3jarige BWP Desprit d'Escuro @ 2de les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

3jarige BWP Desprit d'Escuro @ 2de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:22

Hoi,
Desprit d'Escuro is m'n 3jarige merrie die nu ongeveer een maandje onder het zadel is Lachen
ze doet het al super goed ! Ben al 2x langs de baan naar de manege gegaan en ze was van niets bang op de weg! Zaterdag had ik m'n 2de les met haar , het was een andere lesgeefster dan normaal dus was het wat anders dan m'n normale lessen , maar het ging ook goed Knipoog
Lore ( Princess69 @ bokt) had haar digi. mee en ze was zo lief om wat foto's te nemen van onze 2de les! Ik weet dat ik nog erg aan m'n houding moet werken!
Ik weet van mezelf dat ik m'n onderbenen een beetje achteruit + stil moet houden!
M'n schouders moet ik ook niet zo laten hangen en ik moet rechter gaan zitten.

Nou de foto's :
Lekker nog even stappen :
Afbeelding

Volgens mij is dit ook nog stap:
Afbeelding

Ik ben dus de achterste Clown :
Afbeelding

Cirkel in draf:
Afbeelding

Afbeelding

Effe voorbij steken Clown , ik ging veel sneller dan de andere pony's Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

jammer datie zo donker is Boos!
Afbeelding

Oortjes naar voor Duivel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje? :
Afbeelding

Hih Haha! oortjes naar voor en dat beentje Lovers
Afbeelding

En ik had nog een kort filmpje van een drafje!
Ik moet m'n benen idd stil houden ! Clown

http://s5.photobucket.com/albums/y165/B ... h=imgAnch1

Wat vinden jullie er van voor onze 2de les...
Van mijn andere lesgever ( persoonlijk vin ik hem beter les geven dan die lesgeefster op de foto's) moet ik desprit nog meer met haar neusje deruit rijden, maar van die andere lesgeefster moest ik juist m'n teugels kort houden en drijven Boos! maar toen liep ze erover! dus dan heb ik aan de tips gedacht van m'n andere lesgever en toen lukte het al beter en mocht ik zo verder doen Knipoog
Dit is een topic die ik geopent had met foto's van 2dagen na m'n les:
viewtopic.php?f=10&t=631072&hilit=

Een berichtje zou heel tof zijn Knipoog
xxx Alison

Libbertylove

Re: 3jarige BWP Desprit d'Escuro @ 2de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:27

Heb je nou sporen om?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:29

Neee Tong uitsteken
dat zijn m'n knopen van m'n chaps !
Sporen zou ik nu zeker nog niet om doen ! Bloos!
wat vind je anders van ons? Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:46

mooie foto's ook Haha!
Ze ziet er rustig uit in groep Ja

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:50

idd Knipoog ze was erg rustig tussen de andere paarden, ze keek wel eens van huh ? Clown ,maar voor de rest trok ze zich er nix van aan Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:33

leuke foto's, alison Lachen
ik kan me voorstellen dat ze braaf was..
Esprit stout?? neeeennn Haha!
succes

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:42

hoi,

mooie fotoos.
je houding,die vind ik normaal op zo'n jong paard.je moet bij een jong paard je handen naar beneden kunnen doen om zijn mond te volgen,dan kun je niet rechtop zitten want dan belemmer je je paard teveel en gaat ze opgekropt lopen.ze heeft mooie hoofd-halshouding hoor.hier en daar het neusje er iets meer uit maar dat komt wel goed.op de eerste fotoo zie ik dat je een goede wijze van rijden hebt.je zit misschien niet rechtop maar wat ik al zei,dat kan ook nog niet.ze moet alles nog leren en ze moet je hand vertrouwen.dat als ze naar beneden gaat moet je volgen.en dan rustig weer ophalen.
en je benen,ach dat komt wel goed als ze meer balans heeft en ze geleerd heeft om op haar eigen benen te lopen.

