Bonita @ Ch Haarle (incl valfoto)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Bonita @ Ch Haarle (incl valfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:11

Hoi Doei!
Nou vandaag had ik dus CH Haarle. Gisteren heeft Patty (calimerofoxy) meegeholpen met vlechten enzo en ze heeft bij me geslapen. En de volgende ochtend natuurlijk er weer vroeg uit Clown .. Maar patty, bedankt dat je mee hebt geholpen met alles enzo Kusje
Hier is mijn verslagje:

Zoals ik al zei moesten we er vroeg uit, eerst was het even stressen, m'n oom was nl de sleutel van de trailerslot kwijt, maar gelukkig was hij al snel gevonden. Nou ik had de helft van de spullen nog thuis liggen, dus die gingen gelijk in de kofferbak. Toen naar Bonita gegaan die ondertussen zenuwachtig was Clown Nouja Bonita ingeladen en de rest vd spullen die meemoesten. Nouja, alles ingeladen en al, dus opweg naar Haarle. Daar aangekomen moest ik direct naar het secretariaat om de startbewijzen op te halen, omdat ik al laat was (door het geval met de trailer-slot-sleutel), maar gelukkig was ik nog wel optijd om samen met de andere D/E Bspringens het parcours te oefenen. Nouja parcour geoefend, nog een beetje rondgelopen en naar de trailer gaan om Bonita op te zadelen, m'n vader was al bezig om de stiften erin te draaien, dus dat hoefde ik niet meer te doen Clown
Nou, Bonita opgezadeld en mezelf klaargemaakt en toen in stap naar de springring gegaan om los te springen. Natuurlijk eerst even het startbewijs ingeleverd en daarna even rustig stappen. Ondertussen nog even naar clubgenootje Mark gekeken (zoontje van Bar) en daarna weer verder gereden.
Eerst even rustig ingesprongen op een kruisje en later op de oxer. Toen gingen we steeds opbouwen en uiteindelijk nog even 1m gesprongen Lachen Maar omg, wat stond die oxer soms overdreven hoog (1,20m, terwijl de DE/B bezig was) Verward Nouja niks van aangetrokken en heb verder gesprongen op het stijltje. 1x maakte Bonita een smerige weigering op de oxer, maar dat werd herstelt door een mooiere sprong. Ook sprong ze een keer overdreven hoog over de oxer Clown waardoor we bijna aan het einde van het andere inspringveld belandden Bloos Maargoed, toen heb ik ook nog even naar Elise(elise01) gekeken en daarna gauw nog een sprongetje gemaakt en daarna de ring in..

Ik wist eigenlijk wel dat er wat zou gebeuren, want Bonita die was al opgefokt toen ze de losrijring inging, maargoed.. ik reed op hindernis 1 af en opeens uit het niets weigerde ze.. Ik haar een mep op de kont gegeven en weer naar de hindernis toegereden.. en ze weigerde zo weer Bloos! Dusja, weer een tik en toen ik de derde keer erop af reed, weigerde ze heel gemeen en hing ik aan het zadel. Ze gallopeerde in een keer hard weg en ik kon me niet meer vasthouden.. dus heb ik me laten vallen.. M'n voet bleef wel in de beugel hangen, maar die klapte los Knipoog Nouja goed, alleen een beetje last van hoofdpijn, maar verder had ik niks en het paard ook niet Lachen

Toen zei de vader van een clubgenootje dat ik nog even een hindernis moest springen.. Knipoog Dus ik de losrijring weer in en Bonita een beetje gerustgesteld enzo en toen weer op een stijl van 90cm afgereden en toen weigerde ze zo nog een keer en weer heel gemeen, met als gevolg dat ik er weer naast hing en opeens rende ze heel hard op het touw af dat de ring had afgezet, dat ik me liet vallen en kwam verkeerd op m'n elleboog terecht, maargoed Bonita stond inmiddels bij de paardenwei, dus daar moest ik eerst achteraan. Nadat ik haar te pakken had, schoot de pijn opeens door de elleboog heen, maar ik liet het niet merken, dus stapte weer op Bonita. Ik wou net wegrijden toen Bo(capone) en haar moeder(kees2) eraan kwamen en toen hield ik het niet meer..
Ze vroeg of het wel ging en dat ik niet meer mocht rijden en dat ik beter even naar de EHBO kon lopen.. Nou zo gezegd, zo gedaan en hun hadden een koude spons op m'n elleboog gelegd en ze wilden er een verbandje Verward omheendoen, dus kees2 vroeg waarom en of ik een wond had ofzo Clown.. Nouja ondertussen maakte ik me zorgen, omdat ik nog dresuur moest rijden, maar Bo en Patty hadden Bonita al meegenomen naar de trailer en kees2 zei dat ik geen dresuur meer mocht rijden (jaja kees2 mijn 2e moeder Tong uitsteken ), dus ik vond het wel óke Knipoog

