....Gave foto's hoor!
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 09-07-02 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:10

hoezo nou weer zielig!?
Tis ook nooit goed... als we paarden de hele dag op stal laten staan is het zielig, als we ze de hele dag in de brandende zon laten staan is het zielig, als ze in de storm buiten staan, is het ook zielig, als we ze bij de spaanse rijschool gebruiken is het zielig, als we puissance springen is het zielig, maar aan de stik in het land is ook zielig. Wat wil je nou eigenlijk!!!
Je rijdt zelf toch ook...

Super mooie foto's hoor... Echt heel erg leuk, is weer eens wat anders!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 12:19

Oeehh...dat moet je niet tegen Buitenzorg zeggen Parousha Haha! Ik vind het helemaal niet zielig, is inderdaad een hele andere tak van de sport. Als je aanwezig zou zijn op zo'n baan zie je dat die paardjes er enorm veel plezier in hebben! Military...dat vind ik zielig.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 12:26

Citaat:
Military...dat vind ik zielig.


Ben ik het ook niet mee eens, we hebben hier nogal wat military gereden en die paarden waren echt niet zielig, die deden gewoon niks liever. De paarden waren soms nog fanatieker dan de ruiters.

maar daar gaat het topic niet over. dus even On topis: echt sjieke foto's!!! De stal waar we ons veulen hebben ingeschaard doen dit ook, echt ruig om te zien.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 12:41

Ik vind het ook niet zielig, ja het is heel anders dan ik gewend ben maar niet zielig.
Je ziet gewoon dat de paarden het leuk vinden, sommige waren wat te heet of ongecontroleerd maar de meesten zijn ook gewoon nog erg jong.
Ik heb iig geen een jockey gezien die dwang op zijn paard uitoefende op wat voor manier dan ook.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 12:42

Gaaf hoor!
Heb zelf een paar keer pikeur mogen zijn en ik vond het echt ontzettend leuk. Weer eens wat anders dat erop zitten, en de paarden hebben echt wel plezier om de beentjes te strekken!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 12:45

die beesten worden hier helemaal gek van.
alleen maar draven draven draven.
en maar sneller en sneller zou jij je paard hier aan mij laten doen.
je wilt niet weten hoe gek zo'n paard hier van word!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:23

Ja hoor parouscha, sterker nog ik heb nog een oude sulky staan, mijn paard mag dan geen draver zijn maar hij loopt wel eens voor een sulky.
En wat is er dan zielig aan? Dat ze moeten draven? Op de renbaan moeten ze galopperen, in een parcours moeten ze achter elkaar springen, in de dressuur moeten paarden met hun hoofd naar beneden lopen en moeilijke oefeningen doen. Reken maar dat deze sportpaarden een heel best leventje hebben.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:36

tsja dat is jullie mening.
mijn vriendin heeft een hard draver heeft 4 jaar op de renbaan gelopen .
er valt niet meer op te rijden hij wil alleen maar draven draven ze loopt alleen nog maar wat aan de hand.
hij staat op stal te weven voor de stal deur.

ik vind het niet normaal maar dat is mijn mening en ik hoop dat ik die mag uiten!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 13:44

parouscha schreef:
tsja dat is jullie mening.
mijn vriendin heeft een hard draver heeft 4 jaar op de renbaan gelopen .
er valt niet meer op te rijden hij wil alleen maar draven draven ze loopt alleen nog maar wat aan de hand.
hij staat op stal te weven voor de stal deur.

ik vind het niet normaal maar dat is mijn mening en ik hoop dat ik die mag uiten!


Dat hij staat te weven op stal is een heel ander probleem!
Ik heb ook weleens een dravers gereden, en ja het is niet altijd makkelijk om ze bijvoorbeeld te leren galloperen als ze zo van de baan komen, maar d'r is nix mis met dravers.
Dravers kunnen wat heter zijn, dat weet je bij voorbaat omdat ze veel bloed voeren, maar dat verschilt per paard.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:46

Citaat:
er valt niet meer op te rijden hij wil alleen maar draven draven ze loopt alleen nog maar wat aan de hand.
hij staat op stal te weven voor de stal deur.


Ik heb dit toch wel anders gezien, ook in de stal waar ons veulen staat. Ze kunnen ook stappen hoor, galloperen is wat moeilijker, maar dat ligt ook een beetje aan het ras, maar ook dit is ze binnen 2 weken te leren onder het zadel. en dat weven aan de stal deur? er zijn zoveel paarden die dit doen, niet alleen dravers. Dat ligt dus niet aan de sport. Genoeg andere paarden die dit doen, dus dan is eigenlijk alle sport met paarden zielig???

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:52

idd! Maar als je dit zo zielig vind, zou je de rest van de paardesport ook zielig moeten vinden, die arme springpaardjes moeten telkens maar springen en die arme dressuurpaardjes moeten maar met hun hoofd naar beneden lopen en moeilijke dingen doen.
Verkoop dan alsjeblieft je paarden en ga dammen ofzo!

verder ga ik hier mijn tijd niet meer verdoen

Ontopic:
Leuke foto's hoor!! Ik ben er nog nooit geweest, en dat terwijl het zo dicht bij mij is. Ik wil er erg graag een keer heen. Leuk leuk leuk!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:59

mijn mening!
dus jha jullie moeten het zelf weten haha.
in elk geval leuke foto's en was het leuk?

GR.P®is©illa

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:16

ik zou graag wel eens willen weten wat jij dan met je paarden doet? rij je helemaal niet en laat je ze het gehele jaar door op een grote wei staan, een nabootsing van paarden in het wild of iets dergelijks? tja ik weet het niet.......

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:33

Het is niet echt mijn tak van de paardensport. Maar ik denk niet dat het zielig is, deze paarden zijn meestal handen vol geld waard 9of ze verdienen het) en reken maar dat de eigenaren en de pikeuren hier zuinig op zijn.....

Maar ff ontopic, leuke foto's. Ziet er best stoer uit!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:40

Ik sta op een stal met alleen maar dravers,vind het heel leuk om te zien dat al die dravers mensen er plezier in hebben,en de paarden ook! De meesten worden meteen vrolijk als ze zien dat het baasje aankomt met het tuig en de sulky...

Leuke foto's Llewella!!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:03

het lijkt me wel gaaf om een keer op z'n sulky te zitten! De foto's zijn echt leuk geworden! En zoals hiervoor al is gezegd, je kan alle takken van paardensport wel zielig vinden...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:15

Ik vind dravers het einde! Kan er echt uren naar kijken en ermee werken! Ben zondag zelf nog naar Duindigt geweest....die bovenste is als ik het goed zie Caroline, met Loraine transs R Lachen
Jammer dat ze nix gewonnen heeft! Maarja zondag 2e met O'lucky Star
Caroline werkt bij ons op stal...daar staat me verzorgpony ook (tijdelijk)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:31

nou je ziet toch dat die paardjes hun oortjes naar voren hebben ik denk niet dat ze het toe zouden laten als ze het niet leuk vonden ofzo..!!
ik vind het hele leuke foto's

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:08

Die paarden worde er voor gefokt hoor! niets zieligs aan dus!
Ik vind het wel gaaf! alleen zie je mij niet zo snel op een sulky zitten :X