de teugels kort en drijven is geen optie hoor.die griet weet niet waar ze het over heeft.laat zij het maar gewoon bij de ponylesjes houden die niet aan de teugel hoeven.houd je vast aan de instructies van je eigenlijke instructeur.als je steeds verschillend gaat rijden weet je merrie ook niet waar ze aan toe is en word ze onrustig.zoek je eigen weg,dan komt het zeker te weten goed.

succes verder met je paard.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:52

Leuk paardje zeg! Fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 09:18

Nathalie1976 schreef:
hoi,

mooie fotoos.
je houding,die vind ik normaal op zo'n jong paard.je moet bij een jong paard je handen naar beneden kunnen doen om zijn mond te volgen,dan kun je niet rechtop zitten want dan belemmer je je paard teveel en gaat ze opgekropt lopen.ze heeft mooie hoofd-halshouding hoor.hier en daar het neusje er iets meer uit maar dat komt wel goed.op de eerste fotoo zie ik dat je een goede wijze van rijden hebt.je zit misschien niet rechtop maar wat ik al zei,dat kan ook nog niet.ze moet alles nog leren en ze moet je hand vertrouwen.dat als ze naar beneden gaat moet je volgen.en dan rustig weer ophalen.
en je benen,ach dat komt wel goed als ze meer balans heeft en ze geleerd heeft om op haar eigen benen te lopen.

de teugels kort en drijven is geen optie hoor.die griet weet niet waar ze het over heeft.laat zij het maar gewoon bij de ponylesjes houden die niet aan de teugel hoeven.houd je vast aan de instructies van je eigenlijke instructeur.als je steeds verschillend gaat rijden weet je merrie ook niet waar ze aan toe is en word ze onrustig.zoek je eigen weg,dan komt het zeker te weten goed.

succes verder met je paard.

Tnx voor je commentaar ! Knipoog
en over die teugels kort en drijven .. Boos! vond ik ook al niet goed en zeker niet bij zo'n jong paard!
toen ze dat zei heb ik eigenlijk niet geluisterd en ben ik verder gegaan met de instructies die m'n andere lesgever gegeven had en 10min. later zei ze : goed zo , doe maar verder zoals je bezig bent...
Toen had ik zoiets van ..njah je moet wel weten wat je wilt hé Clown , maar ben dan gewoon verder gegaan zoals ik bezig was en het ging steeds beter , normaal is het altijd dezelfde lesgever maar de zondag erna was er een jumping in onze manege en moest de "normale" lesgever teveel helpen met alles in orde te brenge voor de jumping ( piste goedleggen, parqour zetten, tent opzetten ,...) en daardoor was het nu voor 1 keer die andere lesgeefster Boos!

en dat over m'n houding ben ik het met je eens Knipoog

@ bonitobol :Tnx Haha!
@ Kel 2004: dankje , ja ik sta er ook van te kijken dat ze het allemaal al zo goed snapt Knipoog

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:26

Er zijn zoveel verschillende meningen over hoe je een jong paard moet/kan rijden. Je moet voornamelijk doen waar je jezelf goed bij voelt. Dan zal je je paard het meeste vertrouwen geven, puur omdat jezelf lekker bezig bent. Maar een tip, houd wel altijd contact in de mond (niet willen pingelen) want aan dat contact voel je de volgende stap van een paard het beste.
Ik heb in mijn topic van mijn 3 jarige ook commentaar over de hoofd/hals houding. Maar vooral niet aan jezelf twijfelen!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 09:34

@ Kel2004: er zijn idd veel verschillende meningen van hoe je een paard het best kan (in)rijden. Ik heb in de manege ook al enkele paardjes moeten 'in'rijden en toen kreeg ik ook les van m'n vaste lesgever, en ik vind het zelf een goede manier van inrijden. En m'n paardje snapt het ook al goed .
Eergisteren toen ik ging rijden ging het ook veel beter dan in die les. ze liep beter en meer met haar neusje eruit. Dus volgende week zaterdag ga ik terug les nemen en het zal dan wel allemaal goed gaan hoop ik Tong uitsteken . Dat van dat contact houden zegt m'n lesgever ook Knipoog .

tnx voor je reactie ! Haha!