Nouja, toen ben ik naar buiten gelopen en kwamen Lisa en Lex(broertje van elise01) eraan om te vragen wat er was enzo, dus ik het verhaal weer uitgelegd en ben ik met Bo en haar moeder meegelopen naar de auto om op weg te gaan naar het ziekenhuis Knipoog
Ondertussen hadden m'n vader en patty Bonita in de trailer gezet en naar huis gereden om haar int weiland te zetten Lachen

Toen we bij het ziekenhuis waren, is kees2 naar huis gegaan, omdat ze moest werken, geen punt want m'n moeder kwam der later al aan Clown Nouja goed we zaten daar dus een halfuur te wachten voordat we naar binnen mochten. Ondertussen nog even in de wachtkamer gelachen ofniet Bo Haha! Nouja, ondertussen was m'n moeder er ook al, dus mochten we de behandelkamer in Knipoog

Nouja die (turkse) art was aan het l*llen en kijken tegelijk en zei ook nog wat dingen tegen mij, maar verstond de helft ongeveer Clown Nouja, mn elleboog is dus gekneusd en moet een paar daagjes rust hebben, dus kan ik Bonita ook niet rijden Boos! Maar ik zoek wel iemand! En wat die arts ook nog zei:'Als je nog klacht heb, trek dan aan bel'. Tja en toen schoot je even in de lach.. Bloos
Nouja toen zijn we gewoon naar huis gegaan.. en zit ik achter de pc.. Tong uitsteken

Foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bonita's mooie staartje Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Op naart parcours!
Afbeelding
Weigering 1
Afbeelding
Val Bloos
Afbeelding
En nog een foto van het losrijden
Afbeelding

Nouja dat was het. Ik hoop dat het 3sept in Raalte beter gaat! Lachen
Doeidoei

Foto's © by Calimerofoxy

WendyenMilan

Re: Bonita @ Ch Haarle (incl valfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:22

oehh das niet zo mooi Ach gut
beterschap met je elleboog!
en in Raalte gaat het vast wel goed!!
xjee

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:23

Dankje en ik hoop het ook, dat het goed gaat Lachen

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:26

Ach Sharona, wat een pech allemaal zeg! Hopen dat het de volgende keer idd beter gaat!
Zit in hetzelfde schuitje. M knie zit nog steeds ingepakt en kan ook niet rijden Boos!

Beterschap!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:27

Dan gaan we samen de ziektewed in Maaike Pling

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:32

Beterschap met je elleboog Knipoog. Verder zijn de foto's toch nog een beetje wat geworden, soms reden ze alleen voor me Boos!. Je hoort nog van 3sep.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:38

Ja das idd wel heel irritant ja en sommige mensen zetten de hindernissen ook heeel extreem hoog Boos!
Oke laat maar weten of je dan kan ofniet

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:46

Ja doe ik Lachen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:01

heej naamgenootje Tong uitsteken
ik heet ook sharona.,
nouja.. beterschap met je elleboog dan maar Lachen en hopelijk gaat het 3. sept. heeel goed Lachen

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:19

Beterschap en jammer dat je niet meer hebt kunnen dressuren
achja volgende x beter Knipoog

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:43

shrOnatje & loes: Dankjewel voor de reacties Kusje

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:06

monica12 schreef:
hopelijk heb je veel gebroken!! arm paard zegg!!nii normaal.. Knipoog

Misschien dat je eerst na kunt denken voor je zoiets neerzet monica12 !
Of probeer je de boel op te fokken...
Ik al je reacties lees ik van die vage opmerkingen.
Misschien pas reageren als je echt iets nuttigs te zeggen hebt?

@ sharoontje, heb je enig idee waarom ze zo ineens weigerde? of was ze gewoon te opgefokt?
Hopelijk gaat je arm snel over! en kunnen jullie er samen aan werken heelhuids de hindernissen over te komen.
Ben benieuwd of ze nu thuis ook gaat weigeren.

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:13

Jammer van de weigeringen! Veel beteschap met je elleboog en
hoppelijk gaat het de volgende keer beter.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 19:32

Bokkers, niet op reageren Knipoog Heb al GeTemD.. wss gewoon een penny die om aandacht vraagt.. Je weet, zo zijn kleine kindjes

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 18:20

Aukje: Ik denk dat ze gewoon te opgefokt was.. maargoed we gaan weer oefenen enzo en hopen dat het deze keer beter gaat Lachen

Verder nog iemand comment enzo?